Permalänk
Medlem

Rosewood-färgad subbas lackas vit med Plastidip

Har ett gamalt audio pro 5.1-kit i rosewood-faner. Efter att ha bytt högtalare som är vita vill jag nu ändra färg på subben som jag behållt då högtalarna inte går överdrivet djupt i basen. Är ingen audiofil så klarar mig med denna enkla sub.Tänkte lägga upp lite bilder på hur arbetet går.

En stor fördel med Plastidip gämnfört med vanlig sprayfärg är att om något går fel är det bara att pilla bort det som ett plåster. Mer info om Plastidip finns på http://dipit.se/

Rosewood-färgad subbas lackas vit med Plastidip

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur var den att spreja med jämfört med vanlig färg på burk? Hur bra sitter färgen för dagligt slitage om man väljer att spreja andra saker?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Hur var den att spreja med jämfört med vanlig färg på burk? Hur bra sitter färgen för dagligt slitage om man väljer att spreja andra saker?

Skickades från m.sweclockers.com

Det sitter hyfsat bra. Används ju en hel del till bilar och vad jag sätt verkar det fungera bra. Får återkommer mer om detta allt eftersom projektet rullar.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Perrablerra:

Det sitter hyfsat bra. Används ju en hel del till bilar och vad jag sätt verkar det fungera bra. Får återkommer mer om detta allt eftersom projektet rullar.

Skrivet av Lappa:

Hur var den att spreja med jämfört med vanlig färg på burk? Hur bra sitter färgen för dagligt slitage om man väljer att spreja andra saker?

Skickades från m.sweclockers.com

Om man gör "rätt" med plasti dippen så sitter det förbannat bra, problemet som finns med färgen är att den inte tål något med bensin i men det ska inte vara ett problem om man håller på med datorer... jobbigare med bilar när man använder avfettning eller liknande

//Max Abbemo

Permalänk
Medlem

Håller galet bra, om man har plastidip av bra kvalité, typ den som TS använder. Använt det på många olika ställen på bilar, bla. i fronten där den ännu efter över ett halvår sitter kvar utan minsta tendens att släppa, trotts blästring i form av stenskott. Inte ens stenskotten syns!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Har ett gamalt audio pro 5.1-kit i rosewood-faner. Efter att ha bytt högtalare som är vita vill jag nu ändra färg på subben som jag behållt då högtalarna inte går överdrivet djupt i basen. Är ingen audiofil så klarar mig med denna enkla sub.Tänkte lägga upp lite bilder på hur arbetet går.

En stor fördel med Plastidip gämnfört med vanlig sprayfärg är att om något går fel är det bara att pilla bort det som ett plåster. Mer info om Plastidip finns på http://dipit.se/

Rosewood-färgad subbas lackas vit med Plastidip

Om du hade pengarna, vet jag exakt hur jag skulle ha moddat den där subben, till att bli ett bas-monster.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Om du hade pengarna, vet jag exakt hur jag skulle ha moddat den där subben, till att bli ett bas-monster.

Det kan jag tänka mig. Dock har jag redan tinnitus pga redigt bulleribång så behöver inte mer än att basen finns någonstans.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Det kan jag tänka mig. Dock har jag redan tinnitus pga redigt bulleribång så behöver inte mer än att basen finns någonstans.

Japp, kanske förstärka väggar tak och golv på subben. Slänga in detta slutsteg, såga upp lite, och sedan i med denna basen.
(Bättre bild.)

Jag har den basen tillsammans med ett Pyle PLA 4988, och med dom så är massage-stol en överskattad produkt.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Japp, kanske förstärka väggar tak och golv på subben. Slänga in detta slutsteg, såga upp lite, och sedan i med denna basen.
(Bättre bild.)

Nu är jag högst tveksam att en 12 tummare skulle gå in i lådan då det nu sitter en 6,5 tummare. Vore nog bättre att bygga en helt ny låda. Det gaj gillar med denna är att den låter helt ok men tar ändå knappt något plats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Nu är jag högst tveksam att en 12 tummare skulle gå in i lådan då det nu sitter en 6,5 tummare. Vore nog bättre att bygga en helt ny låda. Det gaj gillar med denna är att den låter helt ok men tar ändå knappt något plats.

W...T...F en 6.5" sub.>_> låter som leksaker från Logitech. Häv på lite pengar till en 12a, innehållandes det jag länkade så kan vi snacka sen.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

W...T...F en 6.5" sub.>_> låter som leksaker från Logitech. Häv på lite pengar till en 12a, innehållandes det jag länkade så kan vi snacka sen.:D

Har haft min beskärda del av både 12 och 15 tummare i mina dagar. Nuförtiden räcker det med att basen finns, inte att den känns.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

W...T...F en 6.5" sub.>_> låter som leksaker från Logitech. Häv på lite pengar till en 12a, innehållandes det jag länkade så kan vi snacka sen.:D

Jag kör själv med dubbla 6''
Låter riktigt fint, och ja.. grannar ogillar den precis lika mycket som när jag körde 10'' och 12''

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Japp, kanske förstärka väggar tak och golv på subben. Slänga in detta slutsteg, såga upp lite, och sedan i med denna basen.
(Bättre bild.)

Jag har den basen tillsammans med ett Pyle PLA 4988, och med dom så är massage-stol en överskattad produkt.:D

Varför länkar du en bilbas och ett skitsteg när han redan har vettiga grejjer?, storleken och framför allt Watten är inte allt inom ljud, även fast jag gillar större grejjer så låter små basar riktigt bra om man bara vill ha det lilla extra vilket han verkar vilja.
Har ett par Bang Olufsen RL-140 högtalare med 2st6,5" element i varje högtalare tillsammans med ett NAD 216 steg och kan nog säga på rak arm att det låter bra mycket bättre än det du länkade, men man kan vara nöjd för det

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem
Skrivet av lol1337:

Varför länkar du en bilbas och ett skitsteg när han redan har vettiga grejjer?, storleken och framför allt Watten är inte allt inom ljud, även fast jag gillar större grejjer så låter små basar riktigt bra om man bara vill ha det lilla extra vilket han verkar vilja.
Har ett par Bang Olufsen RL-140 högtalare med 2st6,5" element i varje högtalare tillsammans med ett NAD 216 steg och kan nog säga på rak arm att det låter bra mycket bättre än det du länkade, men man kan vara nöjd för det

Steget håller vad det lovar, jag äger det själv. Så där behöver du inte klanka.
Vad det gäller basen så är den inte tvungen att sitta i en bil. Även den äger jag så jag vet vad dom ger tillsammans.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Steget håller vad det lovar, jag äger det själv. Så där behöver du inte klanka.
Vad det gäller basen så är den inte tvungen att sitta i en bil. Även den äger jag så jag vet vad dom ger tillsammans.

Inte för att vara sån men kan iaf lova dig att steget INTE levererar några 600w i 8ohm och 1200w i 4ohm, själv pröjsade jag 2500kr för behringer steg som skulle ha 1900w i 8ohm och inte ens det höll vad det lova när man börjar testa/mäta på grejjerna. för att få dessa fantasifulla Watt som verkligen levererar får man ochså pröjsa för det. Men som jag sa att man kan vara nöjd för det, MEN har man inte hört bättre grejjer så förstår jag att man tycker detta är det värsta som finns för att det har hela "2400w" på pappret sen att det irl kanske bara handlar om 240w "äkta" watt är ju en annan sak. och klagar inte på det men tycker bara det är dumt att skriva WTF 6,5" bas och sen länka till grejjer som är SKIT i jämförelse när det inte är relevant. Bilbasar hör hemma i en bil och inget annat enligt mig om det inte handlar om Cerwin Vega Stroker basarna som iof inte är en renodlad bilbas, mer lik en PA-Bas.

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem
Skrivet av lol1337:

Inte för att vara sån men kan iaf lova dig att steget INTE levererar några 600w i 8ohm och 1200w i 4ohm, själv pröjsade jag 2500kr för behringer steg som skulle ha 1900w i 8ohm och inte ens det höll vad det lova när man börjar testa/mäta på grejjerna. för att få dessa fantasifulla Watt som verkligen levererar får man ochså pröjsa för det. Men som jag sa att man kan vara nöjd för det, MEN har man inte hört bättre grejjer så förstår jag att man tycker detta är det värsta som finns för att det har hela "2400w" på pappret sen att det irl kanske bara handlar om 240w "äkta" watt är ju en annan sak. och klagar inte på det men tycker bara det är dumt att skriva WTF 6,5" bas och sen länka till grejjer som är SKIT i jämförelse när det inte är relevant. Bilbasar hör hemma i en bil och inget annat enligt mig om det inte handlar om Cerwin Vega Stroker basarna som iof inte är en renodlad bilbas, mer lik en PA-Bas.

Hehe, jo fantasi-watt är jag erfaren inom. T.ex köpte jag för länge sedan ett steg på HELA 1800 WATT!!! Sen du polarn, så mätte jag och pulade och det visade sig vara 15 äkta watt istället. Och just det där inom äkta watt är lite kul, för om vi tittar på en gammal japansk Pioneer reciever, så kan det stå 4x20 watt.
Och då blir det ju lite pfft, ända tills man kopplar in den, och den våldtar näst-intill alla högtalare man kopplar in till den. Och dagens varuhus-stereoapparater skall vi ju inte ens tala om. Ibland åker jag in till Elgiganten bara för att provlyssna vad dom har, och då visar sig oftast dom där 3-400 watten förmodligen vara 0.2 äkta watt om ens det. Och vad gäller Billebro-steget så finns det inga äkta 1200 watt. Men däremot så levererar det riktigt bra, sett till det priset det kostar.
Även Behringer är ju ett budgetmärke och som du själv säger, man får vad man betalar för. Men ibland finns det också undantag. Som t.ex mors och fars tvättmaskin från Matsui som dom köpte för 1100:- nu 7 år senare så håller den fortfarande, och går lika fint som när dom nyss köpt den.
Men går vi tillbaka till slutsteg, så får du gå på tillverkare som Crown och liknande, för att få äkta effekt. MEN DÅ JÄVLAR KOSTAR DET PENGAR OCKSÅ.
Och då är det inte 1st ringkärna du hittar, utan istället ett gäng sådana. För skall du ha mycket och äkta effekt så går det åt el i mängder.
Jag förstår dina tankar kring bilbas=bil och jag håller med dig inom det billigare segmentet. Där måste dom sitta i bil annars låter det bara skräp, vilket dom ju förvisso också gör i bilen. Men dyra bilbasar kan även prestrera inomhus. Jag har ägt ett gäng dyrare bilbasar 3-8000:- och dom låter i princip lika högt och kraftfullt även utanför bilen.
Cerwin vega är party-högtalare och dom producerar även PA. Så förmodligen så är Strokern baserad på PA och därför fungerar som en sådan.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!