Permalänk
Medlem

Moderkorts byte

Någon som vet hur man gör för att slippa behöva installera om win2k efter moderkorts byte?

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk

Hej, Bra fråga.
Tänkte precis fråga samma sak. Tänker också byta moderkort + cpu.
Hur gör man?

Visa signatur

Nisse p

Permalänk
Medlem

Det går inte.
Eller man kan väl säga så här, har du en jäkla tur kan det gå. Men det är ingenting som någon med all säkerhet rekomenderar. Får du datorn att gå stabilt kan jag lova dig att du säkert kommer att få problem senare. Det är väl inte så jobbigt att installera om. Det tar max några timmar att få allt i ordning. Det kan väl det vara värt.

Gör som jag, lägg alla program och spel och allt annat också på en annan partition. Ha bara windows på din C partition, då vet du att även om windows skulle försvinna så har du allt annat kvar på din dator. Ja, jag vet, du måste ju i alla fall installera om programmen, i alla fall några, för att dom skall fungera igen. Men du kan ju göra en ghostbackup på ditt windows med alla inställningar i registret mm. Gör detta efter din ominstallation, medräknat alla drivrutiner och ev. program som du använder dagligen. Men lägg dessa på en annan partition. Då blir din ghostbackup inte så stor. Funkar jättebra för mig. Du kan även spara favoriter, ditt skrivbord mm. på den andra partitionen för att ha dessa kvar vid en ev. krash av windows. Använd dig av tweakxp för att göra om sökvägarna till dessa systemmappar. Phu!!!, det blev långt det här.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Tack för svaret.
Jag som alltid trott att alla program måste ligga på C:\program?
Det dryga, tycker jag, har alltid varit att installera om min ISDN router, nätverkskort, grafikkort.
Att installer om "vanliga program" är ju inga problem.

Visa signatur

Nisse p

Permalänk
Medlem

Låter som man kanske ska hålla sig ifrån moderkorts byte om man tycker det är jobbigt att få igång ett graffekort

Visa signatur

TT Xaser II | P4 2.53GHz[27idle , 43fulload] | Intel EBG2L | 1024 Mb DDR 333 | 120Gb WD 8MB | HERCULES/GUILLEMOT 3D Prophet 9700PRO | Lite-On 24xCDRW | Dvs 16x DVD | Logitec Cordless Desktop Optical | Dell P991

Permalänk
Avstängd

jag har en partition C: på 8GB som det det ligger div. smått och gott på, lite små saker man har som inte är så viktigt, sen har jag E: på 5Gb med installations filerna man behöver, och sen vet jag inte vad jag ska göra med dem ca65mb som är kvar, men det kan man göra som man vill

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal