Bra datorhogtalare eller ljudkort till stereon

Permalänk
Medlem

Bra datorhogtalare eller ljudkort till stereon

Hej, tankte bara se vad ni sager om hogtalare for musik
Da jag kor Skype via Sennheiser PC320 numera sa behovs inte hogtalare for tal langre, sa har ar mina funderingar.

kor nu ljud via ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 inbyggda Realtek ALC892 7.1 och nagra billiga skithogtalare av creative(inte vart att namna ens)

Funderar pa om man ska investera i ett par hyfsade datorhogtalare eller koppla datorn till stereon da jag vill kunna lyssna utanfor 'kontoret' med, stereon bestar av:
3st Focal Sib XL
2st Focal Sib
1st Focal Cub
H/K AVR 235 reciever
(visst inget nytt eller supersystem men ar nojd med det)

Sa nu till fragan om man ska satsa pa att dra en ~20m kabel mellan recievern och datorn, eller satsa pa ett par hyfsade datorhogtalare...
2.0/2.1 system racker gott och val till datorn, lyssnar pa lite allt mojligt i musikvag.

Budget tankte jag mig omkring 1500:- lite upp och ner gar ju med, budgeten ar da for antingen hogtalare till datorn alternativt ljudkort till densamma och koppla till stereon. (ev. kablar far man ta utanfor budgeten)

PS, for datorhogtalare sa ar det viktigt att de alltid ar pa och inte gar i 'sleep mode' eller vad det heter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker du kan satsa på datorhögtalare istället för en krånglig 20 meters kabel rätt igenom huset.

Jag har några ex här som du kan ta en titt på

(Logitech z 623)

(Corsair sp2500)

(Logitech z2300 Finns bara som begagnat)

Eller ett par aktiva studiomonitorer från HIFI-klubben.

(PS Logitech z623 och Logitech z2300 högtalarna har ingen sleep mode men Corsair sp2500 har det tror jag)

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /