Min Asus Geforce 770 presterar sämre än min Asus GTX 560?

Permalänk

Min Asus Geforce 770 presterar sämre än min Asus GTX 560?

Tjenare tjenare!

Har nyss fått in mitt graffekort in i datorn och började testa det, har märkt att den presterar sämre och kan inte maxa Far Cry 3: Blood Dragon som jag kunde innan. Samma sak med Crysis 3, kunde köra det med allt på medium innan men laggar då och då nu?

Vad har jag gjort fel?

Tack i förväg!

P.S!
Det är en OC II någonting o.0

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan tänka mig är om kortet överhettas i lådan? Eller om du glömt stoppa i strömsladdarna..

Permalänk
Medlem

Har du fixat drivrutinerna för ditt nya kort? Kolla temperaturer, kablar, om fläktarna går etc.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Har du fixat drivrutinerna för ditt nya kort? Kolla temperaturer, kablar, om fläktarna går etc.

Delvis, har skaffat ett par men vet inte om det är rätt. Vilka drivrutiner ska jag skaffa och ska jag ta bort det gamla? jag är dålig på sånt

Fast! Allt fläktar kablar är i men temperaturen vet jag inte :/

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

Tjenare tjenare!

Har nyss fått in mitt graffekort in i datorn och började testa det, har märkt att den presterar sämre och kan inte maxa Far Cry 3: Blood Dragon som jag kunde innan. Samma sak med Crysis 3, kunde köra det med allt på medium innan men laggar då och då nu?

Vad har jag gjort fel?

Tack i förväg!

P.S!
Det är en OC II någonting o.0

Och vad är resten av hårdvaran?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Och vad är resten av hårdvaran?

Kolla min signatur

Det enda som fattas är mitt Nätagg. FSP 650 watt. 80 plus gold

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

Delvis, har skaffat ett par men vet inte om det är rätt. Vilka drivrutiner ska jag skaffa och ska jag ta bort det gamla? jag är dålig på sånt

På nvidias hemsida kan man trycka in vad man har för grafikkort och operativsystem så kommer det upp den rätta versionen automatiskt.

Om du använder Win 7 64bit så är det 340.52 du ska ha.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av vikham:

På nvidias hemsida kan man trycka in vad man har för grafikkort och operativsystem så kommer det upp den rätta versionen automatiskt.

Om du använder Win 7 64bit så är det 340.52 du ska ha.

Okay, men om jag har Windows 8? btw ska jag ta bort mitt gamla?

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem

Du tror inte att cpu:n flaskar ditt grafikkort då?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockz:

Du tror inte att cpu:n flaskar ditt grafikkort då?

Nej eller nja. Även om så vore fallet så skulle TS aldrig på sämre fps med ett bättre grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej eller nja. Även om så vore fallet så skulle TS aldrig på sämre fps med ett bättre grafikkort.

Kan du skicka vilka drivrutiner jag ska skaffa? har Windows 8 Btw hur tar jag bort mina gamla drivrutiner?

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem

Drivrutiner för grafikkort:
http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/77254/en-...

Programvara för att ta bort gamla grafikdrivrutiner:
http://www.guru3d.com/files-get/display-driver-uninstaller-do...

Börja med att tanka hem båda grejorna. Lägg dem på skrivbordet så att de är lättåtkomliga.

Starta sen DDU. Då kommer datorn startas om i felsäkert läge och så kommer du få välja vilka drivrutiner som ska avinstalleras. Kryssa för 'Nvidia' samt ta bort (C:/Program/Nvidia) mappen. Eller vad sjutton nu sökvägen är.

Låt programmet arbeta klart. Datorn startas därefter om igen och du hamnar i skrivbordet med en standard upplösning som alla skärmar ska klara. Typ 1024*768. Anyhow, starta drivrutinen som ligger på skrivbordet och klicka bara nästa tills att du är klar.

Vips så har du helt själv avinstallerat och installerat nya drivrutiner.

Lycka till!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vattenmelon:

Kan du skicka vilka drivrutiner jag ska skaffa? har Windows 8 Btw hur tar jag bort mina gamla drivrutiner?

Ladda ner driver uninstaller för att helt rensa från gamla spöken.
http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

När det är klart och du har startat om så gör du följande.

www.nvidia.com
Drivrutiner till Geforce.
Välj OS och modell på grafikkortet, ladda ner och kör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

GEFORCE 340.52 DRIVER
 
Version: 340.52  WHQL
Release Date: 2014.7.29
Operating System: Windows 7 64-bit, Windows 8.1 64-bit, Windows 8 64-bit, Windows Vista 64-bit
Med de nya drivarna ska du inte behöva avinstallera utan det sköter sig automatiskt.
Men om du vill vara säker så laddar du ner Driver Sweeper.
http://www.guru3d.com/files-details/driver-sweeper-download.h...

Skuggan hann före....

Permalänk
Medlem

Har du inte haft rätt drivrutin så är det säkert det som gjort att du inte fått den prestandan du förväntat dig. Fixa till det och prova igen. Återkom gärna om det fungerade.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av Santrik:

Drivrutiner för grafikkort:
http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/77254/en-...

Programvara för att ta bort gamla grafikdrivrutiner:
http://www.guru3d.com/files-get/display-driver-uninstaller-do...

Börja med att tanka hem båda grejorna. Lägg dem på skrivbordet så att de är lättåtkomliga.

Starta sen DDU. Då kommer datorn startas om i felsäkert läge och så kommer du få välja vilka drivrutiner som ska avinstalleras. Kryssa för 'Nvidia' samt ta bort (C:/Program/Nvidia) mappen. Eller vad sjutton nu sökvägen är.

Låt programmet arbeta klart. Datorn startas därefter om igen och du hamnar i skrivbordet med en standard upplösning som alla skärmar ska klara. Typ 1024*768. Anyhow, starta drivrutinen som ligger på skrivbordet och klicka bara nästa tills att du är klar.

Vips så har du helt själv avinstallerat och installerat nya drivrutiner.

Lycka till!

Tack så jättemycket för detta detaljerade svaret!
Creds till dig!

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Har du inte haft rätt drivrutin så är det säkert det som gjort att du inte fått den prestandan du förväntat dig. Fixa till det och prova igen. Återkom gärna om det fungerade.

Alright ska fixa nu haha, håll tummarna!

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

Alright ska fixa nu haha, håll tummarna!

Något resultat?

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √