Permalänk
Inaktiv

Laptop, 6k främst för DotA 2

Hej!

Eftersom min kompis har absolut nollkoll på datorer och inte orkar ta tag i det själv så vänder jag mig till er. Jag har ingen vidare koll på laptops och föredrar själv stationära datorer.

Han letar efter en bärbar dator, helst ska den inte kosta mer än 6000kr.
Den ska främst användas till att kunna spelas på. Då det nästan bara är DotA 2 som vi spelar så är det viktigt att det fungerar som det ska.
Han vill kunna flytta datorn lätt, både till universitetet och hem till föräldrarna. Vikten spelar dock ingen roll, snarare att den ska kunna gå ner i en väska.
Batteritiden är inte viktig, inte storleken på hårddisken heller (500gb räcker).

Datorn som han spanat in är
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2595263
Datorn är tipsad hans pappa och en annan kompis som påstår sig ha koll på datorer.

Nu har jag visserligen dålig koll på laptops men en dual core processor med 1,6 GHz känns dåligt. Har jag fel?
Vad tycker ni om datorn? Är den tillräcklig för att spela DotA 2 på?
Tips på andra datorer som är mer prisvärda?

Värt att tillägga är att han vill kunna koppla in sin 24tum 1920x1080 skärm i datorn.
Jag kan ha missat något, isåfall ursäktar jag.

Tack på förhand,
Mvh
vGraah

Permalänk
Medlem

Hej!
Här har du en tråd som du hittar recensioner osv om just denna dator

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Har den själv och kan bara säga, SUVERÄN! Klarar ALLT! Spelar, CS GO, Lol med mera på högsta grafik utan problem, BF3 med mellan/hög utan problem (har inte testat högsta, men ska nog gå).

processorn går upp över 2Ghz när du spelar, så I5:an är stark. Enda som brister, eller är en litet minus är HDD;n lite slö, men en mSata ssd så får du extra utrymme och en kvickare dator. Redan nu startar den på 5-10sekunder tack vare win8.

ETT MÅSTE är en kylplatta, fläktsystemet är läckert, utblås back med dubbla fläktar, men av den tunna storleken är kraften inte stor nog att kyla tillräckligt. Dock endast till mer krävande spel. Om den står upphöjt av ett kollegieblock bakom så kan du lira LOL på högsta utan att den knappt blir varm, går även med CS utan fläktplatta.

Bakbelyst tangentbord är guld värt, skulle aldrig välja något annat idag!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SamsungLover:

Hej!
Här har du en tråd som du hittar recensioner osv om just denna dator

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Har den själv och kan bara säga, SUVERÄN! Klarar ALLT! Spelar, CS GO, Lol med mera på högsta grafik utan problem, BF3 med mellan/hög utan problem (har inte testat högsta, men ska nog gå).

processorn går upp över 2Ghz när du spelar, så I5:an är stark. Enda som brister, eller är en litet minus är HDD;n lite slö, men en mSata ssd så får du extra utrymme och en kvickare dator. Redan nu startar den på 5-10sekunder tack vare win8.

ETT MÅSTE är en kylplatta, fläktsystemet är läckert, utblås back med dubbla fläktar, men av den tunna storleken är kraften inte stor nog att kyla tillräckligt. Dock endast till mer krävande spel. Om den står upphöjt av ett kollegieblock bakom så kan du lira LOL på högsta utan att den knappt blir varm, går även med CS utan fläktplatta.

Bakbelyst tangentbord är guld värt, skulle aldrig välja något annat idag!

Tack så hemskt mycket för svaret! Känns skönt att höra att någon rekommenderar den.
Han har beställt datorn nu!