Permalänk
Medlem

Socialt nätverk!

Kan någon vara snäll och berätta för mig vart jag ska vända vända till för att skapa ett socialt nätverk, jag pluggade programmering och skit men nu har jag glömt allt och orkar helt ärligt ej ta igen allting, så snälla berätta för mig ett sätt där jag kan skapa något, har letat i 4 månader och tagit kontakt med indiska programmerare men de ville bara scama så, känner ni till några programmerare eller hemsidor där jag kan plocka in funktioner elr något var snälla och bomba mig med allt ni vet

Permalänk
Avstängd

Sounds promising...

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

Du behöver inte skapa ett socialt nätverk, Finns redan många såna som fungerar utmärkt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Typ lite som facebook, fast bättre?

Det gick ju bra för facebook, och så länge man gör ungefär samma sak, fast lite bättre så kommer man ju kamma hem storkovan.

Tja, får du med dig en programmerare eller två på ditt projekt så kommer det säkert gå bra. Iofs har ju facebook några tusen av världens bästa programmerare och 10 år på marknaden, men om du ligger i så knäcker du dom säkert.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Sounds promising...

Skrivet av H4nsson:

Du behöver inte skapa ett socialt nätverk, Finns redan många såna som fungerar utmärkt

Jo men jag tänker göra annorlunda, har bra ideer så kan någon rekommendera något?
inge wordpress för jag ger upp om det,

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Diaspora_(software)

Annars kan du ju kontakta någon av de alla webbyråer som finns här i Sverige. Men det kräver dock en djup plånbok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

http://en.wikipedia.org/wiki/Diaspora_(software)

Annars kan du ju kontakta någon av de alla webbyråer som finns här i Sverige. Men det kräver dock en djup plånbok.

rekommenderar du några webbyråer ?

Permalänk
Medlem

Skapade inte du ett "socialt nätverk" genom att kopiera allt som skrevs i en youtube guide? Kommer väl ihåg det ^^
Antar att du inte lärde dig mycket av det?

Hursom... Om du vill anlita programmerare för att bygga ett socialt nätverk så kan du räkna med närmare 1 miljon kr eller mer för ett seriöst bygge, detta kan jag garantera. Annars kan du alltid lära dig Wordpress och använda dig av plugins till det.

Men har du tänkt igenom detta noga?
Vad händer efter att en indisk programmerare byggt klart systemet? Ska du anlita dom igen när massa problem uppstår?
Vet inte alls hur stort du siktar här, men var ganska säker på att ingen kommer bry sig om ditt sociala nätverk om du inte har någon egen unik idé som folk faktiskt kan vara intresserade av.

Men, wordpress låter bäst för dig. Gratis, du kan pilla och förstöra som du vill.

EDIT:

Skrivet av robinexbi:

inge wordpress för jag ger upp om det.

Seriöst, om du inte ens kan greppa och hantera wordpress som troligen är det enklaste verktyget som finns, ja, då kommer du springa in i en vägg direkt.
Du vill för mycket, men du är inte beredd att lägga egen tid på att lära dig något. Det blir ett enormt problem.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Skapade inte du ett "socialt nätverk" genom att kopiera allt som skrevs i en youtube guide? Kommer väl ihåg det ^^
Antar att du inte lärde dig mycket av det?

Hursom... Om du vill anlita programmerare för att bygga ett socialt nätverk så kan du räkna med närmare 1 miljon kr eller mer för ett seriöst bygge, detta kan jag garantera. Annars kan du alltid lära dig Wordpress och använda dig av plugins till det.

Men har du tänkt igenom detta noga?
Vad händer efter att en indisk programmerare byggt klart systemet? Ska du anlita dom igen när massa problem uppstår?
Vet inte alls hur stort du siktar här, men var ganska säker på att ingen kommer bry sig om ditt sociala nätverk om du inte har någon egen unik idé som folk faktiskt kan vara intresserade av.

