Värt med Razer Tiamat med 5.1 ljudkort?

Permalänk
Medlem

Värt med Razer Tiamat med 5.1 ljudkort?

Hej!

Det är så att jag kan köpa ett razer tiamat 7.1 billigt av en polare men har bara ett 5.1 ljudkort. Kommer det att fungera eller kommer det isåfall bara bli 2.0 surround? Jag kommer om ett tag köpa bättre ljudkort med 7.1.
Tack på förhand

EDIT: stavfel...

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Det är väl en USB-kontakt? Alltså inget du kopplar till ditt ljudkort i datorn utan det sitter i en klump på sladden.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Det är väl en USB-kontakt? Alltså inget du kopplar till ditt ljudkort i datorn utan det sitter i en klump på sladden.

Det är ju det ända headsetet med "true surround" så det är 6 3.5mm portar+usb som man behöver koppla in.

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Det är inte det ända, jag har det inte men på prisjakt är det en usb-kontakt med ett ljudkort på sladden fast detta kanske handlar om en variant utan den featuren. Tycker personligen att "true surround" är en gimmick, har ett bra stereoheadset och ett ljudkort med dolby headphones som simulerar surroundljud och hör saker från rätt håll i CS och liknande.

Det du får göra med de här lurarna är väl att inte koppla i en av sladdarna så att det funkar som 5.1 lurar med ett oanvänt högtalarpar tills dess att du hittar ett annat ljudkort.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid strunta i att stoppa in två kanaler (en kontakt). Men hur mycket pengar ska du betala. För jag skulle ett par bra stereolurar och virtuellt surround http://www.razerzone.com/surround Gratis versionen är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Tja har ett Razer Tiamat. Rekommenderar det verkligen det äger.. Usb behöver man för att driva headsetet. Och det är riktigt 7.1:) KÖP

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3200 MHz RAM: Corsair Vengence 2X4 Gb GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 SLI Mobo:Gigabyte G1.Sniper 3 :Corsair GS 800w Chassi: Cooler Master HAF X HDD: WD Black 2tb 7200 rpm