Köpa iPad air eller vänta?

Permalänk

Köpa iPad air eller vänta?

Hejsan!

Har nu skaffat en större dator igen så en iPad vore perfekt att ha i soffan. Har haft en iPad 3 nyligen som jag tyckte mycket om.

Det jag undrar är om man ska köpa en iPad Air nu eller vänta på att "den nya" kommer någon gång i höst (rykten).

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta...

Tycker att detta är ett mycket bra pris men vore tråkigt om en ny kom om 2 månader..

OBS inget annat än iPad är intressant.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Hejsan!

Har nu skaffat en större dator igen så en iPad vore perfekt att ha i soffan. Har haft en iPad 3 nyligen som jag tyckte mycket om.

Det jag undrar är om man ska köpa en iPad Air nu eller vänta på att "den nya" kommer någon gång i höst (rykten).

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta...

Tycker att detta är ett mycket bra pris men vore tråkigt om en ny kom om 2 månader..

OBS inget annat än iPad är intressant.

Air är ju inte dirket hästlängder före iPad 3 så jag skulle nog vänta, skillnaden är ganska marginell mellan dessa.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av antonlundin:

Air är ju inte dirket hästlängder före iPad 3 så jag skulle nog vänta, skillnaden är ganska marginell mellan dessa.

Air ska ju vara två gånger så snabb som en 4gen har jag för mig? Eller är det apple bladder

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Air ska ju vara två gånger så snabb som en 4gen har jag för mig? Eller är det apple bladder

Den är säkert dubbelt så snabb, men det är inget man märker som användare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wRRM:

Den är säkert dubbelt så snabb, men det är inget man märker som användare.

Mja, det där stämmer ju inte riktigt. Jag använder mest min iPad till spel och HD streaming. Jag märkte enormt stor skillnad i spelprestanda, laddningstider och grafikkvalité mellan min iPad 3 och när jag uppgraderade till iPad Air. Jag skulle vilja påstå att det var värt uppgraderingen.

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Den är säkert dubbelt så snabb, men det är inget man märker som användare.

Då kanske man inte märker skillnad när den nya Airen kommer (appe style).

Skrivet av e-lite:

Mja, det där stämmer ju inte riktigt. Jag använder mest min iPad till spel och HD streaming. Jag märkte enormt stor skillnad i spelprestanda, laddningstider och grafikkvalité mellan min iPad 3 och när jag uppgraderade till iPad Air. Jag skulle vilja påstå att det var värt uppgraderingen.

Är så sugen på en iPad igen men låter bra att det är skillnad mot min iPad 3. Speciellt när jag inte tyckte den 3an var det minsta långsam till något.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Tror inte det blir så mycket förändring, bättre kamera och fingerprint-touch grej kanske, och liiiite bättre cpu.
Tycker inte att apple kommer med några stora förändringar längre, behåller min iphone 5 och ipad mini retina i säkert 1-2år till så länge...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Hejsan!

Har nu skaffat en större dator igen så en iPad vore perfekt att ha i soffan. Har haft en iPad 3 nyligen som jag tyckte mycket om.

Det jag undrar är om man ska köpa en iPad Air nu eller vänta på att "den nya" kommer någon gång i höst (rykten).

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta...

Tycker att detta är ett mycket bra pris men vore tråkigt om en ny kom om 2 månader..

OBS inget annat än iPad är intressant.

iPad mini retina ?
Jag bytte från iPad 3gen till mini retina 4g för några veckor sen underbart format 100p mindre i benchmark tester än air men 5ggr snabbare än 3gen
Jag hade varit sugen på mini i 1 ½ år ca:p och orkade inte vänta längre på nästa mini

Permalänk
Skrivet av Am86:

iPad mini retina ?
Jag bytte från iPad 3gen till mini retina 4g för några veckor sen underbart format 100p mindre i benchmark tester än air men 5ggr snabbare än 3gen
Jag hade varit sugen på mini i 1 ½ år ca:p och orkade inte vänta längre på nästa mini

Skriver nu från min iPad Air. Största skillnaden mot 3an är vikten och att den känns smalare/snyggare vid skärmkanterna!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Skriver nu från min iPad Air. Största skillnaden mot 3an är vikten och att den känns smalare/snyggare vid skärmkanterna!

Så det blev en i dag ? jag älskar formatet på mini Perfa för att ha den stånden och kunna skriva med båda händerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaa:

Tror inte det blir så mycket förändring, bättre kamera och fingerprint-touch grej kanske, och liiiite bättre cpu.
Tycker inte att apple kommer med några stora förändringar längre, behåller min iphone 5 och ipad mini retina i säkert 1-2år till så länge...

Touch ID är ju skitbra nu, efter några uppdateringar. I början (jag köpte iPhone 5S rätt snabbt) var det ingen höjdare, misslyckades en av fyra gånger ungefär och man fick läsa om fingeravtrycken ibland. Dom har filat en hel del på mjukvaran sen dess, nu funkar det nästan 100% förutom om man har blöt eller skitig tumme.

Nästa iPhone väntar jag på, jag har länge velat ha större skärm men inte tillräckligt mycket för att byta plattform. Det ska mycket till innan det händer. Typ att en atombomb slår ut Cupertino eller så.