Men, wordpress låter bäst för dig. Gratis, du kan pilla och förstöra som du vill.

EDIT:

Seriöst, om du inte ens kan greppa och hantera wordpress som troligen är det enklaste verktyget som finns, ja, då kommer du springa in i en vägg direkt.
Du vill för mycket, men du är inte beredd att lägga egen tid på att lära dig något. Det blir ett enormt problem.

Jo det var jag som satt framför u2b och copyierad men kom ej någonstans med det, jo jag håller med dig om wordpress men det känns begränsad och det jag söker i en sida finns ej hos wordpress, vill skapa någon annorlunda annars finns det ju som sagt redan och ingen kmr vara intresserad så jag vill ha något som jag kan vända upp och ner i detaljer, inte sitta med en panel och kryssa hit och dit.

kostnaderna gör nog ingen även om det kommer till million, det blir då uppdelat i små summor medans sidan bygger upp sig.

Permalänk

Om jag ska vara helt ärlig så finns det redan hur mycket som helst.. Dessutom om du nu skulle vilja göra någonting som detta vore det bäst om du gjorde det själv.. Förövrigt så skulle det kosta sjukt mycket att anlita någon då detta inte är någonting man gör på en dag eller två..

Permalänk
Medlem

Jag kan ärligt talat inte se om han trollar eller är seriös..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatacka:

Jo det var jag som satt framför u2b och copyierad men kom ej någonstans med det, jo jag håller med dig om wordpress men det känns begränsad och det jag söker i en sida finns ej hos wordpress, vill skapa någon annorlunda annars finns det ju som sagt redan och ingen kmr vara intresserad så jag vill ha något som jag kan vända upp och ner i detaljer, inte sitta med en panel och kryssa hit och dit.

kostnaderna gör nog ingen även om det kommer till million, det blir då uppdelat i små summor medans sidan bygger upp sig.

När du rekommenderades Wordpress så rekommenderades du inte att sitta och klicka i kryssrutor, utan att grotta ner dig i koden och modifiera den till eget tycke. Förmodligen det snabbaste sättet att bygga något då du får ett ganska välanvänt ramverk "på köpet".

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatacka:

Jo det var jag som satt framför u2b och copyierad men kom ej någonstans med det, jo jag håller med dig om wordpress men det känns begränsad och det jag söker i en sida finns ej hos wordpress, vill skapa någon annorlunda annars finns det ju som sagt redan och ingen kmr vara intresserad så jag vill ha något som jag kan vända upp och ner i detaljer, inte sitta med en panel och kryssa hit och dit.

kostnaderna gör nog ingen även om det kommer till million, det blir då uppdelat i små summor medans sidan bygger upp sig.

Wordpress är inte alls någon begränsning. Allt du behöver finns till wordpress. Det är ett utvecklingsverktyg, och saknas något specifikt (vilket jag tvivlar) så kan man anlita något att koda verktygen som behövs. Men hela grejjen med wordpress är att man bygger sitt egna utanpå en kraftfull motor.

Jag menar att första klumpsumman på det du är ute efter kan hamna på miljonen. Vidare arbete lär kosta dig mer.
DÄRFÖR är det billigare att börja med något som redan finns(varför återuppfinna hjulet?), blir din idé en succé så kan du ju alltid betala någon att koda ett eget system. Wordpress är ju bara en av många CMS som finns att använda.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

phpacademy ska dra igång en community tutorial snart, håll lite koll på det.

Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=Km5aHoWmbrU

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

phpacademy ska dra igång en community tutorial snart, håll lite koll på det.

Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=Km5aHoWmbrU

Oj det här låter sjukt bra, tack ska du ha, kmr följa oavsett jag hittar någon byrå/webbutvecklare eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatacka:

kostnaderna gör nog ingen även om det kommer till million, det blir då uppdelat i små summor medans sidan bygger upp sig.

Va? Kan du ta om det där?