Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Den gör en sökning per dygn om möjligt med avseende på inställningar och tillgång till internet.

Att telefonen hittar uppdateringar efter en manuell sökning betyder inte att den automatiska inte funkar utan endast att appar har fått uppdateringar efter att telefonen sökte automatiskt. Du kan kontrollera om det funkar eller inte genom att inte uppdatera manuellt på ett tag och sedan ta reda på vilka appar som släppt uppdateringar under den perioden och se om dina appar är av senaste versionen, då tänk på att telefonen kollar en gång per 24 timmmar så viss eftersläpning finns.

Det är kanske den sökningen som gör att man får upp den i AC då, när den scannar av, eller så har den olika moment.men mest troligt känns att den har samma typ av sanning för det brukar dyka upp med samma mellanrum mellan ex 1020 och min 920, så den gör iaf någon sökning då.

Så om det är som du säger, vilket låter väldigt logiskt, så är det ju inget fel på auto-update, utan de vill bara att det ska gå snabbare.

Permalänk

Fick notifiering om en telefonuppdatering precis... Har någon annan fått? Vet inte vad den är och kan inte kolla förrän sent ikväll då jag kommit hem. Har dp 8.1, Lumia 920

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget här med samma setup

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Du har ju inte den funktionen på? Så varför skulle den då uppdatera just vid Wifikontakt?

Ja jag har väl förmodligen provat även detta. Suck!

Skrivet av betan:

Den gör en sökning per dygn om möjligt med avseende på inställningar och tillgång till internet.
"tänk på att telefonen kollar en gång per 24 timmmar så viss eftersläpning finns"

Så enkelt var det. Tack för svaret.
Hade nog dock förväntat mig att den skulle kolla tätare eller åtminstone att intervallen skulle vara inställningsbar.
Men då är det väl bara gilla läget eller uppdatera manuellt när man ser att nya versioner på appar har kommit.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Fick notifiering om en telefonuppdatering precis... Har någon annan fått? Vet inte vad den är och kan inte kolla förrän sent ikväll då jag kommit hem. Har dp 8.1, Lumia 920

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle gissa på att det är den här:
http://www.wpcentral.com/microsoft-releasing-build-12400-wind...

Skumt att du inte har fått den förrän nu

Permalänk
Skrivet av Spindel:

Skulle gissa på att det är den här:
http://www.wpcentral.com/microsoft-releasing-build-12400-wind...

Skumt att du inte har fått den förrän nu

Japp, kom själv också på att det kanske är den. Downgradeade till wp 8.0 för ca en vecka sedan men gick tillbaka till dp 8.1 direkt samma dag. Har dock sökt manuellt efter uppdateringar minst en gång per dag, så mysko faktiskt om den skulle komma först nu...

Edit: Ok, då var det bekräftat, det var just den uppdatering. Jag som i stundens hetta inbillade mig att det hade varit Cyan...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Skulle gissa på att det är den här:
http://www.wpcentral.com/microsoft-releasing-build-12400-wind...

Skumt att du inte har fått den förrän nu

Den där uppdateringen har inte jag fått, min telefon (Lumia 820) tycker att den är uppdaterad redan hur mycket jag än söker efter uppdateringar. Jag har 8.10.12397. Den verkade inte vara så stor ändå, så det kanske inte gör något..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av doomas:

Den där uppdateringen har inte jag fått, min telefon (Lumia 820) tycker att den är uppdaterad redan hur mycket jag än söker efter uppdateringar. Jag har 8.10.12397. Den verkade inte vara så stor ändå, så det kanske inte gör något..

Därför att den uppdateringen drogs tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Därför att den uppdateringen drogs tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Men då borde inte MrPhilicorda ha fått den.. eller missar jag något här?

Permalänk
Medlem

Igår uppdaterade jag ett par appar, sedan dess får jag "Resuming..." i ~3 sekunder varje gång jag unlockar telefon, tills låsskärmen kommer upp...
Någon som vet varför? Jag har provat 3x soft resets och tagit bort några av de appar som uppdaterades (det var mest standard appar som uppdaterades, som music, väder och video osv)
Jag har 8.1 developer preview.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Igår uppdaterade jag ett par appar, sedan dess får jag "Resuming..." i ~3 sekunder varje gång jag unlockar telefon, tills låsskärmen kommer upp...
Någon som vet varför? Jag har provat 3x soft resets och tagit bort några av de appar som uppdaterades (det var mest standard appar som uppdaterades, som music, väder och video osv)
Jag har 8.1 developer preview.

3x Soft Reset är inbllning/placebo. En omstart eller stänga av och sedan sätta på är bättre.

Du råkar inte ha eller ha haft Live Lockscreen Beta? Om du tagit bort den ska det tyldigen hjälpa att sätta på "kids corner" och sedan stänga av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

3x Soft Reset är inbillning/placebo. En omstart eller stänga av och sedan sätta på är bättre.

Har inte Vättenrundan redan varit?? För nu är du verkligen ute och cyklar.
Omstarter eller avstängningar tömmer inte kondensatorerna, eller gör de saker som en SR gör.
Om du åtminstone hade sagt "ta ur batteriet" hade jag hållit med dig, men nu går inte detta så lätt på telefoner med inbyggt batteri.

Det skulle verkligen vara intressant att veta hur det går till när en användare "inbillar" sig att telefonen hänger sig, eller att en systemapp inte fungerar som den ska?
Vidare vore det mycket intressant att veta hur det sedan kan vara "placebo" när vederbörande rapporterar att det fungerar igen efter 3XSR. Har du någon bra forskningslänk på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Har inte Vättenrundan redan varit?? För nu är du verkligen ute och cyklar.
Omstarter eller avstängningar tömmer inte kondensatorerna.
Om du åtminstone hade sagt "ta ur batteriet" hade jag hållit med dig, men nu går inte detta så lätt på telefoner med inbyggt batteri.

Det skulle verkligen vara intressant att veta hur det går till när en användare "inbillar" sig att telefonen hänger sig, eller att en systemapp inte fungerar som den ska?
Vidare vore det mycket intressant att veta hur det sedan kan vara "placebo" när vederbörande rapporterar att det fungerar igen efter 3XSR. Har du någon bra forskningslänk på detta?

Om telefonen har hängt sig är det klart att en soft reset behövs, det är det SR är till för. Skrev inte att en soft reset inte löser något, skrev att tre stycken inte ger något, ganska stor skillnad. Om en omstart löser problemet är det helt klart att föredra framför att göra tre stycken soft resets.

Men gör du på samma sätt med datorn, håller in startknappen/rycker ut strömsladden 3 gånger i rad också?

Kan du presentera någon bra "forskningslänk" eftersom du påstår att det fungerar? Den som först kommer med ett påstående ska presentera bevisen för att det stämmer. Så presentera dina bevis istället för att bara påstå att jag är ute och cyklar

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort favoriter i Internet Explorer i WP 8.1? Tydligen var synkningen av IE på så nu har alla favoriter även ploppat upp i telefon å det blev bara rörigt.

Går det alls ta bort alla mappar på nåt vis?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Hur tar man bort favoriter i Internet Explorer i WP 8.1? Tydligen var synkningen av IE på så nu har alla favoriter även ploppat upp i telefon å det blev bara rörigt.

Går det alls ta bort alla mappar på nåt vis?

De går att ta bort genom att gör ett långt tryck ("hålla inne") på den som ska tas bort, då dyker en meny upp och det är bara att trycka på "delete".

Det är möjligt att stänga av synkningen av IE, "Settings" -> "sync my settings" så finns det en switch för Internet Explorer.

Mappar vet jag inte hur du tar bort i telefonen om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

De går att ta bort genom att gör ett långt tryck ("hålla inne") på den som ska tas bort, då dyker en meny upp och det är bara att trycka på "delete".

Det är möjligt att stänga av synkningen av IE, "Settings" -> "sync my settings" så finns det en switch för Internet Explorer.

Mappar vet jag inte hur du tar bort i telefonen om det går.

Ok tack, jo det var mapparna i favoriter som jag menade hade många å det blev bara plottrigt å jäkligt synd att dom inte går att få bort

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Ok tack, jo det var mapparna i favoriter som jag menade hade många å det blev bara plottrigt å jäkligt synd att dom inte går att få bort

Kör du 8.1? I så fall hamnar favoriterna i telefonen i mappar i samma strutkur som på datorn och du kan välja mapp med två tryckning. Jag förstår inte vad som blir plottrigt då, vad missar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Kör du 8.1? I så fall hamnar favoriterna i telefonen i mappar i samma strutkur som på datorn och du kan välja mapp med två tryckning. Jag förstår inte vad som blir plottrigt då, vad missar jag?

Om du som mig har alla dina favoriter under mappen som heter favoriter så hamnar dom längst ner i "listan" under alla mappar så man får bläddra ner förbi dessa mappar varje gång man ska komma åt dom.

Funkar bra på PC men är bara plottrigt på telen.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ja, speciellt om man använder Chrome eller Firefox. Man får då gamla favoriter i telefonen. Värst är om man använder "Xmark bokmärkes synk" mellan dessa tre webbläsare. Då får man dubbletter av dubbletter på datorn och gillar man det slår man även på Chromes synkronisering av bokmärken vilket utmynnar i 100-tals dubbletter.

Själv använder jag endast Xmark och olika konton till olika webbläsare. Avstängd synk till mobilen. Det jag saknar i IE är en hemknapp. Tror att det bara är Dolphin till Android som har det. Är rätt gammalmodig och tycker om organiserade bokmärken samt startsida. Kör med egen från egen server i molnet. En för mobil och en för desktop. Nu får jag gå omvägen genom att tappa vid sidan gå till favoriter och sedan klicka på slurp.se/m Tycker det är omständligt men Chrome stuket med startfliken passar nog andra så får böja mig för det men det finns heller inte i IE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Om telefonen har hängt sig är det klart att en soft reset behövs, det är det SR är till för.
Skrev inte att en soft reset inte löser något, skrev att tre stycken inte ger något, ganska stor skillnad.

Om du nu kommer med påståendet att 3XSR inte löser något, så får du faktiskt lägga fram bevis.
Annars får vi placera det i korgen för fria fantasier.

Skrivet av betan:

Om en omstart löser problemet är det helt klart att föredra framför att göra tre stycken soft resets.

Det där uttalandet får du gärna utveckla lite.

Skrivet av betan:

Men gör du på samma sätt med datorn, håller in startknappen/rycker ut strömsladden 3 gånger i rad också?

På en dators moderkort finns ett batteri, så att dra ur strömkabeln där löser inga problem som är relaterade till Intel ME. (alltså firmware till moderkortes chipset, om vi nu tar Intel´s chipset som ett exempel.)
Inte heller löser en CMOS-reset något av dessa problem.
Det enda som löser problemen är att resetta IME genom att ta ur batteriet och ha det urtaget under ett par minuter.

Skrivet av betan:

Kan du presentera någon bra "forskningslänk" eftersom du påstår att det fungerar?
Den som först kommer med ett påstående ska presentera bevisen för att det stämmer.
Så presentera dina bevis istället för att bara påstå att jag är ute och cyklar

Jahaja, vi har infört omvänd bevisföring i Sverige nu?
Det var faktiskt du som kom med påståendet om att 3xSD är "placebo". Sådana påståenden måste underbyggas för att vara trovärdiga.
Eller är det helt enkelt så att du inte har något att komma med och påståendet är gripet ur luften?

För min egen del har jag endast empirisk "forskningsdata" att ta till.
Dvs folk som provat allt och som fått bukt med sina problem först efter det att de har gjort en 3xSR, och som efteråt tackat mig för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Om du nu kommer med påståendet att 3XSR inte löser något, så får du faktiskt lägga fram bevis.
Annars får vi placera det i korgen för fria fantasier.

Det där uttalandet får du gärna utveckla lite.

På en dators moderkort finns ett batteri, så att dra ur strömkabeln där löser inga problem som är relaterade till Intel ME. (alltså firmware till moderkortes chipset, om vi nu tar Intel´s chipset som ett exempel.)
Inte heller löser en CMOS-reset något av dessa problem.
Det enda som löser problemen är att resetta IME genom att ta ur batteriet och ha det urtaget under ett par minuter.

Jahaja, vi har infört omvänd bevisföring i Sverige nu?
Det var faktiskt du som kom med påståendet om att 3xSD är "placebo". Sådana påståenden måste underbyggas för att vara trovärdiga.
Eller är det helt enkelt så att du inte har något att komma med och påståendet är gripet ur luften?

För min egen del har jag endast empirisk "forskningsdata" att ta till.
Dvs folk som provat allt och som fått bukt med sina problem först efter det att de har gjort en 3xSR, och som efteråt tackat mig för tipset.

Väldigt små chanser visserligen men i värsta fall kan en uttagning resultera i korrupt data om något skriv när strömmen bryts, om en SR är samma sak som att ta ut batteriet borde det väl också kunna orsaka det?

Tvärtom, det är du som vänder på bevisbördan, du kom med påståendet att 3xSR löser fler problem. Du kan inte förkasta "teorier" om att ditt förslag inte fungerar när inga bevis för det faktiskt fungerar har presenterats.

Det är inte omvänd bevisföring utan så det går till, inga påståenden utan bevis kan anses vara giltiga. Eftersom det även var forskning som togs upp här så hoppas jag att det finns bra bevis på att det är just 3xSR som har löst problemen

Jag ändrar gärna åsikt om det visar sig vara korrekt men har inte sett något som faktistk tyder på det, men skulle jag få problem som inte löser sig med omstart/1xSR ska jag definitivt komma ihåg 3xSR.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Väldigt små chanser visserligen men i värsta fall kan en uttagning resultera i korrupt data om något skriv när strömmen bryts, om en SR är samma sak som att ta ut batteriet borde det väl också kunna orsaka det?

Tvärtom, det är du som vänder på bevisbördan, du kom med påståendet att 3xSR löser fler problem. Du kan inte förkasta "teorier" om att ditt förslag inte fungerar när inga bevis för det faktiskt fungerar har presenterats.

Det är inte omvänd bevisföring utan så det går till, inga påståenden utan bevis kan anses vara giltiga. Eftersom det även var forskning som togs upp här så hoppas jag att det finns bra bevis på att det är just 3xSR som har löst problemen

Jag ändrar gärna åsikt om det visar sig vara korrekt men har inte sett något som faktistk tyder på det, men skulle jag få problem som inte löser sig med omstart/1xSR ska jag definitivt komma ihåg 3xSR.

betan, betan,
Jag hoppas verkligen att du aldrig tar ur ett batteri ur en dator innan du först har stängt av den, dragit ur strömsladden, dragit ur alla sladdar till usb-hubbar, nätverk och skärmar, för att på så sätt göra ditt moderkort helt fritt från extern ström.

Av ditt svar att döma för övrigt har du alltså inte hittat något som backar upp ditt påstående om "placebo"?
Då får vi nog ta och placera det påståendet i korgen för: "Fria fantasier emanerade från betans hjärna"

Du har inte sett något som tyder på att det fungerar säger du?
Som jag sagt tidigare har jag inget annat än empiriska data att visa.
Jag ska inte söla ned tråden med massvis av epiriska "bevis", utan väjer bara ut det senaste tidsmässigt.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bozzeta Visa inlägg
"Samtals+sms-filtret fungerer inte längre. Kommer bli en rolig tid av reklamringare tills de fixar appen".

(Jag rekommenderade här att göra 3xSR)

Bozzeta
"Ja det krävdes faktiskt 3 soft reset och så blev filtret tillgängligt. Har dock inte testat ifall den verkligen blockar samtalen. Ganska kul att MS själva emailade tillbaka och sa att det inte fungerar i 8.1. Du kanske borde jobba på supporten istället :)"
Länk: #14747315
Inlägg #5597

Jag ska väl också för rättvisans skull säga att det inte är jag som har kommit på det här med 3xSR, utan det har andra gjort på andra forum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wickman:

betan, betan,
Jag hoppas verkligen att du aldrig tar ur ett batteri ur en dator innan du först har stängt av den, dragit ur strömsladden, dragit ur alla sladdar till usb-hubbar, nätverk och skärmar, för att på så sätt göra ditt moderkort helt fritt från extern ström.

Av ditt svar att döma för övrigt har du alltså inte hittat något som backar upp ditt påstående om "placebo"?
Då får vi nog ta och placera det påståendet i korgen för: "Fria fantasier emanerade från betans hjärna"

Du har inte sett något som tyder på att det fungerar säger du?
Som jag sagt tidigare har jag inget annat än empiriska data att visa.
Jag ska inte söla ned tråden med massvis av epiriska "bevis", utan väjer bara ut det senaste tidsmässigt.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bozzeta Visa inlägg
"Samtals+sms-filtret fungerer inte längre. Kommer bli en rolig tid av reklamringare tills de fixar appen".

(Jag rekommenderade här att göra 3xSR)

Bozzeta
"Ja det krävdes faktiskt 3 soft reset och så blev filtret tillgängligt. Har dock inte testat ifall den verkligen blockar samtalen. Ganska kul att MS själva emailade tillbaka och sa att det inte fungerar i 8.1. Du kanske borde jobba på supporten istället :)"
Länk: #14747315
Inlägg #5597

Jag ska väl också för rättvisans skull säga att det inte är jag som har kommit på det här med 3xSR, utan det har andra gjort på andra forum.

Dela gärna med dig av länkar till dom som har kommit på det. Hittar inget på Bing/Google.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Press image of HTC One M8 with Windows Phone 8.1 leaks out:

Men LagDroid gäller väll bara ToutchWiz eller vad det heter. Och hur länge ska 3X softresert diskussionen hålla på. Något man gjorde på PDA-tiden och ibland det enda som hjälpte. Men om det funkar idag vet vi inte. Kan göra det och vad är det som är så farligt med att erbjuda folk en sista utväg? Funkar det, funkar det, funkar det inte så är det ju synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

betan, betan,
Jag hoppas verkligen att du aldrig tar ur ett batteri ur en dator innan du först har stängt av den, dragit ur strömsladden, dragit ur alla sladdar till usb-hubbar, nätverk och skärmar, för att på så sätt göra ditt moderkort helt fritt från extern ström.

Av ditt svar att döma för övrigt har du alltså inte hittat något som backar upp ditt påstående om "placebo"?
Då får vi nog ta och placera det påståendet i korgen för: "Fria fantasier emanerade från betans hjärna"

Du har inte sett något som tyder på att det fungerar säger du?
Som jag sagt tidigare har jag inget annat än empiriska data att visa.
Jag ska inte söla ned tråden med massvis av epiriska "bevis", utan väjer bara ut det senaste tidsmässigt.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bozzeta Visa inlägg
"Samtals+sms-filtret fungerer inte längre. Kommer bli en rolig tid av reklamringare tills de fixar appen".

(Jag rekommenderade här att göra 3xSR)

Bozzeta
"Ja det krävdes faktiskt 3 soft reset och så blev filtret tillgängligt. Har dock inte testat ifall den verkligen blockar samtalen. Ganska kul att MS själva emailade tillbaka och sa att det inte fungerar i 8.1. Du kanske borde jobba på supporten istället :)"
Länk: #14747315
Inlägg #5597

Jag ska väl också för rättvisans skull säga att det inte är jag som har kommit på det här med 3xSR, utan det har andra gjort på andra forum.

Det där beviset fungerar lika bra som bevis för att "min teori" är sann.

Här ska du se varför:
Vad vi vet innan 3xSR genomförs:
• call + sms filter fungerar inte för bozzeta.
• han har ringt MS

Bozzeta gör 3xSR och skriver sedan att call + sms filter fungerar men att han inte testat med samtal.

Så vad kan vi dra för slutsatser av detta?
Problemet var löst efter 3xSR men vad var det som löste problemet egentligen? Det finns ingen information om bozzeta gjort någon omstart eller 1xSR tidigare, vad är det då som tyder på att 1xSR inte räcker? Det finns inte heller information om bozzeta hade senaste versionen av appen, tänk om den uppdaterades mellan det att han pratatde med MS och gjorde 3xSR. Hur kan du från hans inlägg dra slutsatsen att det var just 3xSR, att det inte var löst efter 1xSR? Det går inte att dra slutsatsen att problemet löstes först efter 3xSR, problemet skulle lika gärna kunnat varit löst efter en eller två SR. Inte i närheten av tillräckligt för att fungera i forskningsammanhang.

Om bozzeta hade gjort 10xSR och sedan skrivit att problemet försvunnit hade slutsatsen då varit att 10xSR löser problem men att 3xSR inte löser problem?

Här är ett fall där det inte hjälpte med 3xSR:
http://m.sweclockers.com/forum/post/14767456

Sen såg jag en annan av dina teorier som du bör presentera bevis för, speciellt eftersom du är så ivrig med att jag måste ha bevis för att inte tro på dina teorier:
"Bränn in i hjärnorna (och glöm inte bort) att ALLTID göra "3xSR" direkt efter en större nedladdning.

Dvs. gör alltid tre stycken Soft Reset efter varandra (i följd), efter en varje uppdatering för att återställa telefonen i "normalläge"".

Jag har aldrig gjort det och jag har inte upplevt några problem efter en uppdatering, jag skrev inte det som,något bevis utan bara min erfarenhet.

Du är alldeles för snabb att skriva att min "teori" ska förkastas när du inte har några bevis för dina.

Eftersom detta är skrivet från mobilen så kan det finnas stavfel och andra roligheter.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på när 8.1 kommer till Samsung ativ? Jag fick cyan och wp 8.1 till min 1520 igår. Går det att aktivera cortana på någotsätt?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Någon som har koll på när 8.1 kommer till Samsung ativ? Jag fick cyan och wp 8.1 till min 1520 igår. Går det att aktivera cortana på någotsätt?

För att kunna använda Cortana behöver du ställa ändra språk, "speech language" och region till USA.

Permalänk
Medlem

8.1 Update 1 finns tillgänglig för de med DP:
http://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/2cky49/windows_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Hämtar hem den nu, lite lustigt att denna kommer innan Cyan och så, hoppas den medför något vettigt och roligt.

Det är denna som kallas GDR1(för dev-prev) va? Verkar så, den tar tid att hämta hem, vilket brukar vara bra, eller det tyder på att det är lite tyngd i det man hämtar.

Japp - 8.10.14147.180 heter den, den som är här.

http://wmpoweruser.com/wp8-1-update-1-may-be-rolling-out-now/

Denna, av det man läst, har ju fler nyheter av värde än Cyan, för oss som inte har 930 eller 1520. Cyan känns inte så viktig även om den förmodligen krävs i mjukvaran för att klättra ytterligare framöver, så den kommer väl.

Vilken tid denna tar.