Permalänk
Medlem

Trimmning/styling av S60 2009?

Hallå,

Tänkte höra om det finns några bilintresserade här som skulle kunna svara på några frågor. Jag skaffade en S60 2009, 140hk, automat, med ljus skinnklädsel, xenonlampor och något annat ljudsystem riktigt billigt förra året och har nu blivit intresserad av trimmning och styling. Svara på det ni vill!

Ostylad med några hinkar pollen:
[borttagen]

Trimmning:
Jag kollade upp lite på nätet att det är exakt samma grejer i min bil (som jag förstår det) som 170hk varianten, med skillnaden att ett spjäll bara öppnas till 80% och styrs genom bilens mjukvara, därav en enkel och billig uppgradering. En annan skillnad är att mjukvaran tweakas så det blir lite mer drag och lägre eller samma soppaförbrukning som innan.

Om man nu skulle mjukvarutrimma denna, vart skulle man göra det samt måste man besikta om bilen efter denna ändring? (måste vara laglig)Vad händer med ev garantier?

Styling:
Tittade efter body kits och det visade sig att volvos sportkit skulle passa perfekt, om det nu inte finns något liknande tillgängligt? Grejen är att jag vill ha det färdiglackat samt lackerat svart metallic, mailade bilia om detta och inväntar svar. Tänkte höra om ni har några andra tips, sidor eller delar etc?

googlebildsökning på s60 sport

Att tänka på är att allt skall vara lagligt, det är också viktigt att veta om bilen kommer att dö om exempelvis volvo skulle uppgradera mjukvaran eller liknande, eller går det alltid med obd att mata in den tweakade?

Detta blir ett work in progress så det kommer att ta sin tid, tänkte börja med kjolpaket/body kit/neonbelysning/ljud och även trimm om det visar sig värt besväret. Posta gärna bilder om ni har stylat era bilar!

/Dalton Sleeper

Permalänk
Medlem

Det är säkert skitsimpelt att göra om den till en 170hk men att trimma i övrigt nej då har du valt fel motor då bilen saknar turbo. Ett nytt avgassystem kanske ger någon hk till men det kommer inte märkas men du får ett bättre ljud än innan annars finns det inte så mycket mer att göra om du inte vill turbokonvertera själv dvs

Finns ju fina handdatorer man kan köpa och bytta mjukvara själv, kostar säkert någon tusenlapp men då kan man alltid ändra till den gamla vid service/besiktning,

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Det är säkert skitsimpelt att göra om den till en 170hk men att trimma i övrigt nej då har du valt fel motor då bilen saknar turbo. Ett nytt avgassystem kanske ger någon hk till men det kommer inte märkas men du får ett bättre ljud än innan annars finns det inte så mycket mer att göra om du inte vill turbokonvertera själv dvs

Finns ju fina handdatorer man kan köpa och bytta mjukvara själv, kostar säkert någon tusenlapp men då kan man alltid ändra till den gamla vid service/besiktning,

Yepp, verkar inte vara något större problem att få den till ca 188hk med endast mjukvara, vilket ändå är ett hyfsat lyft från original. Ljudet är ju såklart viktigt så får ta en titt på det

Permalänk
Medlem

Tona bakrutorna är väl det första steget jag skulle tagit, det är jävligt snyggt och väldigt praktiskt

Permalänk

En snabb lista på vad jag hade gjort om jag skulle styla en S60:
Kjolpaket, Volvos är rätt fräcka
R front från skroten
En vinge typ S60R är ett måste!
Tona bakrutorna
Vindavvisare 4 dörrars
19" Radius R6, tycker jag är tuffa på mörkfärgad och sänkt s60 med Volvo kjolar
Sänk bilen (Volvo tillhandahåller fjädrar om du är orolig på kvalitén hos andra)
Led lampor runtom (där det är ej xenon)
Måla bromsoken röda/blåa (smaken är som baken)
Slitsa skivorna (lämna in dem, inte så värst dyrt)

Trimma med den klena motorn skulle jag ha vänt mig till volvo själva som har "trimningsprogramvara", är dock inte insatt i detta så bör vända dig till din närmaste Volvoverkstad om priser och mer information.

