Stabila överklockningsfrekvenser på HD5450?

Permalänk
Medlem

Stabila överklockningsfrekvenser på HD5450?

Jag håller på att bygga tre datorer åt ett företag.

Har dock själv inte kunnat styra och ställa vilka delar som ska vara i.

De kör HD 5450 i Crossfire (två stycken) och jag skulle vilja få upp dem lite i klockfrekvens.

Är det någon som vet vilka frekvenser på GPU och Minne som är stabila för det här kortet? Vilken tolerans ska man ha på temperaturen?

Mvh

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Medlem

Tror inte ett företag vill ha nån direkt överclock då vanligtvis all garanti ryker.
För de andra förstår jag inte ens mening med 2 st hd 54050 i cf...
Vad gällande vad korten klarar så borde du veta bättre om du bygger, att olika kort kan överklockas olika.
Ett kanske klockar jätte bra medans att annat inte klockar alls.
Sen ser jag ingen som helst ide att överklocka ett hd 5450...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Tror inte ett företag vill ha nån direkt överclock då vanligtvis all garanti ryker.
För de andra förstår jag inte ens mening med 2 st hd 54050 i cf...
Vad gällande vad korten klarar så borde du veta bättre om du bygger, att olika kort kan överklockas olika.
Ett kanske klockar jätte bra medans att annat inte klockar alls.
Sen ser jag ingen som helst ide att överklocka ett hd 5450...

Om du läser tråden noga så skrev jag att jag inte kunde påverka vilka delar som skulle vara i. Jag fick lådor med delar som skulle sättas ihop. Anledningen till att dom ska göra CF är att de ska använda sig utav tre skärmar. Vet också att det hade vart bättre med ett annat grafikkort men ingenting jag kan påverka då jag inte står får inköpet eller har något med inköp att göra.

Eftersom kortet inte är något speciellt att hurra för så tänkte jag göra det bästa av situationen, har hittat några trådar på andra sidor men det är mest för extrema överklockare.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Thazify:

Om du läser tråden noga så skrev jag att jag inte kunde påverka vilka delar som skulle vara i. Jag fick lådor med delar som skulle sättas ihop. Anledningen till att dom ska göra CF är att de ska använda sig utav två skärmar. Vet också att det hade vart bättre med ett annat grafikkort men ingenting jag kan påverka då jag inte står får inköpet eller har något med inköp att göra.

Eftersom kortet inte är något speciellt att hurra för så tänkte jag göra det bästa av situationen, har hittat några trådar på andra sidor men det är mest för extrema överklockare.

  1. Företag vill inte ha överklockade grejer utan stabilitet och up-time. Varje sekund med krångel är förlorade pengar.

  2. Du behöver bara ett kort för två skärmar, två kort i CrossfireX ger inte fler skärmutgångar. Två kort utan CrossfireX ger dubbla antalet utgångar än vad ett kort ger.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thazify:

Om du läser tråden noga så skrev jag att jag inte kunde påverka vilka delar som skulle vara i. Jag fick lådor med delar som skulle sättas ihop. Anledningen till att dom ska göra CF är att de ska använda sig utav två skärmar. Vet också att det hade vart bättre med ett annat grafikkort men ingenting jag kan påverka då jag inte står får inköpet eller har något med inköp att göra.

Eftersom kortet inte är något speciellt att hurra för så tänkte jag göra det bästa av situationen, har hittat några trådar på andra sidor men det är mest för extrema överklockare.

Du skall inte köra CF om du vill nyttja andra kortet för att koppla in fler skärmar. Sedan ser jag inte fördelen med att överclocka ett kort som skall användas på företag då jag tvivlar det kommer hjälpa i deras användarscenarion.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Skrev fel, tre skärmar menade jag.

Får nog ta och förklara bättre. Jag har blivit tillsagd att jag ska "trimma upp kortet". Så jag undrar inte om Up-time eller vad företag vill ha, vill bara veta vilka frekvenser på GPU och Minne som är stabila för det här kortet och Vilka toleranser man ska ha på temperaturen.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Thazify:

Skrev fel, tre skärmar menade jag.

Får nog ta och förklara bättre. Jag har blivit tillsagd att jag ska "trimma upp kortet". Så jag undrar inte om Up-time eller vad företag vill ha, vill bara veta vilka frekvenser på GPU och Minne som är stabila för det här kortet och Vilka toleranser man ska ha på temperaturen.

Finns inga magiska frekvenser som alltid fungerar. Bara att testa ett kort i taget och överklocka på gamla vanliga sättet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Bygg ihop datorerna och säg åt dom att trimma själva.

Permalänk
Medlem

Den överklockning du kan göra, kommer knappast ge någon märkbar effekt.
Men risken för problem ökar markant.

Företaget är alltså villiga att betala dig ett antal timlöner för överklockning(?)
(Istället för att köpa lite bättre hårdvara)

Ta exempelvis HD6450 som har dubbelt så många shaders(men fortfarande är väldigt klent).
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s178583911&o=produkt_pr...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”