Ruthless Semi-Vanilla (+mcmmo) Minecraftserver. (1.8)

Permalänk
Medlem

Just nu är det ett litet härligt åskoväder här, Så fall servern dör av någon anledning är troligen Åskan orsaken, Fibret har tyvärr en tendens att dö när det slår ner i närheten.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Verkar som att den dog nu.

Edit: Och där var den tillbaka, för tillfället iaf.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk

tjoba!

Min kompis Superheron vill joina mig, Mnemosynos och resten utav Lamacraftlirarna!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masterorc93:

tjoba!

Min kompis Superheron vill joina mig, Mnemosynos och resten utav Lamacraftlirarna!!

Han är så välkommen in nu

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

IGN: Kruxoman
Ålder: 21

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruxoman:

IGN: Kruxoman
Ålder: 21

Varmt välkommen in på servern!

Visa signatur

Administratör på Ruthless Minecraft

Minecraft IP: mc.lamacraft.net:25555

Dynmap: mc.lamacraft.net:8124

Vår SweClockers tråd där du ansöker om whitelist b.la hiittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag hade spenderat lite tid med att installera några mods för 1.7.2 och kan nu inte ansluta till servern eftersom min klient är för gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruxoman:

Jag hade spenderat lite tid med att installera några mods för 1.7.2 och kan nu inte ansluta till servern eftersom min klient är för gammal.

Hej kruxoman! Servern kör på Minecraft 1.7.9, vilket kan vara varför du inte kan ansluta till servern. Uppdatera ditt minecraft till 1.7.9 så ska du se att du kommer in

Visa signatur

Administratör på Ruthless Minecraft

Minecraft IP: mc.lamacraft.net:25555

Dynmap: mc.lamacraft.net:8124

Vår SweClockers tråd där du ansöker om whitelist b.la hiittar du här!

Permalänk
Medlem

ålder 20 (född 1994)
Guzz360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

ålder 20 (född 1994)
Guzz360

Välkommen in!

Permalänk
Medlem

Ikväll är det ett åskoväder som kommer dra in på västkusten där servern står. Detta kan leda till störningar eller avbrott. Är det bara nätet som ger upp så startar allt så fort nätet är igång och inget på servern ska ha skadats. Blir det däremot strömavbrott så har vi save var 10e minut och autobackup var 3e timma så det borde inte orsaka några problem.

Ha en trevlig kväll!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

25 vintrar
nickar horridheny

Permalänk

whitelist :)

Nick : Mestermusen

Ålder : 23

ses vi in game

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara precis en sådan här server jag skulle trivas på. Kör vanligtvis bara LAN med nära och kära. Dock har jag inte lirat Minecraft på typ 1år nu och har fuffens med att komma in på mitt konto. Men så fort jag fått ordning på det så önskar jag också en invite till detta.

+ För sociala gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

25 vintrar
nickar horridheny

Varmt välkommen!

Skrivet av Mestermusen:

Nick : Mestermusen

Ålder : 23

Välkommen in!

ses vi in game

Skrivet av Pharanim:

Verkar vara precis en sådan här server jag skulle trivas på. Kör vanligtvis bara LAN med nära och kära. Dock har jag inte lirat Minecraft på typ 1år nu och har fuffens med att komma in på mitt konto. Men så fort jag fått ordning på det så önskar jag också en invite till detta.

+ För sociala gamers

Bara säg till när du fått löst det

_____________________

Sen har jag fått en förfrågan av en spelare. Han vill kunna spela Creative mode med. Ska vi lägga in pluginet Multiverse så vi kan ha flera världar, lägga upp en creative värld, med eget inventory och sånt? Påverkan mot "vanilla" kommer bli att jag måste stänga av monster och djur i just den världen av säkerhetsskäl så ingen får för sig att spawna 10000 djur typ..

