Permalänk

HTC laddas bara avstängd

Har fått ett märkligt problem med min HTC One. De senaste dagarna har den börjat ladda väldigt sporadiskt. Oftast går det bara att ladda om telefonen är helt avstängd, och även då laddas det sporadiskt. Några gånger har den laddat även när den är på.

Testat med olika laddare. Gjort systemåterställning och uppdaterat telefonen.

Är det någon som känner igen det här problemet? Har ingen garanti kvar så isåfall får jag betala reparationen själv.

Permalänk
Medlem

http://forums.androidcentral.com/htc-one/350628-htc-one-only-...

Tycks vara ett rätt vanligt problem med HTC ONE :/ blir nog o använda garanti på din

Permalänk

Tusan också. Har som sagt ingen garanti kvar. Suck. Hur stor är chansen ens att de kan fixa det vid en reparation? Bara hört massa trista historier om folk som skickar in telefonen hela tiden med samma problem eftersom de inte kunnat fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilloanne:

Tusan också. Har som sagt ingen garanti kvar. Suck. Hur stor är chansen ens att de kan fixa det vid en reparation? Bara hört massa trista historier om folk som skickar in telefonen hela tiden med samma problem eftersom de inte kunnat fixa det.

Oj det stod det ju. Jag läste för snabbt som vanligt jag snabbgooglade bara lite. fanns någon guide om en person som bytte ut usbporten o löste problemet. Delar som dessa brukar vara rätt billiga o beställa från ebay.. ca 30kr gissar jag

Permalänk
Skrivet av carlen:

Oj det stod det ju. Jag läste för snabbt som vanligt jag snabbgooglade bara lite. fanns någon guide om en person som bytte ut usbporten o löste problemet. Delar som dessa brukar vara rätt billiga o beställa från ebay.. ca 30kr gissar jag

Haha, lugnt. Hm okej, vad är usbporten? Hur ska man kunna byta ut det själv?

Permalänk

Det är väldigt märkligt, för ibland fungerar det om jag först stänger av telefonen, låter den laddas lite och sen sätter på den, så fortsätter den att ladda när den är på. Då kan jag även dra ur sladden, och sätta i den igen, och den fortsätter att ladda.

Lite borderline-telefon känner jag...

Permalänk
Medlem

Testa med att ta kontakt med HTC i Sverige. Även om du inte har garanti så är problemet som tidigare användare sagt; känt. Berätta om din erfarenhet av problemet och försök att se om det går att HTC löser ditt problem.

Om det inte går så du vet du iaf vad som gäller framöver gällande vilken tillverkare du ska välja.

Det här tipset kan låta konstigt, men jag råder dig att pröva: Läs på vad du behöver, köp hem delen/delarna du behöver, om du sen inte vill/kan göra det själv, gå till mobilreparationsbutiker och be om en offert på vad det kostar. Jag har förhandlat rörande både LG och Samsung i liknande ärenden där jag haft delarna men inte kunskapen att laga det. De har ofta kunskapen och speciellt verktygen (då de behövs iaf) och priset är inte så blodigt som man kan tro. Uppskatta gärna arbetstider på förhand (genom videos eller andra användare som delar med sig). Det gör att du förstår marginalerna de har och kan ta.

Lycka till!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Entusiast

Varför har du inte garanti? Alla HTC telefoner har 2 år, och din kan inte vara två år gammal då den släpptes för 1,5 år sedan. Är det root eller liknande så brukar hårdvarufel ändå gå på garantin med lite tur.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Har pratat med HTC i Sverige, de sa bara att jag skulle systemåterställa (gjort) och sa sen att om det inte fungerade så behövde jag skicka in den på reparation.

Va? Jag har bara 1 år på min garanti enligt Phone House där jag köpte den. Jag lämnade in den för ett år sedan på garanti, då hade jag tappat den och den slutade fungera, men jag fick en helt ny ändå. Och på den nya är det 6 månaders garanti sa de, och den tiden har gått ut nu.