Permalänk

Skärm problem.

Bytte nu upp mig nu i början av månaden från ett GTX 560Ti till ett R9 280x. Dock har jag stött på ett problem.

Har för övrit tre skärmar ståendes på mitt skrivbord, en 24" 16:9 asus skärm och två 4:3 skärmar, osäker på storlek. 24" har VGA, DVI och HDMI, medans de andra två har bara VGA o DVI. Och jag vill så klart använda alla tre, då jag har börjat med lite programmering, så underlättar det att ha flera arbetsytor. Dock kan jag inte det.

Har kollat upp, och det verkar som man kan ha 3 skärmar samtidigt, OM man använder Display port+2xDVI, och inte HDMi+2xDVI(Lite hål i huvudet tycker jag) Så efter som att jag inte kan använda HDMI, tänkte jag om man bara konverterar DP till 3xDVI(kommer npg inte köra 4K än på ett tag) Fick dock nästan hjärtattack när jag såg priserna för dessa adaptrar. Så tänkte köra DP>HDMI+2xDVI. Detta kräver då bara en aktiv adaptor.

Min fråga är då, funkar detta, eller måste jag tänka på något annat? Har ingen lust o slänga mer pengar i sjön, på saker som inte funkar.

Visa signatur

|| Fractal design XL R2 Titanium || Asus p8p67 Deluxe || Intel Core I5 3470 3,2GHz || 12GB RAM || Asus Radeon R9 280x Top-CUII || Samsung EVO 480 250GB SSD, WD 500GB, Seagate 1500GB ||