Skulle också byggt om avgassystemet så det låter lite tuffare, men det är jag det!
Sportluftfilter skulle jag också satt dit bara för insugsljudets skull, fyller annars ingen funktion mer än just det. Får inte några mer hk's pga det, snarare tvärt om!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Tona bakrutorna är väl det första steget jag skulle tagit, det är jävligt snyggt och väldigt praktiskt

Det låter grymt!

Skrivet av Tedwallpro:

En snabb lista på vad jag hade gjort om jag skulle styla en S60:
Kjolpaket, Volvos är rätt fräcka
R front från skroten
En vinge typ S60R är ett måste!
Tona bakrutorna
Vindavvisare 4 dörrars
19" Radius R6, tycker jag är tuffa på mörkfärgad och sänkt s60 med Volvo kjolar
Sänk bilen (Volvo tillhandahåller fjädrar om du är orolig på kvalitén hos andra)
Led lampor runtom (där det är ej xenon)
Måla bromsoken röda/blåa (smaken är som baken)
Slitsa skivorna (lämna in dem, inte så värst dyrt)

Trimma med den klena motorn skulle jag ha vänt mig till volvo själva som har "trimningsprogramvara", är dock inte insatt i detta så bör vända dig till din närmaste Volvoverkstad om priser och mer information.

Skulle också byggt om avgassystemet så det låter lite tuffare, men det är jag det!
Sportluftfilter skulle jag också satt dit bara för insugsljudets skull, fyller annars ingen funktion mer än just det. Får inte några mer hk's pga det, snarare tvärt om!

Många fina förslag, har mailkontakt med bilia just nu, de kollar upp kostnadsförslag för kjolpaketet, oturligt nog hade de inte bilia här i linköping så blir nog en sväng till västerås eller strängnäs om förslaget blir bra...

Vilken typ av vinge menar du?
Jag är direkt inget fan av vinge, inte för att det itne är snyggt men då det "kan" skymma sikten, om inte annat fastna snö och skit.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det låter grymt!

Många fina förslag, har mailkontakt med bilia just nu, de kollar upp kostnadsförslag för kjolpaketet, oturligt nog hade de inte bilia här i linköping så blir nog en sväng till västerås eller strängnäs om förslaget blir bra...

Vilken typ av vinge menar du?
Jag är direkt inget fan av vinge, inte för att det itne är snyggt men då det "kan" skymma sikten, om inte annat fastna snö och skit.

S60's original vinge är snygg (tycker jag) och en sådan är inte så svår att hitta på varken skrotar eller ny.

Dold text

Sedan såklart på vintern är en vinge lite jobbig om snön blir till is, men borstar du av snön ordentligt varje gång, så är det i mitt tycke inget problem med vinge. Och så skymmer den inte något nämnvärt, såklart förvinner 5-10 cm av sikten bakåt.

En sedan-bil bör ha en vinge, de är som gjorda för det liksom! ;)men smaken är som baken och jag ger bara förslag vad jag tycker är trevligt att se på!

Permalänk
Medlem

Är rätt onödigt att trimma en 140hk, du flyttar hk till de högre varven och får inte så mkt glädje av det, drar oftast mer soppa och blir ändå ungefär samma bil som bara varvar istället. Luftfilter och avgas är också rätt onödigt så länge du inte tänkt köra med turbo. All form av trimning på helbilsgodkända bilar är inte godkänt, kan bli problem om det upptäcks. Det jobbigaste kan väl vara på service om de uppdaterar mjukvaran och skriver över konfen. Dock så är väl risker att motorgarantin inte gäller om motorn trimmas om det finns garanti.

Stylingmässigt så "keep it simple", fet sänkning med coilovers om det finns, sjyssta fälgar 18-19", R-kit/kjolpaket, skippa solfilmen om du inte tänkt lägga riktig solfilm hela vägen fram blir som ett "skåp" att bara tona bakrutorna. Och håll en jäkla puts på allting, det är vad som är snyggast enligt mig. Vinge kan vara snyggt men kan se cleanare ut utan.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

All form av trimning på helbilsgodkända bilar är inte godkänt, kan bli problem om det upptäcks. Det jobbigaste kan väl vara på service om de uppdaterar mjukvaran och skriver över konfen. Dock så är väl risker att motorgarantin inte gäller om motorn trimmas om det finns garanti.