Vad tycker ni? vanliga världen kommer inte drabbas mer än några spelare kanske är på den andra världen, Men ni kan ju fortfarande chatta med varandra

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Sen har jag fått en förfrågan av en spelare. Han vill kunna spela Creative mode med. Ska vi lägga in pluginet Multiverse så vi kan ha flera världar, lägga upp en creative värld, med eget inventory och sånt? Påverkan mot "vanilla" kommer bli att jag måste stänga av monster och djur i just den världen av säkerhetsskäl så ingen får för sig att spawna 10000 djur typ..

Vad tycker ni? vanliga världen kommer inte drabbas mer än några spelare kanske är på den andra världen, Men ni kan ju fortfarande chatta med varandra

Jag välkomnar detta förslaget som sagt, hur blir det övergången mellan de olika världarna? Blir det portaler eller blir det i stil med /survival & /creative?

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbZzen:

Jag välkomnar detta förslaget som sagt, hur blir det övergången mellan de olika världarna? Blir det portaler eller blir det i stil med /survival & /creative?

Antigen portal o spawners eller att man använder /warp creative eller /warp survival. Får se om jag kan få in nåt sånthär innan jag åker iväg på semester. Jobbar rätt mycket övertid nu under semestertider dessutom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad! Mitt namn in-game är Zand3n, jag har spelat Minecraft från och till i ca 3 år, på senare tiden har jag spelat en del Bf3, LoL och Csgo men nu är jag taggad på Minecraft igen! Jag och mina vänner brukade ha en egen server men de är inte lika taggade på Minecraft som jag är just nu så därför söker jag ett annat sällskap att spela med! PM:a vid frågor! Och juste, jag är 18 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Empannn:

Jag är intresserad! Mitt namn in-game är Zand3n, jag har spelat Minecraft från och till i ca 3 år, på senare tiden har jag spelat en del Bf3, LoL och Csgo men nu är jag taggad på Minecraft igen! Jag och mina vänner brukade ha en egen server men de är inte lika taggade på Minecraft som jag är just nu så därför söker jag ett annat sällskap att spela med! PM:a vid frågor! Och juste, jag är 18 år.

Du är whitelistad inom några minuter. Välkommen in!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Tror servern dog nu! :/

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Servern verkar ha fått värmeslag. Jobbar på de!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Servern verkar ha fått värmeslag. Jobbar på de!

Nu är Servern uppe!

Permalänk
Medlem

IGN: quiktor
ålder: 18
Sugen på att lira på en schysst server

Permalänk
Medlem
Skrivet av quiktor:

IGN: quiktor
ålder: 18
Sugen på att lira på en schysst server

Du är varmt välkommen in på servern!

Permalänk
Medlem

Halloj allesammans!

Nu drar jag på semester i 2 veckor. Norrlans sköna skogar, och deras vacka myggor....

Jag har bett mina administratörer att ha extra koll här. Så ska någon göra en ansökan eller har frågor så skriv i DENNA TRÅDEN!
Skriver du PM till mig får du vänta 2 veckor på svar!

Ha så trevligt!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Halloj allesammans!

Nu drar jag på semester i 2 veckor. Norrlans sköna skogar, och deras vacka myggor....

Jag har bett mina administratörer att ha extra koll här. Så ska någon göra en ansökan eller har frågor så skriv i DENNA TRÅDEN!
Skriver du PM till mig får du vänta 2 veckor på svar!

Ha så trevligt!

Ha en trevlig semester!

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem

In-Game: Piiratex

Ålder: 17

sugen att spela på eran server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13kilo:

In-Game: Piiratex

Ålder: 17

sugen att spela på eran server.

Så där nu är du whitelistad och välkommen in på servern!

Permalänk
Medlem

IGN: eliassuper
Ålder: 17

Detta verkar som en trevlig server, jag skulle gärna spela på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grefve:

IGN: eliassuper
Ålder: 17

Detta verkar som en trevlig server, jag skulle gärna spela på den.

Välkommen!