Windows 9 med ny startmeny i läckt skärmdump

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Säg inte att det krävs silverlight för att se det.. Får bara ljud.

Siilverlight blev dock nerlagt för två år sedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Måste man inte installera 3:e parts program för att kunna ha 3d-liknande kontroller (så som windowblinds och liknande) då temahanteraren i 8.1 inte riktigt klarar av så mycket mer än platta element? Och "flat" är ju tydligen inne, så....

Jo, men jag kör Windows 7 och där finns classic-temat. Tydligen så finns det även i Windows 8 men går bara komma åt genom instabila fulhack.

https://www.youtube.com/watch?v=e77JpO8Uk8M

Skrivet av SwedenVirre:

Håller med själv, vill också ha classic temat, mina datorer har sätt likadana ut sen jag började med datorer

Classic tema och en hel blank bagrund

Jag har visserligen en bakgrund, men annars är det samma för mig. Det grå är modest, inte i vägen och visar information på ett effektivt sätt.. Det är allt jag behöver. En del funktioner i Aero gillar jag dock, som peek t. ex, men det är inte värt det för all annan skit man får dras med, och jag klarar inte av plattheten i Windows 8. I min värld betyder platt att det inte är klickbart, så det blir förvirrande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det där är ju bara en spegelvänd version av Start Menu Reviver programmet som vem som helst kan installera redan idag. Behövs inge Windows 9 med det programmet inbyggt

Så här ser Start Menu Reviver ut.

Permalänk
Medlem

Om ni inte redan har läst Jay Machalanis koncept borde ni verkligen göra det! Han har kommit på en (i mina ögon) väldigt bra lösning till det hela "ska fungera för både pc och tablet"-problemet.

Verkligen värt att läsa eller åtminstone se filmerna! http://jaymachalani.com/blog/2013/12/12/fixing-windows-8

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jo, men jag kör Windows 7 och där finns classic-temat. Tydligen så finns det även i Windows 8 men går bara komma åt genom instabila fulhack.

https://www.youtube.com/watch?v=e77JpO8Uk8M

Jag har visserligen en bakgrund, men annars är det samma för mig. Det grå är modest, inte i vägen och visar information på ett effektivt sätt.. Det är allt jag behöver. En del funktioner i Aero gillar jag dock, som peek t. ex, men det är inte värt det för all annan skit man får dras med, och jag klarar inte av plattheten i Windows 8. I min värld betyder platt att det inte är klickbart, så det blir förvirrande.

Håller helt med att det är förvirrande. Men för oss med synskador är det till och med aningens värre då platta element utan borders saknar mycket kontrast och tvingar oss att ha ett färgschema liknande ett lapptäcke med starkt fula färger för att kunna sklija på vad som är aktiva och passiva interface element.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Håller helt med att det är förvirrande. Men för oss med synskador är det till och med aningens värre då platta element utan borders saknar mycket kontrast och tvingar oss att ha ett färgschema liknande ett lapptäcke med starkt fula färger för att kunna sklija på vad som är aktiva och passiva interface element.

Ja, det är fan sorgligt. Jag ser 0.3 på bästa ögat med glasögon, och innan Windows 8 har jag inte behövt vidta några speciella åtgörder för att kunna se OK, sålänge jag kört på Classic. Men Windows 8 har ju inte den möjligheten. Man kan visserligen ändra lite färger osv, men det blir alltid färgglatt och platt, och rörigt.

Det kan väl ungefär jämföras med varför streck och markeringar på vägarna är vita. Om de skulle vara en blandning av orange, grön och knallrosa är jag rätt säker på att olyckorna skulle öka drastiskt, även om det säkert skulle göra sig bättre på en tavla på väggen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Snack om Win9 eller Win 8.1 update 2 redan till höst med inkluderad startmeny

http://feber.se/pc/art/304901/windows_9_kanske_kommer_i_hst_/

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Avstängd

Yay!

Windows 9 kommer att bli det bästa operativsystemet sedan Windows 7!

Jag ser framemot Windows 9 och förhoppningsvis har den återfått startmenyn!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Yay!

Windows 9 kommer att bli det bästa operativsystemet sedan Windows 7!

Jag ser framemot Windows 9 och förhoppningsvis har den återfått startmenyn!

Instämmer helt.
Jag försöker till och med att avvakta nya datorinköp tills windows 9 kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Yay!

Windows 9 kommer att bli det bästa operativsystemet sedan Windows 7!

Jag ser framemot Windows 9 och förhoppningsvis har den återfått startmenyn!

Windows är långt ifrån det bästa, och win9 ser ut som en lekstuga för småbarn?
Apples Os x är mer vad ett os borde vara.
Os x maveriks fick mig att inte vilja sitta bakom en dator med windows på igen.
Och snart kommer os x yosemite.
Kanske blir att slänga ut datorn i sign på annons och ge plats för en ny imac.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Playboy_1338:

Windows är långt ifrån det bästa, och win9 ser ut som en lekstuga för småbarn?
Apples Os x är mer vad ett os borde vara.
Os x maveriks fick mig att inte vilja sitta bakom en dator med windows på igen.
Och snart kommer os x yosemite.
Kanske blir att slänga ut datorn i sign på annons och ge plats för en ny imac.

Jag, menade att Windows 9 kommer att bli det bästa Windows systemet sedan Windows 7.

Men om jag skulle välja från allt och inte begränsa mig till Windows, så tycker jag personligen att Linux är det bästa, och föredrar det framför Windows 7, 8 och kommande 9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag, menade att Windows 9 kommer att bli det bästa Windows systemet sedan Windows 7.

Men om jag skulle välja från allt och inte begränsa mig till Windows, så tycker jag personligen att Linux är det bästa, och föredrar det framför Windows 7, 8 och kommande 9.

Okej, det är mycket möjligt. Linux är helt okej, men os x är det mest användarvänliga operativsystemet vad jag vet och har testat. enda extra funktionen som windows/linux har fått med i pekplattan är väl att scrolla upp och ner i webbläsare.
Inte så man kan svepa fram och tillbaka mellan sidorna, eller ha program/webbläsare i fullskärm, och svepa snabbt o enkelt för att växla program.
Känns iaf som att Apple har kommit bra mycket längre vad gäller för att underlätta användandet. Samma sak för att formatera om datorn, inga skivor, inte ens något usb minne behövs, och man behöver inte leta eller ladda ner drivrutiner då allt sådant görs automatiskt.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av Ryuk00:

den riktiga anledningen till att jag inte byter från Windows 7 är att det har allt jag behöver. Jag kan givetvis ha fel, men jag tror inte att det finns väldigt mycket mer som egentligen kan bli bättre i ett operativsystem.

Och 640k borde vara tillräckligt...