Permalänk
Medlem

Ny telefon :)

Hej jag undrar vilken telefon ni skulle rekommendera för max 3000kr IOS eller android spelar ingen roll

Permalänk

Google/LG Nexus 5
www.netonnet.se

Permalänk

LG G2, lika bra som toppmodellerna men kostar bara hälften så mycket

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Även jag rekommenderar LG G2 eller Nexus 5!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av WildThang:

Jättebra telefon, men usel batteritid. Om batteritiden inte spelar roll så är det ett givet köp

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Hedersmedlem

Nexus 5, speciellt med tanke på att Cyberphoto säljer den för 2590:- (priset gäller t.om. idag)
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=nexus5

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

LG G2! Grymt bra telefon!

Permalänk
Medlem

Själv inväntar jag en invite för OnePlus One. Tror 64 GB versionen går på 2849kr

Visa signatur

ASUS PRIME AP201 WHITE | TUF Z390M-PRO GAMING | Intel Core i7 9700K 3,6Ghz | Corsair 16GB CL15 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB TUF Gaming OC | Corsair RM 850W 80+ Gold | 870 EVO SATA SSD 4TB | 970 EVO 500GB NVME
CITERA SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bladethrower:

Själv inväntar jag en invite för OnePlus One. Tror 64 GB versionen går på 2849kr

Söker också efter en ny telefon, och den som du sa verkar onekligen väldigt intressant. Mycket mer för pengarna än hos de andra stora tillverkarna. Men vad jag läste beror detta inbjudningssystem på att de har ett litet lager just nu, stämmer det? Om så när kan man tänka sig får en sådan mobil utan en inbjudan? Antar att ganska många vill ha denna mobil därav denna strategi.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Inaktiv

Flikar in en fråga till såväl TS som andra; Varför bestämma sig för ett pris att utgå ifrån? Jag ser så ofta trådar i stil med 'bästa telefonen för max 3kkr' eller 'laptop för 8kkr'..

Varför verkar det så sällan finnas en klar kravspec när ni köper nåt?

Permalänk

Sitter i precis samma båt, har ögonen mest på lg g2 eller moto g, beroende på hur mycket jag bestämmer mig för att spendera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Söker också efter en ny telefon, och den som du sa verkar onekligen väldigt intressant. Mycket mer för pengarna än hos de andra stora tillverkarna. Men vad jag läste beror detta inbjudningssystem på att de har ett litet lager just nu, stämmer det? Om så när kan man tänka sig får en sådan mobil utan en inbjudan? Antar att ganska många vill ha denna mobil därav denna strategi.

Det stämmer att inbjudningssystemet används för att de inte har ett så stort lager. Vet ej när det är möjligt att få tag i mobilen utan invite. Det finns dock en ett svenskt forum som det skrivs i flitigt. https://forums.oneplus.net/threads/svensk-medlemslista-foer-invites.9561/

Visa signatur

ASUS PRIME AP201 WHITE | TUF Z390M-PRO GAMING | Intel Core i7 9700K 3,6Ghz | Corsair 16GB CL15 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB TUF Gaming OC | Corsair RM 850W 80+ Gold | 870 EVO SATA SSD 4TB | 970 EVO 500GB NVME
CITERA SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA

Permalänk
Skrivet av Kevinkingeen:

Jättebra telefon, men usel batteritid. Om batteritiden inte spelar roll så är det ett givet köp

Tycker inte att batteritiden är usel, äger en Nexus 5 själv, batteriet håller i ca 18 - 19h, använder då telefonen mest till för samtal/sms/surf(facebook etc)

Permalänk
Skrivet av WildThang:

Tycker inte att batteritiden är usel, äger en Nexus 5 själv, batteriet håller i ca 18 - 19h, använder då telefonen mest till för samtal/sms/surf(facebook etc)

Kanske inte för sånt, men om man spelar mycket så flyger batteriet iväg, dock inget problem för alla

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Glöm inte denna:
https://www.youtube.com/watch?v=8f7mFHYjBG0

Permalänk
Medlem

Försök få tag i en OnePlus One, om du inte kan det så köp G2 eller Nexus 5.

