Permalänk

Problem med andraskärm

Jag har köpt en adnraskärm till datorn, får det inte att funka som det ska.

Förstaskärm (den gamla): Benq G2420, ansluten med HDMI
Andraskärm (ny): Benq DL 2215, ansluten med DVI till HDMI-kabel.

Situationen nu: min första skärm avspeglas på den nya skärmen. Kan inte ändra det i Screen Resolution-inställningarna, för enligt dessa har jag bara en skärm installerad.

Det är som att datorn visar bild på skärm 2 (samma som på skärm 1) utan att egentligen fatta att skärm 2 existerar.

Hur gör jag för att andra skärmen ska visas som en förlängning av den första?

Permalänk
Skrivet av carlssonmagnus:

Jag har köpt en adnraskärm till datorn, får det inte att funka som det ska.

Förstaskärm (den gamla): Benq G2420, ansluten med HDMI
Andraskärm (ny): Benq DL 2215, ansluten med DVI till HDMI-kabel.

Situationen nu: min första skärm avspeglas på den nya skärmen. Kan inte ändra det i Screen Resolution-inställningarna, för enligt dessa har jag bara en skärm installerad.

Det är som att datorn visar bild på skärm 2 (samma som på skärm 1) utan att egentligen fatta att skärm 2 existerar.

Hur gör jag för att andra skärmen ska visas som en förlängning av den första?

Windows+P och sen utvidga

Permalänk

Händer ingenting av Windows+P

Permalänk

Kör förresten Windows 7.

Permalänk
Medlem

Välj utvidga istället för spegla under Skärminställningar.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/move-windows-betwe...

Permalänk

Jag vet att man kan välja utvidga istället för spegla - det har jag gjort på andra datorer. Men i den menyn syns bara en skärm! Fastän jag har två inkopplade och de visar samma sak.

Ser ut så här:

Permalänk
Medlem

I så fall går din DVI port och din HDMI port till samma interna anslutning. Byt en av kablarna till en annan port.

Permalänk
Medlem

Verkar inte ha några grafikdrivare installerat, står Standard VGA Graphics Adapter på bilden ovan.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD