Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tweepey:

Vafan forza kommer inte ut tidigare i USA men Fifa gör, nu blir jag ledsen

Jag vet inte riktigt vad du försöker säga med "men Fifa gör".
Forza 5 är ute, det kan du se om du läser några post's tillbaks. Forza horizon är inte ute däremot.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Någon som besitter uppgifter om huruvida MCC limited/mjolnir edition kommer släppas i Sverige? Verkar vara exklusivt för Game i storbritanien just nu.

Den vanliga utgåvan duger ju inte.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Dom skickar så du ska få den på releasedagen, gissar att dom skickar alla på torsdag.

Dock är det inte säkert jag får någon då jag bokade så sent, dom kunde då inte garantera att jag får en i alla fall. Jag bokade i början på Juni.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret. Min blev behandlad under dagen och skickas imorgon. Varför har de börjat skicka dagen innan? Förr bruka de skicka i alla fall två dagar innan för att garantera leverans. Postnord är ju sämst i hela världen och jag är skeptisk till att de lyckas leverera tills på fredag. Exempelvis ska jag gifta mig i oktober och har beställt stora delar av inventariet över internet. Av ca 50 paket så kom 0 fram enligt angiven tid, 2 kom på villovägar och inga hamna i min brevlåda trots att det är små paket enligt a/b-post. Inte ens ett litet paket med en väldigt tunn bok. Stort tack till postnord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jag vet inte riktigt vad du försöker säga med "men Fifa gör".
Forza 5 är ute, det kan du se om du läser några post's tillbaks. Forza horizon är inte ute däremot.

Haha jävlig dåligt skrivet av mig, my bad. Horizon 2 kommer tydligen ut 30:e i hela världen och fifa 15 kommer ut den 23:e i USA och 25:e i Sverige. Jag trodde att horizon skulle släppas tidigare också. Någon som vet varför bara vissa titlar släpps tidigare i USA?

Permalänk
Medlem

För er som inte sett. Älskar videon.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tweepey:

Haha jävlig dåligt skrivet av mig, my bad. Horizon 2 kommer tydligen ut 30:e i hela världen och fifa 15 kommer ut den 23:e i USA och 25:e i Sverige. Jag trodde att horizon skulle släppas tidigare också. Någon som vet varför bara vissa titlar släpps tidigare i USA?

För att det är helt ologiskt att släppa titlar tidigare i vissa delar av världen troligtvis. Vilken vettig utgivare som helst hade ju släppt spelet samtidigt över hela världen men EASports gör tyvärr inte det.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Tack för svaret. Min blev behandlad under dagen och skickas imorgon. Varför har de börjat skicka dagen innan? Förr bruka de skicka i alla fall två dagar innan för att garantera leverans. Postnord är ju sämst i hela världen och jag är skeptisk till att de lyckas leverera tills på fredag. Exempelvis ska jag gifta mig i oktober och har beställt stora delar av inventariet över internet. Av ca 50 paket så kom 0 fram enligt angiven tid, 2 kom på villovägar och inga hamna i min brevlåda trots att det är små paket enligt a/b-post. Inte ens ett litet paket med en väldigt tunn bok. Stort tack till postnord.

Men du bor ju ganska bra till ~35mil närmare Stockholm än mig i alla fall så du bör ju ha ditt Xbox på Fredag, mitt skickas också(förhoppningsvis) imorgon och jag bor 100 mil från "Fjollträsk" gissa om jag får mitt Xbox före helgen........knappast troligt

Jag fattar inte hur dessa Företag kan hålla på såhär dom vet att paket tar minst 2 dagar för posten att leverera till vissa postnummer men ändå skickar dom dagen före, totalt värdelöst. Jävligt synd att jag bokade där dom är totalt värdelösa att leverera till release att man aldrig lär sig......fyfan skulle bokat på SIBA istället

Skrivet av Cimbom3:

För att det är helt ologiskt att släppa titlar tidigare i vissa delar av världen troligtvis. Vilken vettig utgivare som helst hade ju släppt spelet samtidigt över hela världen men EASports gör tyvärr inte det.

Det är värdelöst men så har det ju varit i många år och EA är ju knappast ensamma om att göra det.

EDIT: Förresten så släpptes väl varken Forza Horizon eller Forza Motorsport 4 över hela världen samtidigt heller.......

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min x-låda har helt plötsligt blivit mycket tystare, ingen aning varför.:)

En annan sak som jag blir lite sur över är att min Xbox live Gold prenumeration är borta.... Råkade köpa den i amerikanska shoppen.... Någon som vet varför den bara försvunnit eller måste man kontakta ms?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Min x-låda har helt plötsligt blivit mycket tystare, ingen aning varför.:)

En annan sak som jag blir lite sur över är att min Xbox live Gold prenumeration är borta.... Råkade köpa den i amerikanska shoppen.... Någon som vet varför den bara försvunnit eller måste man kontakta ms?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du uppdaterat eller något?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Har du uppdaterat eller något?

Enda jag har gjort är en återställning. Hmm kanske måste ange den som min "hemma-konsoll"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Forza 5 gratis øver helgen før Guld-medlemmar!

Andra tips till nya ægare:
- EA Access kostar idag ca 34;- månaden om man ær reggad på US store och USA region. Då får man 42;- rabatt på nya spelkøp, tex NHL15/FIFA15, plus tillgång till BF4 och några andra spel utan kostnad. Bra deal, och sparar dig næstan 10 kronor
Før att sæga upp EA Access måste man in på accounts.xbox.com.

