Permalänk
Medlem

Enermax paj? nätagg

Köpte mig en P4 2.4 Abit BE-Raid

stoppar in allt i datorn och den startar inte och lite felsökning hit och dit har nu kommit fram till att det är nätagget

så nu kör jag 5diskar +2cd + moderkort på ett 200W

nu till frågan vad fan kan det vara med det andra nätagget
det är ett Enermax 350w och det funkade perfa med min Duron
700mhz och samma diskar och allt

den har ju P4 kontakten och allt

Jag har hört något om att Enermax hade problem med sina 5V spänningar? kan det vara något sådant

Och garantin har gått ut på nätagget så jag får inget nytt kan jag göra något sista försök att använda det ? det funkar som sagt i min gamla dator utan problem men på den nya så är det helt dött moderkortet tänds att det har spänning och så men när man trycker på knappen så händer inget

Känns onödigt att lägga ut pengar på ett nytt när detta funkar i andra datorer men inte just i min kan man inte koppla om skiten inut i på något sätt så att man får ut spänningar till alla stift om det är något sånt som klyddar?

Permalänk

Kör du moderkort och 5 hårddiskar på ett PSU 200W? Hehe, där har vi nog svaret.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Kör du moderkort och 5 hårddiskar på ett PSU 200W? Hehe, där har vi nog svaret.

men läs ordenligt det är ju mitt enermax 350 som inte pallar men sen hade jag ett lite äldre 200W med P4 kontakt och det klarar det