Mina själv eller cloud mining?

Permalänk
Medlem

Mina själv eller cloud mining?

Snokade in på "övrigt" och sedan... huh..? Kryptovaluta. Ja just det, bitcoin och sådant som jag har hört om.

Googlade runt lite och hittade att det går att fixa en rig själv och mina efter coins.
samt också kan man köpa sig in i marknaden via cloud mining till sammans med andra utan att ha någon hårdvara själv i hemmet.

Så, med andra ord, freelanca eller joina en guild?

Permalänk
Medlem

Intressant, jag har nog aldrig hört mining refereras till som frilansering.. Anywho, är det just mining du intresserar dig av eller vill du helt enkelt testa på att använda bitcoin? Om det sistnämnda så är nog det enklaste att köpa till sig en liten summa istället via en site som tex kraken eller bitstamp.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Intressant, jag har nog aldrig hört mining refereras till som frilansering.. Anywho, är det just mining du intresserar dig av eller vill du helt enkelt testa på att använda bitcoin? Om det sistnämnda så är nog det enklaste att köpa till sig en liten summa istället via en site som tex kraken eller bitstamp.

Studiebidrag är inte mycket till för i det nutida samhället så jag hade fått tankar till att göra någon profit. Även om jag investerar lite så kommer jag nog inte gå mycket i profit jämfört med uber bra rig eller hög status inom cloud mining. Eller aktivt tradera valutor har jag inte möjlighet att hålla på med.

Man kan undra om man kör igenom passivt inkomst jämföra när är mining mer profitable än att ha ett stort spar konto med ränta. Mer säkrare och stabilare är ju Real money.

inte bara det som kommer på frågan; men utan bör man anordna en rig själv med Soon-to-be-out-of-date hårdvara fysiskt eller "hyra" hos en cloud mining site? Alltså undrar jag vart går gränsen till att < - > slår ut ena eller andra med X budget. (hört att GPU mining är ineffektivt jämfört med riktig mining gear)

Permalänk
Medlem

Kör båda två, kombinerat! Gör jag, och det går att bli rik om man har full koll på all möjlig skit om mining och runt omkring mining etc. det är mer än ett heltidsjobb för hemma miners som jag. bitcoin tåget har gått, iaf när det kommer till att mina dom anser jag oavsett asic eller gpu mining men bitcoinen ligger jävligt lågt så hade jag haft ett kapital så hade jag tradat kryptovbalutor köpt/sålt men också där är det ett fulltidsjobb eller mer vill jag säga!

Visa signatur

Chassi: Fractal design refine r3 Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD5 REV 3.0 Grafikkort: XFX Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Crossfire Processor: AMD FX 8350@5Ghz CPU kylning: Corsair H110 Minnen: Kingston 16GB (4x4096MB) CL11 2133Mhz Beast Series Nätagg: XFX Proseries XXX Edition 850W Hd: Samsung SSD Basic 840-Series 120GB Fläktar: Cougar vortex 120mm*2, Fractal design silent series 140mm r2*4, Fractal design 120mm*2