Varför köper folk GTX780 istället för det billigare R9 290?

Permalänk
Medlem

Jag gillar dessa kort som dessa tillverkare tillverkar för att dom tillverkar dom bra!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag är en av dom som också haft enormt med strul med ATI/AMD förr, jag lovade mig själv att aldrig skaffa dom igen och det står jag för. Även fast AMD har dubbel prestanda och halva priset samt 10ggr stabilare drivers så har jag angivit ett löfte. Jag lovade mig själv och tänker stå för det.

Går aldrig tillbaks till ett otroget fruntimmer och går aldrig tillbaks till AMD pga allt skit.

Permalänk
Medlem

Kört AMD grafikkort dem senaste 3 generationerna, ALDRIG haft problem med drivare. Vid ett grafikkortsbyte har jag alltid formaterat. Installera drivare till allt, rullat på som skinnet. Fattar inte vad folk sysslar med som får problem hej vilt. Spelar alla möjliga spel, från indieskräp till dom populäraste titlarna vid release. Som sagt, ALDRIG haft problem med mina kort. Vare sig i CF eller singelkort. Tror de är inkompetens hos folk eller feplar med nåt dom inte borde

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

<- Tog beslutet att köpa grafikkort innan Frame Pacing fanns för normalanvändaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag är en av dom som också haft enormt med strul med ATI/AMD förr, jag lovade mig själv att aldrig skaffa dom igen och det står jag för. Även fast AMD har dubbel prestanda och halva priset samt 10ggr stabilare drivers så har jag angivit ett löfte. Jag lovade mig själv och tänker stå för det.

Går aldrig tillbaks till ett otroget fruntimmer och går aldrig tillbaks till AMD pga allt skit.

Pff, trams! Tycker inte AMD har dåliga drivrutiner men deras Catalyst programvara är sämst, förstår mig inte på det osv. Men ska jag ha nytt/ny dator så som det ser ut idag blir det ett AMD kort, har också erfarenhet av att billigare AMD kort krånglar mer (när det gäller drivrutiner)

Permalänk

man väljer inte alttid garfik korten med högst prestanda man väljer också de för mjukvaran och utsende/kylning

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem

Jag väljer ALLTID nVidia för dessa orsaker:

  • Väldigt dålig erfarenhet av AMD, även med det jag kör med nu

  • nVidia funkar helt enkelt mycket, mycket bättre i Linux

  • Har bra förtroende för nVidia även om jag på senaste tiden börjat fundera vafan dom håller på med

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

NVIDIA all the way, mest för att man får vad man förväntar sig, sen att det gröna laget känns väldigt pålitligt enligt mig.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k