Permalänk
Medlem

Novice om 3D projektor.

Hej, har precis köpt en Optoma HD131Xe projektor. Tänkte ta och köpa glasögon till denna. Men jag är helt borta på vilka glasögon jag ska köpa. Vad jag förstår så har alla DLP 3D projektorer DLP-Link ? Som skickar en IR signal via duken vidare till glasögonen ? Sen RF så måste jag köpa en RF modul? Så om jag nöjer mig med och köra DLP-Link kommer dessa glasögon att fungera till min projektor ? Som sagt har sökt och sökt men inte fått någon rätsida på detta.

Mvh Jimmy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurta:

Hej, har precis köpt en Optoma HD131Xe projektor. Tänkte ta och köpa glasögon till denna. Men jag är helt borta på vilka glasögon jag ska köpa. Vad jag förstår så har alla DLP 3D projektorer DLP-Link ? Som skickar en IR signal via duken vidare till glasögonen ? Sen RF så måste jag köpa en RF modul? Så om jag nöjer mig med och köra DLP-Link kommer dessa glasögon att fungera till min projektor ? Som sagt har sökt och sökt men inte fått någon rätsida på detta.

Mvh Jimmy

Jag vet inte om det är så att alla har det men på just din står det ju iaf:

3D Mode: DLP-Link / VESA 3D

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag vet inte om det är så att alla har det men på just din står det ju iaf:

3D Mode: DLP-Link / VESA 3D

Japp, men sen om man tittar lite på olika glasögon som har just DLP-Link så står det ibland att dom inte passar till den och den projektorn. Men in min värld, är DLP-Link ett sätt att skicka 3D signal. Så då bordet det fungera oavsett vilken projektor man har så länge den har DLP_Link. Jäkla djungel det här.