Permalänk

Köp av ny tv vad är viktigt?

Hejsan är sugen på att skaffa en ny tv hade fundering på denna

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TX47AS650E/pana...

tycker detta verkar vara en bra deal.
Skall kanske koppla upp datorn för att se på filmer och sådant, annars är det att se på tv och film som gäller, en del sport också kan det bli. Är det då en bra tv att köra på. Vill att priset skall vara max ca 7000 kr tvns 3d funktion vill jag ha med för att se film med men är inte jätteviktig i sig, inte heller smart funktionen är speciellt viktig det fixas på annat håll.

Är detta bra eller finns det något bättre?

MVH plenninge

Permalänk
Medlem

Är det inte onödigt att köpa en SMART Tv om du nu inte tänkt använda funktionen?

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

Är det inte onödigt att köpa en SMART Tv om du nu inte tänkt använda funktionen?

Många bra TVs har smart-tv idag vare sig man vill eller ej. Valfritt att använda funktionen.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Vet inte riktigt, det är det att det är inte jätteviktigt om det inte fungerar något vidare, men om det fungerar så kan det självklart användas till netflix t.ex. Men vilken tv skall jag isåfall köra på?

Permalänk
Skrivet av Hattifnatten:

Många bra TVs har smart-tv idag vare sig man vill eller ej. Valfritt att använda funktionen.

aa lite så jag tänker med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hattifnatten:

Många bra TVs har smart-tv idag vare sig man vill eller ej. Valfritt att använda funktionen.

De blir oftast dyrare däremot och om man inte är speciellt ute efter funktionen så är det bara pengar i sjön. Däremot står det mellan en med smartfunktion och en utan till ungefärligt samma pris eller snarlika priser så är det ju en helt annan femma.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Innan du bestämmer dig så borde du nog kolla Dustin.
De har just nu kampanjer på några TV-apparater (flera av 2014 års modeller).

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk

Köpte nyligen en samsung 46 tummare, smart TV med 3D.
TVn kostar 7k som din budget är på.
Funkar klockrent.

Har ej testat 3D funktionen på TVn än, men det följer med 2st 3D glassögon om man skulle vilja testa.

Finns även ett program som heter Samsung link. Du kopplar i stort sett din TV till din dator så delar man vissa mappar so to speak. Sedan så stremeas det över nätverket. Bilder, Filmer, TV serier, musik osv.

Jag hade funderingar på å koppla TVn till min PC innan brorsan berättade om det programmet.
+Slipper du ändra ljudinställningar så att ljudet spelas upp från TVn (om du hade tänkt å plugga in TVn i samma rum som din dator är i som jag tänkte)

Tycker det funkar klockrent med Samsung Link, men funkar utmärkt å sticka in HDMI kabel också.

Här är TVn iaf

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/173655-samsung_4...
Övriga appar som t.ex YT, å Netflix funkar klockrent.

Men nu har jag gjort min rekomendation sen vet jag ej om det är den mest ''prisvärda'' tvn men men

Visa signatur

Intel 4770K 4,1@Ghz, Radeon HD XFX 7970, NZXT H2,Corsair GS SSD 128 GB + 1TB HDD, Corsair HX 650W 80+ Gold, Corsair 12GB Vengeance 1600 Mhz (3x4GB)

Permalänk

Men jag hittar ingen utan smart som är liknande. Har tittat på dustin men dem är ju snarlika i pris och specs så ser ingen riktig ide då

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

De blir oftast dyrare däremot och om man inte är speciellt ute efter funktionen så är det bara pengar i sjön. Däremot står det mellan en med smartfunktion och en utan till ungefärligt samma pris eller snarlika priser så är det ju en helt annan femma.

Skrivet av Plenninge:

Men jag hittar ingen utan smart som är liknande. Har tittat på dustin men dem är ju snarlika i pris och specs så ser ingen riktig ide då

Skrivet av mackanj:

Innan du bestämmer dig så borde du nog kolla Dustin.
De har just nu kampanjer på några TV-apparater (flera av 2014 års modeller).

Men jag hittar ingen utan smart som är liknande. Har tittat på dustin men dem är ju snarlika i pris och specs så ser ingen riktig ide då

Permalänk
Medlem

Svårt att få en dålig TV idag om man köper någon av de senaste årens modeller från någon av de stora tillverkarna. Kan vara bra att kolla så antalet ingångar till TVn räcker till dina behov och att den har stöd för de extra funktioner du vill ha. Tänker då på sånt som inspelning till extern disk, Miracast, audio return channel på någon HDMI-ingång, 3D eller smart-TV-funktioner.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+