Vinn speldator med Seagate i cosplay-tävling

Permalänk
Melding Plague

Vinn speldator med Seagate i cosplay-tävling

Inget mindre än en komplett speldator står på prispallen när Seagate drar igång en fullspäckad maskeradtävling på temat Solid State Hybrid Drive (!).

Besök tävlingen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Detta kommer bli kul att se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wiee, ingen bildbehandling! Nu har jag kanske en chans.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Räknas katten som kompis?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Nu kan ingen klaga på att det krävs "paintskillz" Låt kreativiteten flöda!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
99:e percentilen
Citat:

Processor:   Intel Core i7-4790
Moderkort:   MSI B85M-E45

Snyft. :cry:

Men men. Kul med tävlingar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Lycka till alla som deltar!

En sak som slår mig 4790 ska väl ha 4.0Ghz?

Stackars den som vinner vill överklocka och som får det jobbigare att få till överklockningen när det inte är en "k" märkt som sitter i.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

woho ingen motivering och inge photoshop! synd att man inte kan cosplaya heller

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk

Hmmm, föga imponerad av moderkortet och processorn...

Permalänk
Medlem

Helvete vad folk ska gnälla för det är fel prylar i vinsten. Ni behöver inte delta. Jag tror att den som vinner kommer bli nöjd i vilket fall.

Permalänk
Medlem

detta blir roligt och se

Permalänk
Medlem

Fantaskisk tävling!

Äntligen kan alla vara med! Ingen kan inte klä ut sig!

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot att se alstren som kommer tas fram i den här tävlingen

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

En sak som slår mig 4790 ska väl ha 4.0Ghz?

4790 är klockad till 3,6 GHz och 4790K till 4,0 GHz

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Snyft. :cry:

Men men. Kul med tävlingar.

Skrivet av BigWaterSplash:

Hmmm, föga imponerad av moderkortet och processorn...

Vad snyftar ni om?

Go sit in the corner and think about what you did!!

Ontopic/ Väldigt rolig tävling som kommer följas.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

"Buhuuu vinsten har inte ens IPS panel... Hur ska jag sitta och klaga på forum med långsamma IPS komponenter" - ^

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av skog1s:

Vad snyftar ni om?

Det vet du nog: En 4690K och ett Z97-moderkort är tillsammans billigare och ger bättre prestanda i de allra flesta spel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det vet du nog: En 4690K och ett Z97-moderkort är tillsammans billigare och ger bättre prestanda i de allra flesta spel.

Klart att jag vet, det vet alla här.

Men det är en "tävling/gratisvinst" och då gnäller man inte på paketet!
Så än en gång: Go sit in the corner and think about what you did

Och det står jag för, jag tycker inte att man skall klaga när dom delar ut gratis hårdvara. Sen om det finns bättre som kostar mindre, det hör inte hit ens.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

Det vet du nog: En 4690K och ett Z97-moderkort är tillsammans billigare och ger bättre prestanda i de allra flesta spel.

Du glömde att gnälla på att det bara var ett GTX 760 2 GB och inte ett GTX TITAN Z 12 GB

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Nu kommer en del folk som annars gnäller på bildbehandlingskills m.m. att i tystnad muttra över att man måste vara lite vågad istället Aldrig passar det alla.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av BigWaterSplash:

Hmmm, föga imponerad av moderkortet och processorn...

Mjo det är ju klart. Sikka skitprylar man har chansen att vinna genom att spöka ut sig.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av skog1s:

Klart att jag vet, det vet alla här.

Men det är en "tävling/gratisvinst" och då gnäller man inte på paketet!
Så än en gång: Go sit in the corner and think about what you did

Och det står jag för, jag tycker inte att man skall klaga när dom delar ut gratis hårdvara. Sen om det finns bättre som kostar mindre, det hör inte hit ens.

Nu är det ju så att man har samma rätt att framföra kritiska kommentarer som hyllande sådana. Och jag står för att jag tycker att komponentvalet är för mycket Elgiganten-stuk (låst Core i7 och dåligt moderkort; ytterst olämpligt i en speldator) och för lite entusiastinriktat.

Skrivet av Rajat:

Du glömde att gnälla på att det bara var ett GTX 760 2 GB och inte ett GTX TITAN Z 12 GB

Läste du mitt inlägg? Ett Titan Z är inte billigare (eller för den delen mer prisvärt) än ett GTX 760.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Låt oss nu see alla finurliga fyrkanter!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

Nu är det ju så att man har samma rätt att framföra kritiska kommentarer som hyllande sådana. Och jag står för att jag tycker att komponentvalet är för mycket Elgiganten-stuk (overkill, men låst, Core i7 och dåligt moderkort) och för lite entusiastinriktat.

Läste du mitt inlägg? Ett Titan Z är inte billigare (eller för den delen mer prisvärt) än ett GTX 760.

Jag läste ditt inlägg tillräckligt för att förstå att du bara är en gnällspik trots att det är gratis. Varför bryr du dig i Seagate's ekonomi? Det är deras tävling, de väljer vad som lottas ut. De som sitter i räcker gott till dagens spel.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Jag läste ditt inlägg tillräckligt för att förstå att du bara är en gnällspik trots att det är gratis. Varför bryr du dig i Seagate's ekonomi? Det är deras tävling, de väljer vad som lottas ut. De som sitter i räcker gott till dagens spel.

Att byta ut moderkort mot Z97 och processor till K hade kostat ca 200kr extra. (Asrock Z97 anniversary hade kostat ca 100kr extra och dito på K-CPU) Dvs relativt lite för att få ett system som tillåter överklockning. Det är det som Alling vill komma till.

Det är ju förstås jätteroligt med en tävling som har en schysst dator som pris. Men vi är en community som diskuterar pris versus prestanda dagarna i ända, så såklart att detta kommer påpekas lite.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

Att byta ut moderkort mot Z97 och processor till K hade kostat ca 200kr extra. (Asrock Z97 anniversary hade kostat ca 100kr extra och dito på K-CPU) Dvs relativt lite för att få ett system som tillåter överklockning. Det är det som Alling vill komma till.

Det är ju förstås jätteroligt med en tävling som har en schysst dator som pris. Men vi är en community som diskuterar pris versus prestanda dagarna i ända, så såklart att detta kommer påpekas lite.

Det är ju inte ens säkert att de kunnat sätta i ett Asrock då både moderkort och grafikkort är från MSI, så troligen har de MSI som en av deras samarbetspartner i detta, men förstår fortfarande inte varför man gnäller över priserna i en tävling, vill man inte ha dem så är det bara att låta bli att tävla och inte gnälla om det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Nu jävlar skall det tävlas!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Jag tycker priset ska gå direkt till den förste som dyker upp klädd som Kalle Anka, i endast mössa och seglar-skjorta.

Permalänk

Förstår inte att folk alltid kan hitta saker att klaga på

Permalänk
Medlem

"vinn speldator med seagate i cosplay tävling"

Förväntad reaktion från majoritet:

Backar långsamt bort ifrån dator med händer för munnen och överväger bryta all bekantskap med sweclockers.

Faktisk synliga reaktioner i kommentarsfältet:

Vad roligt, ska bli kul att följa!

Min bild av sweclock:are är förevigt förändrad (läs skadad)

Visa signatur

No man is free who is not master of himself