Bästa Äventyr/RPG spel ni har spelat?

Permalänk

Legend of Zelda serien (gillar mest Oot, Twilight Princess), Shadow of The Colossus, Demon Souls (första är alltid bäst än de nya Souls spelen), Diablo 2 (bästa spelet för den har de bästa Necro klass för ett Necro fan).

+ några spel som man måste lägga till som inte är Äventyr/RPG spel som man spelar väldigt mycket är Jetforce Gemini och Goldeneye till N64, satt hela dagarna när jag va ung med dem spelen och kommer fortfarande ihåg när man spela med kompisarna elr med syrran. Tredje spelet som jag har spelat skit mycket som man måste prova och det är Moddat CoD WaW zombies, extremt mycket tid har tagits av mitt liv till att spela zombies (kanske lite för mycket xD).

Visa signatur

Corsair CX600M | ASRock Z77 Pro4 | Corsair DDR3 PC1600 8GB CL10 | Kingston SSD 60GB (OS) | ADATA Premier Pro SP900 256GB (Games) | WD 500 GB | Intel i7-3770K (inte overclock än)| Cooler Master Hyper 212 EVO | Sapphire R9 290 med Arctic Cooling Accelero Xtreme IV | 5st Cooler Master SickleFlow LED Blå, kör låg RPM | 2st Arctic Cooling F12 PWM | Aerocool Strike-X ONE ( billigt skit men bra med platser för luftflödet ^^

Permalänk
Medlem

SW:KotOR

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 1/2
Neverwinter nights serien
Kotor 1 och även kotor 2 med mod som fixar buggar och annat.
Mass Effect serien med all DLC, förutom möjligen Omega till 3an.
Dragon Age Origins, 2an är spelbar men långt ifrån lika bra.
Witcher 1/2
Fallout 1/2/3 + NV
Kingdoms Of Amalur: Reckoning
The Elder scrolls serien ifrån Morrowind och framåt, Daggerfall och tidigare känns som något som är så pass gammalt att det är bättre att lämna det ifred om man skulle spela det idag såvida man inte undersöker spelhistoria.

Inte spelat Divinity: Original Sin ännu men funderar på det då det har många positiva recensioner.

Permalänk
Medlem

Alltså bästa får nog bli Apocalypse World

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog påstå att det blir i följande ordning för mig själv:

Final Fantasy VIII
Final Fantasy VII
Icewind Dale
Arcanum: Steamworks of Magic Obscura
Fallout 2
Star Ocean 2: The Second Story
Seiken Densetsu 3
Suikoden 2

Och listan kan fortsätta. Men det är dem jag kan komma på rakt upp och ner som jag verkligen värdesatt.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Avstängd

Legend of Zelda - A Link to the past - SNES
Illusion of Time - SNES
Legend Of Zelda - A Link between worlds - 3DS

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äventyr: Day of the Tentacle
Rpg: Might and Magic VI (NEJ jag menar inte Heroes of...)
Mmo: Ultima online & Starwars galaxies pre-cu.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Dark Souls

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv

Zelda har man ju ett god nostalgi känsla för men när jag körde igång wind waker HD för ett tag sen kände jag knappt något för det stor besvikelse man har väll helt enkelt blivit för bortskämd med alla andra stora spel att utforska att plötsligt kändes tyvärr inte Zelda som så mycket mer än ett platformslir.

Nu går nog många Zelda fantaster i taket men det är faktiskt så. Dock som själv är gammal fan av serien fram mot nästa Zelda som skall vara en öppen värld med nästan barnslig förtjusning.

Favoriter att spela igenom i väntan på nått revolutionerande på Zelda fronten är

Skyrim (Oblivion bör säkert vara med här med men av nån anledning har jag inte spelat detta)
Fallout (Vilket? ALLA!)
Witcher 2 (Men för att vara ärliga är det bara en aptitretare inför Witcher 3 Sjukt sugen på detta!)

För övrigt spelar jag ElderScrollsOnline nu för fulla muggar det snackas en jävla massa skit om detta spelet. Lyssna inte på dom utan prova!
Jag har spelat sen release och även masat med beta versionen. Visst i början var det en del problem med quests som inte funkade osv. men det ser man knappt aldrig längre utan idag måste jag säga att det rullar på riktigt stabilt.

Jag hoppade på det för att jag gillade Skyrim men har vänt ut och in på det fler gånger än jag kan räkna till
Jag har spelat ESO bort mot 300h och har mängder kvar att utforska.
Jag har mest spelat solo då jag inte är nån MMO fantast i vanliga fall och det fungerar riktigt bra så det är inte bara ett lir för MMO spelare som bara vill grinda runt. Mycket story som håller uppe spelupplevelsen så länge man ger sig tid att bry sig om den.

Jag rekommenderar ESO starkt jag har som sagt lagt bort mot 300h och har inga planer att lägga det på is!

Permalänk
Medlem

Ice climbers och Tetris. Spelas än idag

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Listar från när jag var yngst-äldst.

Pokemon Blue/Red/Yellow på Gameyboy Color
Diablo 2 på PC
Battlefield 2 på PC
World of Warcraft
TES: Oblivion och Skyrim
Mass Effect (hela serien)
Battlefield 4 och Diablo 3 trots sina flaws.

Dessa är mina favoriter, just nu håller jag på att varva Batman-spelen och hittills känns det jäkligt bra, om än de knappt hade nått ändå upp till den här listan.

Permalänk
Medlem

RPG: Fallout2

Äventyr: Monkey island

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Hmm, bara ett spel...

Det måste nog bli Skyrim eftersom jag fortfarande lirar det, (tungt moddat).

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk

Morrowind.

Zelda A Link to the Past.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Full Throttle
Indiana Jones and the fate of Atlantis
Sam and Max
Zelda aLttp
Zelda Oot
Dragon Age
The Last of us

Sist men inte minst
Diablo 2 Lod

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk

Zelda - Ocarina of Time, finns inget som kan mäta sig med detta spel enligt mig.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Jo det är ju gjort för att se ut som det. Är inte Tjernobyl stängt för allmänheten sedan 1987 av rysk millitär? Hur kom du in?

Ps håller med Stalker är grymt.

Lite OT, sorry

Det går (gick i alla fall) i de flesta fall att ordna dagsturer från Kiev med Ukrainska bolag så länge man har någon dags framförhållning för att fixa med papper, och beroende på hur reglerna ser ut eftersom de ses över och ändras med jämna mellanrum som jag förstått det. I vårt fall ville vi se mer än vad de turerna erbjuder (allt man får se av stan då är torg och nöjesfält typ), och vi ville göra en dokumentärfilm om det som projektarbete i gymnasiet (https://www.youtube.com/watch?v=3zyi18J01Zk), och då behövde vi speciellt tillstånd så vi tog hjälp av Östresor i Stockholm, och skrev ett brev till någon minister som ansvarade för Tjernobylutskottet. När vi fått tillstånd därifrån för ett tvådagarsbesök så fixade Östresor med guide, officiella tillstånd hit och dit etc och sedan så var det bara för oss att se till att vara i Kiev på datumen vi sagt. Så som situationen såg ut då kunde vi bara göra detta för att det var ett skolarbete. Nu skulle jag tro att det är betydligt striktare.

Riktigt bra upplevelse, tyvärr en hel del grejer vi inte fick filma för vår dokumentär ("Don´t film in that direction", "Please turn off your camera while we pass here" etc. etc.) och strikta regler med vad man får och inte får göra etc.

Sen är det Ukrainsk militär, rätt känsligt att kalla Ukrainare för ryssar om de inte är. Speciellt med situationen de har nu.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Fick Pokémon Ruby och ett GameBoy Advance lagom till att jag fyllde 6 år. Lungt mitt favoritspel inte bara för att spelet är grymt utan även för alla minnen och nostalgin. Nu i efterhand ångrar jag mig att jag sålde mitt GameBoy, men har fortfarande spelet och ett DS Lite kvar så jag kan fortfarande spela det.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

The sims 3

Permalänk
Medlem

Omöjligt att bara välja ett. Har ju spelat så många bra rpg. Dessutom så innefattar ju termen "rpg" en enorm mängd spel som kan vara väldigt olika.

Några favoriter

Starwars Knights of the Old Republic framför allt ettan men även tvåan är mycket bra speciellt med lite moddar som återställer och återskapar innehåll och fixar buggar.

Mass Effect, hela serien är mycket bra men min personliga favorit är det första.

Icewind Dale

Dungeon Siege

World of Warcraft, om vi nu räknar det som ett rpg

Min favorit just nu är Mount and Blade serien, köpte Warband expansionen under steamrean för fickpengar. Tyckte det verkade intressant efter att ha tittat på lite gameplay på youtube och är fast sedan dess. Köpte senare With Fire and Sword expansionen, mest för att det utspelar sig under 1600-talets östeuropa och Sverige är med, så mitt mål nu är att hjälpa Sverige utplåna Tsarryssland och ta över östeuropa Totalt har jag ca 60 timmar spelat hittills.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Hej!

Detta är väl mina favoriter

1. Mass effect 1-3 + DLC
2. Gothic 1-3 (Sjukt underskattat!!)
3. Skryim / Oblivion
4. Last of Us

Visa signatur

//Veslos

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1, tvåan var ganska okej men gillar mer första spelet.
Dragon Age : Origins
Skryim / Oblivion har varit kul men tycker det känns lite stelt på någon sätt.
Final Fantasy 7, 8
Dungeon Siege 2
Diablo 1
The Witcher 1
Chrono Trigger
Diablo 2 LOD
Fable: The Lost Chapters
The Legend of Zelda: A Link to the Past
Eternal sonata

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OT: Hur svårt kan det vara för folk? Det räcker med att läsa EN post för att följa reglerna i denna tråd, men inte ens det klarar folk.

Ni ska lista erat favoritspel (singular- ett, ETT- 1 - spel) inte er topp25-lista sorterat på genrér...

OnT: Neverwinter nights 1 med alla expansionerna tror jag var orsaken att jag fastnade för RPG.

Ruskigt bra spel.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

The Legend of Zelda: The Minish Cap

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

FF 7, Chronotrigger, Planescape: Torment, Baldurs Gate-serien.
Finns så många bra, omöjligt att bara välja ett.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Oj det finns ju en hel del godbitar som har lirats genom åren men det skulle nog vara Skyrim. Ett spel som jag plockar upp då och då , slänger in lite ny mods och upptäcker saker jag inte stött på i tidigare genomspelningar.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls, Zelda eller Fallout. Himla svårt val! Jag väljer alla tre, större delen av alla serier. heh..

Permalänk
Skrivet av Snoffa:

Ice climbers och Tetris. Spelas än idag

Tror du missuppfattat vad Äventyr/RPG innebär ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Ocarina of time till Nintendo 64!

Permalänk
Inaktiv

Dark Souls, utan att tveka en sekund!

Skickades från m.sweclockers.com