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk
Medlem

Svar

Skrivet av anon96120:

Flikar in en fråga till såväl TS som andra; Varför bestämma sig för ett pris att utgå ifrån? Jag ser så ofta trådar i stil med 'bästa telefonen för max 3kkr' eller 'laptop för 8kkr'..

Varför verkar det så sällan finnas en klar kravspec när ni köper nåt?

Jag vill ha en telefon som är bra för priset(har bara 3000kr) och även bra prestandamässigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av WildThang:
Skrivet av Kevinkingeen:

LG G2, lika bra som toppmodellerna men kostar bara hälften så mycket

Skrivet av Axsve:

Även jag rekommenderar LG G2 eller Nexus 5!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Crewsom:

LG G2! Grymt bra telefon!

Får nog bli antingen en LG G2 eller Nexus 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerge:

Försök få tag i en OnePlus One, om du inte kan det så köp G2 eller Nexus 5.

Tror inte att jag kommer att få tag på det tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leroj123:

Får nog bli antingen en LG G2 eller Nexus 5

Är bra batteritid viktigt så borde du välja G2, men räcker det med medioker batteritid rekommenderar jag Nexus 5. Den är bättre på nästan allting annat. Kameran har större sensor-yta per pixel vilket ger bättre bättre bilder i allmänhet, G2 kör även med väldigt tung post-processing på bilderna den tar, vilket resulterar i betydligt mer onaturliga detaljer i bilderna än på Nexus 5. Nexus 5 uppdateras oftare och snabbare än G2. Nexus 5 har en skärm med mer korrekta färger och betydligt lägre responstid(vilket betyder att telefonen reagerar snabbare på din touch, N5 är runt 45% snabbare på touch-respons).

Permalänk

Hej,

varför inte en Sony Z1 för 3,3KSEK. Har den bästa kameran näst Nokia 1020 som iofs också kostar runt 3KSEK. Z1an är i allt annat lik Nexus 5/LG G2 i specen, om än lite tyngre väl....?

Permalänk

Eftersom att jag äger en Nexus 5 själv så kan jag bara säga Nexus 5!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon_eng:

varför inte en Sony Z1 för 3,3KSEK. Har den bästa kameran näst Nokia 1020 som iofs också kostar runt 3KSEK. Z1an är i allt annat lik Nexus 5/LG G2 i specen, om än lite tyngre väl....?

Nej.
Galaxy S4 och S5, samt Z2 har betydligt bättre kameror. iPhone 5S har även den bättre kamera. Kameran på Z1 är bra, men inte i topp. Den är ungefär likgiltig med Nexus 5, men bättre än G2.
Och skärmen på Z1 är inte speciellt bra. Både G2 och N5 har bättre skärmar. Jag skulle inte välja Z1 över någon av lurarna om inte vattentäthet är ett krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leroj123:

Tror inte att jag kommer att få tag på det tyvärr :/

De går att få tag i i dagsläget på bla Oppomart, men då får du betala tull på det oxå

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leroj123:

Hej jag undrar vilken telefon ni skulle rekommendera för max 3000kr IOS eller android spelar ingen roll

Om du kan tänka dig en Windows Phone så skulle jag faktiskt rekommendera Nokia Lumia 925.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WildThang:

Tycker inte att batteritiden är usel, äger en Nexus 5 själv, batteriet håller i ca 18 - 19h, använder då telefonen mest till för samtal/sms/surf(facebook etc)

Allt under ett dygn är asdålig batteritid.

Permalänk
Medlem

Köpte en G2 förra veckan och är super nöjd.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Avstängd

har haft min g2 ett bra tag nu och är helnöjd med den och skulle inte byta mot z1 s4 och andra liknande modeller
blir bra bilder bra batteri och allt har funkat som det ska men ska man klaga på nått så ...om man kör spel så är det lätt att man håller fingrarna över högtalarna ..inget större problem men är enda jag kommer på att klaga om

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w