Permalänk
Medlem

Datorn fryser sig random?

Hej!

Min kompis dator har börjat frysa sig lite här och där. Det kan hända efter uppstart eller efter 5timmar börjar bli trött på detta. Har kört memtest86 i flera timmar utan några fel. Även testat sticka per sticka och minnen verkar funkar som dom ska. Allt körs på normal han har aldrig överklockat något av grejerna.

Har även testat att installera om Windows och uppdaterat alla drivers/bios utan några fram steg. CPU:n ligger på 30-35 idle och 45-55 max load. Grafikkortet ligger samma temps som CPU:n.

Så jag förstår inte riktigt vad det kan vara som orsakar att datorn fryser sig och han får inga fel meddelande någonstans eller errors. När datorn väl fryser sig så kan du inte röra musen eller göra något utan den fryser sig det du hade uppe och startas inte om utan står så bara tills du själv håller i start knappen för att stänga av datorn sen sätta på den igen.

Några förslag på vad det kan vara för problem? Modekortet som spökar? Grafikkortet? Nätaggregat?

Tacksam för svar!

Specs:
i7 2600K 3.4GHz
Asus Sabertooth P67P67
Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB(16GB)
XFX HD6870 1GB Dual Fan
XFX Core Edition 650W
Samsung 840 250GB
WD Green 64MB 1TB
Corsair Carbide 300R
Noctua NH-U12P SE2

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem för ett tag sen. Kolla så du har senaste firmware till din SSD, problemet försvann för mig direkt då jag uppdaterade detta.

Hoppas det hjälper!

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00kiE:

Jag hade samma problem för ett tag sen. Kolla så du har senaste firmware till din SSD, problemet försvann för mig direkt då jag uppdaterade detta.

Hoppas det hjälper!

Jo jag såg du skrev det i något annat forum så har uppdaterat min SSD fanns något lite nyare version återstår att se om problem kvarstår.

Tack ändå