Strul med router. svarar inte via webben

Permalänk
Medlem

Strul med router. svarar inte via webben

jag har sen några dar strul med min WNDR3800.
All trafik funkar som den ska men att försöka logga in på routern är typ lönlöst..
Den nyaste firmwaren är installerad för att jag trodde det skulle hjälpa, men icke. :/

Så här kan det ut efter ett tag...

Ibland laddas andra delar och klickar stopp får jag fram viss text eller ibland allt.
Pingar med cmd och får svarstider på <1ms

Vad är fel och hur löser jag det?

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Rekordmedlem

Vet du att det beror på routern och inte webbläsaren eller nått annat i datorn ? Du har inga plugin som stoppar script eller säkerhetsprogram som påverkar
Har du provat via annan dator eller andra webbläsare ?
Har du provat göra reset på routern ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Routern har fungerat bra tidigare. Jag upptäckte problemen när jag skulle lägga upp en portvidarebefodran.

Efter att ha testat firefox lite så upplevs det som bättre, men inte bra.
Och så måste jag nog erkänna att IE fungerar. Då är det iaf inte routern det är fel på.

Stängde av Adblock på chrome och det känns som om det var där felet låg. sidorna laddar länge, men inte alls i samma utsträckning som tidigare.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Medlem

Jag har en WNDR3700, som var notoriskt opålitlig efter att ha varit igång ett antal dygn. Fick då bl.a. problem med att logga in via webbinterfacet, det hjälpte (tillfälligt) att starta om routern. Efter att jag installerade DD-WRT så har jag inte haft några av de problem jag hade förr.

Du borde rensa ut alla gamla kakor/cache ur din webbläsare och därefter starta om utan tillägg, när du ska logga in.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.

Jag har faktiskt kikat på dd-wrt lite.

Har en gamal DIR655 som står som accesspunkt. Handovern mellan den och wndr3800 är obefintlig. Funtar på att köpa en billig router och flasha om den + min wndr3800.

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"