Permalänk
Inaktiv

Router för fiber?

Jag har ADSL anslutning via kopparlinor med denna router: http://www.intenogroup.com/Portals/0/IntenoFiles/ProductImage...

Nästa vecka flyttar jag till en studentlägenhet i Karlstad med öppet fibernät. Hurudan router bör man ha för det? Behöver både wifi och ethernet. 100/100 Mbit från Bahnhof

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120627:

Jag har ADSL anslutning via kopparlinor med denna router: http://www.intenogroup.com/Portals/0/IntenoFiles/ProductImage...

Nästa vecka flyttar jag till en studentlägenhet i Karlstad med öppet fibernät. Hurudan router bör man ha för det? Behöver både wifi och ethernet. 100/100 Mbit från Bahnhof

Den ser ut att ha WIFI. Men vad för modell är det?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Den ser ut att ha WIFI. Men vad för modell är det?

Menar du att min nuvarande router(inteno X5668) fungerar med fibernätet? Jag trodde att den var specifikt gjrot för ADSL, då den har en DSL port(koppas till telefonuttag) Hur kommer fiberporten vara? En ethernet port? Hursom så behöver jag en till router då den gamla stannar här.

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare inlägg om att Asus rt-n56u är en trevlig router, speciellt om man kan hitta ett exemplar för under/kring 500kr (eller ännu billigare).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Rekordmedlem

Beroende på budget och antal enheter du vill koppla upp så kan du troligen köra Intenon som switch, vilket borde fungera med Bahnhof (de delar väl fortfarande ut 8 dynamiska ip ?) jag förmodar att du är "fattig student" och kanske vill undvika utgifter som inte är absolut nödvändiga ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120627:

Menar du att min nuvarande router(inteno X5668) fungerar med fibernätet? Jag trodde att den var specifikt gjrot för ADSL, då den har en DSL port(koppas till telefonuttag) Hur kommer fiberporten vara? En ethernet port? Hursom så behöver jag en till router då den gamla stannar här.

Som sagt utan info är det inte lätt att dra rätt slutsats.

Trodde det var vanlig router. Ja man använder RJ45 i dom fibernät jag sett.

ASus router har jag hört bra om, men denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=532380 ska vara bra har V2 och fungerat 4 år år utan problem, vet inte varför v2 har försvunnit och ersatts av äldre modellen (ser i alla fall ut så). Men dom är lika enda som skiljer är ram mellan dessa två (om dom inte ändrat på den modellen som ligger ute). Den har i alla fall ett trevligare pris och är stabil WIFI (i alla fall för mig).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar