Permalänk

2 skärmar till NVIDIA GeForce GTX 660

Tjena Sweclockare!

Jag har en BenQ skärm ( https://www.komplett.se/benq-215-led-gw2260hm/771613 ) och en samsung-tv ( http://www.pixmania.se/led-tv/samsung-syncmaster-t22b300ew-21... ).

Jag använder just nu BenQ skärmen med en hdmi kabel och jag kom just på denna lysande idé att använda båda skärmarna eftersom tv:n bara står och samlar damm. Mitt grafikkort är NVIDIA GeForce GTX 660 och datorn är https://www.komplett.se/asus-m51ac/781834#!tab:extra .

Jag har googlat till mig lite kunskap om detta (kan nästan ingenting) och vad jag har förstått kan man inte ansluta skärmarna till olika uttag ( t ex ena skärmen kopplat med hdmi och andra via vga) så jag måste skaffa en adapter? Jag skulle helst vilja ha båda kopplade via hdmi eftersom jag redan har två hdmi kablar.

Så med enklare ord, jag skulle vilja ha hjälp med hur jag har två skärmar till mitt GeForce GTX 660.

Förlåt om jag skrev otydligt och sådant men kan inte alls mycket om datorer (trodde att man var tvungen att ha två grafikkort för att ha två skärmar förut..) Men om det var något ni inte förstod eller om det är något mer ni behöver veta kan ni bara lämna en kommentar.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Det finns bara 2 dvi, 1 hdmi och 1 displayport på det grafikkortet. Koppla 1 hdmi och den andre via dvi bara?

Permalänk
Skrivet av n_strand:

Det finns bara 2 dvi, 1 hdmi och 1 displayport på det grafikkortet. Koppla 1 hdmi och den andre via dvi bara?

Kan man koppla dom via olika uttag? Isåfall har jag förstått allt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotallyNotASpy:

Kan man koppla dom via olika uttag? Isåfall har jag förstått allt fel

Du kan koppla dom 2 direkt på grafikkortet? Det går inte att du kopplar 1 på moderkortet och den andra på grafikkortet.

Permalänk
Skrivet av n_strand:

Du kan koppla dom 2 direkt på grafikkortet? Det går inte att du kopplar 1 på moderkortet och den andra på grafikkortet.

Okej, tack! Kommer med resultat senare!

Permalänk
Skrivet av n_strand:

Du kan koppla dom 2 direkt på grafikkortet? Det går inte att du kopplar 1 på moderkortet och den andra på grafikkortet.

På tv:n där hdmi-kabeln är ansluten står det bara''Källan är inte ansluten. Kontrollera anslutningen igen.'' Är det kört nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotallyNotASpy:

På tv:n där hdmi-kabeln är ansluten står det bara''Källan är inte ansluten. Kontrollera anslutningen igen.'' Är det kört nu?

Kolla så du verkligen har satt in den i grafikkortet och inte i moderkortet.

EDIT Sök på Anslut till en projektor i kontrollpanelen så du har att det ska visa på båda bildskärmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotallyNotASpy:

På tv:n där hdmi-kabeln är ansluten står det bara''Källan är inte ansluten. Kontrollera anslutningen igen.'' Är det kört nu?

ställ in skärmarna på nvidias kontrollpanel också ^___^

Permalänk
Skrivet av n_strand:

Kolla så du verkligen har satt in den i grafikkortet och inte i moderkortet.

EDIT Sök på Anslut till en projektor i kontrollpanelen så du har att det ska visa på båda bildskärmarna.

Skrivet av qaaka:

ställ in skärmarna på nvidias kontrollpanel också ^___^

Det verkar inte ens som om datorn har hittat tv-skärmen för jag gick in på ''Bildskärmsinställningar'' och tv:n fanns inte med där. Vad gör jag nu? Tack för all hjälp hittills!

Permalänk
Medlem

Jag kör 2 st datorskärmar via dvi och tvn genom hdmi på ett 660ti, bör inte vara några som helst problem med den setupen som du önskar köra

Som du ser på bilden så är skärm 1 och 2 klonade så det jag ser på min sekundära skärm syns även på tvn

Permalänk
Skrivet av HTprof:

Jag kör 2 st datorskärmar via dvi och tvn genom hdmi på ett 660ti, bör inte vara några som helst problem med den setupen som du önskar köra
https://imagizer.imageshack.us/v2/943x568q90/823/0yuin.jpg

Som du ser på bilden så är skärm 1 och 2 klonade så det jag ser på min sekundära skärm syns även på tvn

Ja men tv:n verkar inte fatta att någon hdmi-kabel är inkopplad för det står bara ''Källan är inte ansluten. Kontrollera anslutningen igen.'' och datorn verkar inte hitta tv:n, det verkar vara kört, eller?

Permalänk
Skrivet av TotallyNotASpy:

Ja men tv:n verkar inte fatta att någon hdmi-kabel är inkopplad för det står bara ''Källan är inte ansluten. Kontrollera anslutningen igen.'' och datorn verkar inte hitta tv:n, det verkar vara kört, eller?

Har du kollat att du har valt rätt "source" på tv:n?

Visa signatur

Lita inte på vad jag säger, det kan gå åt skogen
3D-printrar: Hembyggd prusa i2 och en egenutvecklad UM-inspirerad skrivare.

Permalänk
Skrivet av arial214:

Har du kollat att du har valt rätt "source" på tv:n?

Japp, jag har provat alla. Dom enda som man kan gå in på utan att det säger ''Källan är inte ansluten'' är Tv, Ext och PC. Hdmi/dvi, AV och Component funkar inte att gå in på.

Permalänk
Skrivet av HTprof:

Jag kör 2 st datorskärmar via dvi och tvn genom hdmi på ett 660ti, bör inte vara några som helst problem med den setupen som du önskar köra
https://imagizer.imageshack.us/v2/943x568q90/823/0yuin.jpg

Som du ser på bilden så är skärm 1 och 2 klonade så det jag ser på min sekundära skärm syns även på tvn

Är det lika bra å skaffa en ny skärm?

Permalänk
Medlem

Kolla TV manualen hur tillverkaren vill den kopplas till datorn. Ibland står det en massa vilkor (begränsningar) för koppla via HDMI porten.

Edit:
Det har funnits TV manualen som ville att folk kopplade via VGA för att det inte funkade via HDMI. Också sett manualen skriva vilken HMDI port som funkade när TV haft flera.

Du har fortfarande inte svarat på n_strand fråga om HDMI kabeln verkligen sitter i grafikkortet. Jag har sett 3 st i forumet den här veckan med samma problem där felet var att de satt HDMI kabeln i moderkortet.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Kolla TV manualen hur tillverkaren vill den kopplas till datorn. Ibland står det en massa vilkor (begränsningar) för koppla via HDMI porten.

Edit:
Det har funnits TV manualen som ville att folk kopplade via VGA för att det inte funkade via HDMI. Också sett manualen skriva vilken HMDI port som funkade när TV haft flera.

Du har fortfarande inte svarat på n_strand fråga om HDMI kabeln verkligen sitter i grafikkortet. Jag har sett 3 st i forumet den här veckan med samma fel som satt HDMI kabeln i moderkortet.

Japp, jag satte den i grafikkortet.