Permalänk
Medlem

Qpad qh-90 trubbel

hejsan sweclockers, hoppsa jag la den här tråden i rätt ämne! jag köpte ett qpad qh-90 igår och har 3 väldigt irriterande problem med det.

1. jag måste ansluta mitt headset (som har usb kontakt), kör "felsökning med uppspelning av ljud" och den ska komma till lösningen att jag inte har det nya headsetet som standardenhet, det funkar alltså inte att jag sätter det själv.

2. jag hör inte folk bakom mig på cs när man springer t.ex. i spawn.

3. volymknappen och muteknappen på den lilla kontrollern funkar, men inte den stora knappen som är till för att pausa musik etc.

skulle vara soft om någon har en lösning på min problem som kunde dela med sig!

hejsvejs

Permalänk
Medlem

QH-90 har väl inte USB kontakt?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Q-pad QH90 har bara 3,5 mm för både hörlur och mic.

Använder du ett separat USB ljudkort?

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk

Hej, 1 QH-90 använder inte normalt sett usb kontakt utan det är QH-1339 som använder det på sin förlängnings dosa

2 Du har förmodligennågon sorts fel inställning på antingen cs eller något i windows

3. Den stora knappen är gjord för att temporärt mutea mikrofonen och inte för att pausa musik, etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

QH-90 har väl inte USB kontakt?

Skrivet av ArcliteRX:

Q-pad QH90 har bara 3,5 mm för både hörlur och mic.

Använder du ett separat USB ljudkort?

Skrivet av willembrannas:

Hej, 1 QH-90 använder inte normalt sett usb kontakt utan det är QH-1339 som använder det på sin förlängnings dosa

2 Du har förmodligennågon sorts fel inställning på antingen cs eller något i windows

3. Den stora knappen är gjord för att temporärt mutea mikrofonen och inte för att pausa musik, etc

Jag menar att jag måste ansluta mitt gamla headset, sorry!