Jag frågade BSR och de skrev att registreringsbesiktning inte skulle vara något problem, är mjukvarutrim godkänt eller inte är ju frågan? Jag gav dom vilket trimpaket det var på deras sida samt vin. Jag får tydligen med den lilla dosan som man kan koppla till datorn och uppdatera, det ska tydligen gå att uppgradera nyare/överskriven mjukvara också.

Hur gör volvo och polestar då kan man undra, tage rejmes eller bilia kunde inte trimma min då den inte fans med i listan (VIN) över kompatibla styrenheter, ringde dom på telefon. Fanns dock en hel del med andra volvo inkl S60...
http://www.polestar.com/en-int/start/
http://www.polestar.com/en-int/models/s60-25t-fwd-automatic-2009/

Drog ett mail till bilbesiktningen för att se om man får ett svar.

Ang prestandan så är det på högre varv jag vill ha mer kraft, det känns som den inte drar över ett visst antal. Har också hört att bilen inte behöver växla lika ofta vid ojämn belastning, speciellt med släp.

Permalänk
Föredetting

Ingen besiktningsstation kommer bänka bilen, det enda de bryr sig om är avgasvärden, och inte heller de försämras av en ommappning om den inte är riktigt dåligt gjord.

Till exempel åker farsgubben min runt med en Focus RS, med Autotechs bonnatrimmapp som de hävdar ger ~420hk med borttagen katalysator. Med katalysatorn på plats var det inga som helst konstigheter med avgasvärdena, trots styvt 100hk extra.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Ingen besiktningsstation kommer bänka bilen, det enda de bryr sig om är avgasvärden, och inte heller de försämras av en ommappning om den inte är riktigt dåligt gjord.

Till exempel åker farsgubben min runt med en Focus RS, med Autotechs bonnatrimmapp som de hävdar ger ~420hk med borttagen katalysator. Med katalysatorn på plats var det inga som helst konstigheter med avgasvärdena, trots styvt 100hk extra.

Frågan är hur lagligt det verkligen är, bilia gör det ju själv och alla garantier finns kvar. Skulle jag kunna få att det står 188hk i papprena ist för 140hk på et lagligt sätt? Gör en registreringsbesiktning detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Frågan är hur lagligt det verkligen är, bilia gör det ju själv och alla garantier finns kvar. Skulle jag kunna få att det står 188hk i papprena ist för 140hk på et lagligt sätt? Gör en registreringsbesiktning detta?

Om du haft en turbomotor skulle du kunnat lämna in den hos Bilia men att fixa med en motor utan överladd är bortkastade pengar för effekten man får ut är så liten så det knappt gör någon skillnad.
Det skulle vara om man hade en svagare diesel för att fördela effektkurvan för bättre bränsleförbrukning men där brukar det också vara en turbo involverade allt som oftast.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Dalton Sleeper:

Frågan är hur lagligt det verkligen är, bilia gör det ju själv och alla garantier finns kvar. Skulle jag kunna få att det står 188hk i papprena ist för 140hk på et lagligt sätt? Gör en registreringsbesiktning detta?

Det finns ju inget sätt för någon att ta reda på vad du har för effekt, så vad är problemet egentligen? Garantier har du ju ändå inte på en Volvo från 2009. Det enda 40hk till i papprena skulle göra är att höja din försäkringspremie. Enda sättet jag kan se att få effekten i papprena är att göra en SFRO-besiktning som ombyggt fordon, där du får lämna in effektintyg, eftersom effektmätning inte utförs på regbesiktningar heller. Då får du se till att piffa upp resten av bilen med exempelvis bättre bromsar som är byggda för den högre effekten.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det finns ju inget sätt för någon att ta reda på vad du har för effekt, så vad är problemet egentligen? Garantier har du ju ändå inte på en Volvo från 2009. Det enda 40hk till i papprena skulle göra är att höja din försäkringspremie. Enda sättet jag kan se att få effekten i papprena är att göra en SFRO-besiktning som ombyggt fordon, där du får lämna in effektintyg, eftersom effektmätning inte utförs på regbesiktningar heller. Då får du se till att piffa upp resten av bilen med exempelvis bättre bromsar som är byggda för den högre effekten.

Okay. Det är samma bromsar och annat som 170hk versionen av s60 så det skulle nog inte vara ett problem. Ska kolla upp ombyggt fordon, tack för det!

Permalänk

Har en V70II med Polestar trim/optimering. Får ut 58 häst extra och papper på det med så jag kan göra en reg besiktning för 700:- och få på reg beviset med nya motorstyrkan.

Angående försäkring så blir det ingen skillnad alls i premie eller självrisk om du har en Polestar optimering hos Volvia, vet ej hur det är hos andra dock.

Måste du verkligen reg besiktiga den? Känns som att det blir väldigt omständigt om du inte kan få ett schysst intyg av BSR och göra en reg besiktning á 700:- bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Har en V70II med Polestar trim/optimering. Får ut 58 häst extra och papper på det med så jag kan göra en reg besiktning för 700:- och få på reg beviset med nya motorstyrkan.

Angående försäkring så blir det ingen skillnad alls i premie eller självrisk om du har en Polestar optimering hos Volvia, vet ej hur det är hos andra dock.

Måste du verkligen reg besiktiga den? Känns som att det blir väldigt omständigt om du inte kan få ett schysst intyg av BSR och göra en reg besiktning á 700:- bara.

BSR säger att det inte finns någon möjlighet att få mjukvarutrim godkänt i sverige så man får väll välja själv... Avgassystemet var godkänt och behöver inte regbesiktas. Hur står det till med sportluftfilter?

Paketet med 140-188hk mjukvara inkl dosa, sportluftfilter samt sportavgassystem kommer under morgondagen. Avgassystemet kommer förmodligen att monteras i helgen, ska bli intressant hur luftfiltret och detta påverkar ljudet

Permalänk

Sportluftfiltret är bara att klämma dit, behövs ingen besiktning eller något. Oftast ger det mest ett bättre ljud och minimal prestanda ökning så ingen större skillnad mot orginal direkt.

Berätta gärna hur det går!

Några planer på nya fälgar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Sportluftfiltret är bara att klämma dit, behövs ingen besiktning eller något. Oftast ger det mest ett bättre ljud och minimal prestanda ökning så ingen större skillnad mot orginal direkt.

Berätta gärna hur det går!

Några planer på nya fälgar?

Jag valde för små fälgar sist, nämligen de som sitter på (gothenburg antracit). Nu sitter det nya michelindäck på så det får duga så länge. Anledningen till 16" var att ha så pass mycke dämpning som möjligt då vägarna man åker på är kassa, skulle dock nu i efterhand tagit 17-18 ist för utseendets skull. Fälgarna jag var ute efter var capri men de va slut, då fick jag dessa för samma pris. De är riktigt snygga annars bara att det är för mycket gummi i proportion till fälg. Funderar på 17" capritill michelin dubbdäck i vinter...

Blir troligen lite enklare grejer ett tag, exempelvis vinge, vindavvisare, toning av rutor eller liknande. Sen vill jag gärna trycka dit sportkittet (kjolar mm) till S60, men det var inga billiga grejer, speciellt från bilia. Tror det låg på 14000 för kittet, 2700 montering samt 7000 lackning. Har ni tips på billigare vore det nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Är rätt onödigt att trimma en 140hk, du flyttar hk till de högre varven och får inte så mkt glädje av det, drar oftast mer soppa och blir ändå ungefär samma bil som bara varvar istället.

Äntligen en vettig kommentar ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Äntligen en vettig kommentar ;-D

Farsan har dock en S60 manuell 170hk och den verkar dra rätt bra så det känns ändå som en positiv grej. Min verkar punga ut 140hk vid 3500rpm medans hans pungar ut 170 vid 4500rpm. Sedan är det en hel dels tweak i mjukvaran som de påstår ska ge någon skillnad. Men men, återstår att se

Ni kanske fattar dessa siffror bättre än jag: http://sv.bsr.se/trimsatser/t/1624

Vad jag kan se så blir det knappt ingen omfördelning utan enn förbättring rakt igenom, 20% power samt betydligt högre torque, eller förstår jag fel? 188hk på 5500 rpm.

Permalänk

Kör med ett bsr chipp. Kommer inte att bli några problem med det. gör skillnad med de 40hk extra som man får.

sen så är det en volvo så man får hålla det enkelt, på med ett par fräscha 18" fälgar. Måla bromsoken, ta bort emblem, skaffa en "hova grill" och en ny läpp till frontspoilern. Racimex har haft en enkel men snygg modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Farsan har dock en S60 manuell 170hk och den verkar dra rätt bra så det känns ändå som en positiv grej. Min verkar punga ut 140hk vid 3500rpm medans hans pungar ut 170 vid 4500rpm. Sedan är det en hel dels tweak i mjukvaran som de påstår ska ge någon skillnad. Men men, återstår att se

Ni kanske fattar dessa siffror bättre än jag: http://sv.bsr.se/trimsatser/t/1624

Vad jag kan se så blir det knappt ingen omfördelning utan enn förbättring rakt igenom, 20% power samt betydligt högre torque, eller förstår jag fel? 188hk på 5500 rpm.

Som sagt, 40hkr och 30nm märks kanske om du varvar ordentligt som john_doe skrev. Det är ju dina pengar och intresse men det går inte att trolla, så är det bara. Men det känns som man pinar en motor som inte alls är gjord för det.

Hade du istället vallt en turbomodell hade saken varit en helt annan. Det fina med turbo är att med optimerad programvara får man både bättre vrid/effekt och oftast lägre förbrukning.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Skrivet av NidoKing:

Som sagt, 40hkr och 30nm märks kanske om du varvar ordentligt som john_doe skrev. Det är ju dina pengar och intresse men det går inte att trolla, så är det bara. Men det känns som man pinar en motor som inte alls är gjord för det.

Hade du istället vallt en turbomodell hade saken varit en helt annan. Det fina med turbo är att med optimerad programvara får man både bättre vrid/effekt och oftast lägre förbrukning.

140hk motorn är strypt av ett elektroniskt spjäll som inte öppnar helt. Den är precis samma liks som 180hk modellen, förutom mjukvaran. Det är just därför det är populärt att chippa den motorn.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Om någon skulle vara intresserad av bilder så kommer det ett par här, vart en liten turnoff då det varken stod om JR filtren är inoljade när de levereras samt att jag inte har fått några loginuppgifter för nedladdning/uppgradering av mjukvara. Har kontakt med dom via support men de sover ju som allt annat folk...

Sportluftfilter:

Sportavgassystem (öppnas i helgen):

PPC:

Permalänk
Medlem

Tröck dit filtret i torsdags och det vart en aningens annat ljud ibland, men ingen större skillnad.

I fredags laddade jag in nya mjukvaran, efter en uppdatering av dosan på internet. För de som undrar så fungerar PPC2 på windows 8.1 pro x64 med pill, annars bara win7 och lägre. Lyckades få skiten att funka efter när windows 7 tokvägrade att installera på min dator. Programmeringen tog ca 3:30 min och efter en omstart så var det bara att köra.

I lördags skulle vi sätta dit röret, allt gick skitfint enda till sista bulten, som visade sig vara fastsvetsad runt om. Antagligen var den svetsad för att bakre upphängningen lagt av men man vart ju lite lagom lack när man hyrt OKs hall för att kunna hissa skiten, avslutade dock dagen med en fet grillning. Lyckades få tag på en kille dagen efter som lyckades såga av bulten och skruven, efter det gick det som på räls att få dit resten.

Ljudet vart bra mycket mullrigare, nästan för mycket när man gasar lite, men det märktes att motoreffekten begränsades av det gamla röret, nu drar den bra mycket och snabbare gasrespons dessutom. Som några skrev så märks effekten mest på högre varv men en hel del på medel också. Den segar inte alls när man varvar ut på 2an och passerar 100 km/h som förr vilket var "problemet"... Den gick ju ändå från 140 hk @ 3500 rpm till 190 hk @6000.

Ska posta en bild på röret snart, svart burk med chromat rör passade riktigt bra.

Ska försöka få fram mer information om bodykit...

Uppdaterad 2015, felaktig information
Permalänk
Medlem

Coilovers, ett par feta fälgar och slå ner den i backen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Coilovers, ett par feta fälgar och slå ner den i backen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad tjänar jag då på coilovers?

Här är en lista på möjliga grejer, om ni har tips på prylar eller butiker så...

  • carbonvinge tak/skuff

  • carbonögonlock fram/bak

  • kjolpaket (volvos sportkit)

  • sportratt (volvos sportratt)

  • sportgrill (med volvologga)

  • vitare dimljus (led?)

  • carbonpaneler (interiör)

  • aluminiumpedaler (silver)

  • paintade bromsok (silver)

  • tintade bakrutor

Ang. vindavvisarna så slopar jag dom, efter lite efterforskning på googles bildsökning så vart jag inte direkt imponerad.

Permalänk
Medlem

Ett råd är att inte spendera alla dina pengar på den bilen, få den att se ok ut i ditt tycke och sen sparar du resten av pengarna till en roligare bil. För hur mycket du än lägger ner på den bilen så kommer det fortfarande vara en slö svensson bil.
Missförstå mig inte, det är en mycket bra bil men det är ingen ungdomsbil den har inga speciella prestanda och den kommer inte att höja några ögonbryn.
Jag kör volvo själv så jag dissar inte volvo, men det finns roligare bilar. Speciellt när man är ung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Ett råd är att inte spendera alla dina pengar på den bilen, få den att se ok ut i ditt tycke och sen sparar du resten av pengarna till en roligare bil. För hur mycket du än lägger ner på den bilen så kommer det fortfarande vara en slö svensson bil.
Missförstå mig inte, det är en mycket bra bil men det är ingen ungdomsbil den har inga speciella prestanda och den kommer inte att höja några ögonbryn.
Jag kör volvo själv så jag dissar inte volvo, men det finns roligare bilar. Speciellt när man är ung...

Jag är inte så ung längre, det blir mer ett sid/hobbyprojekt. Har länge uppgraderat datorer för rätt hyfsade summor och väger gärna av lite till bilen. Datorn står ihopklämd mellan väggen och soffan så det är ju inte direkt för att styla

Det känns roligare att göra iordning ett gammalt åbäke än något redan hyfsad turbobil med alla tillbehör, 200 hk+ på svenska vägar känns ju en aningens onödigt. Kommer förmodligen att köra denna tills den slutat rulla då jag gillar modellen, och volvo dessutom.

Tycker det är kul när en stylad 240 rullar förbi, sedan att mormor skjutsarmig på skottkärran fortare är ju en annan sak. Gillar utöver datorer bilsport och stirrar ibland mer på bilarna än varvtiderna

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Dalton Sleeper;14760201]Vad tjänar jag då på coilovers?

Här är en lista på möjliga grejer, om ni har tips på prylar eller butiker så...

  • carbonvinge tak/skuff

  • carbonögonlock fram/bak

  • kjolpaket (volvos sportkit)

  • sportratt (volvos sportratt)

  • sportgrill (med volvologga)

  • vitare dimljus (led?)

  • carbonpaneler (interiör)

  • aluminiumpedaler (silver)

  • paintade bromsok (silver)

  • tintade bakrutor

Ang. vindavvisarna så slopar jag dom, efter lite efterforskning på googles bildsökning så vart jag inte direkt imponerad.[/QUOTE]

Ja, du slipper åka bonnkapade fjädrar (vilket förövrigt är outhärdligt) och du får bättre väghållning med coilisar

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-