- Om nåt hænger sig eller liknande, kan man først prova att gå ut till Home, och trycka på Menu-knappen och vælja Quit. Funkar inte det eller om maskinen har hængt sig helt/inte funkar som den ska så kan man køra en hard reset genom att hålla in Xbox-logoen på konsollen helt tills den slår av, och sedan slå på igen. Funkat varje gång før mig, nær tex ett spel av någon grund inte viljat starta.

- Om du har Kinect, slå av Handfunktionen under avspelning av film. Sjukt irriterande om/nær man ser på Netflix och råkar vifta i luften så att den går ut och vælljer nåt annat eller liknande.

- Om du har Kinect, slå av Kinects chatfunktion under spelning annars kommer alla høra vad du sæger (de flesta vet inte om att någon hør dem). Gør du detta, måste du dock slå på denna funktion om du vill anvænda den till Skype sen.

- Generellt ær det många førdelar med US store och USA region. Spel kostar bara runt 350;- och slæpps oftast tidigare i USA. Kræver en amerikansk adress, som man kan hitta på Google. California och Oregon ær skattefria dessutom.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Forza 5 gratis øver helgen før Guld-medlemmar!

Andra tips till nya ægare:
- EA Access kostar idag ca 34;- månaden om man ær reggad på US store och USA region. Då får man 42;- rabatt på nya spelkøp, tex NHL15/FIFA15, plus tillgång till BF4 och några andra spel utan kostnad. Bra deal, och sparar dig næstan 10 kronor
Før att sæga upp EA Access måste man in på accounts.xbox.com.

- Om nåt hænger sig eller liknande, kan man først prova att gå ut till Home, och trycka på Menu-knappen och vælja Quit. Funkar inte det eller om maskinen har hængt sig helt/inte funkar som den ska så kan man køra en hard reset genom att hålla in Xbox-logoen på konsollen helt tills den slår av, och sedan slå på igen. Funkat varje gång før mig, nær tex ett spel av någon grund inte viljat starta.

- Om du har Kinect, slå av Handfunktionen under avspelning av film. Sjukt irriterande om/nær man ser på Netflix och råkar vifta i luften så att den går ut och vælljer nåt annat eller liknande.

- Om du har Kinect, slå av Kinects chatfunktion under spelning annars kommer alla høra vad du sæger (de flesta vet inte om att någon hør dem). Gør du detta, måste du dock slå på denna funktion om du vill anvænda den till Skype sen.

- Generellt ær det många førdelar med US store och USA region. Spel kostar bara runt 350;- och slæpps oftast tidigare i USA. Kræver en amerikansk adress, som man kan hitta på Google. California och Oregon ær skattefria dessutom.

Hard reset har man fått göra en del gånger, fast det är för att jag kör instant on. Måste ju rensa minnet ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Forza 5 gratis øver helgen før Guld-medlemmar!

Andra tips till nya ægare:
- EA Access kostar idag ca 34;- månaden om man ær reggad på US store och USA region. Då får man 42;- rabatt på nya spelkøp, tex NHL15/FIFA15, plus tillgång till BF4 och några andra spel utan kostnad. Bra deal, och sparar dig næstan 10 kronor
Før att sæga upp EA Access måste man in på accounts.xbox.com.

- Om nåt hænger sig eller liknande, kan man først prova att gå ut till Home, och trycka på Menu-knappen och vælja Quit. Funkar inte det eller om maskinen har hængt sig helt/inte funkar som den ska så kan man køra en hard reset genom att hålla in Xbox-logoen på konsollen helt tills den slår av, och sedan slå på igen. Funkat varje gång før mig, nær tex ett spel av någon grund inte viljat starta.

- Om du har Kinect, slå av Handfunktionen under avspelning av film. Sjukt irriterande om/nær man ser på Netflix och råkar vifta i luften så att den går ut och vælljer nåt annat eller liknande.

- Om du har Kinect, slå av Kinects chatfunktion under spelning annars kommer alla høra vad du sæger (de flesta vet inte om att någon hør dem). Gør du detta, måste du dock slå på denna funktion om du vill anvænda den till Skype sen.

- Generellt ær det många førdelar med US store och USA region. Spel kostar bara runt 350;- och slæpps oftast tidigare i USA. Kræver en amerikansk adress, som man kan hitta på Google. California och Oregon ær skattefria dessutom.

Felpost

Permalänk
Medlem

Stort tack till raQblad! Fler tips önskas, eller länk till var man hittar fler.
Spelade Forza online igår och höll på att trilla ur soffan när någon började prata, hade ingen aning om chatfunktionen. Sedan var det ett jävla tjattrande och dissande, klart störande även om det inte gällde mig för jag var ju ett halvt varv efter

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Ser ut som att jag inte kommer att få min One från Cdon imorgon..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förboka mitt xbox på mediamarkt och får hämta ut det i butik imorgon.
Fast inget spel följer med.

Sååå just nu lutar det åt att jag köper Forza 5, om inte någon här kan komma med ett bättre förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Förboka mitt xbox på mediamarkt och får hämta ut det i butik imorgon.
Fast inget spel följer med.

Sååå just nu lutar det åt att jag köper Forza 5, om inte någon här kan komma med ett bättre förslag?

Jag har bokat på MM, men helt oförändrad information på min beställning.
Står: Vi gör i ordning din order för leverans, men det har det stått i 1v nu :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Mitt skickades från Elgiganten igår eftermiddag. Lite roligt är att deras lager är typ 10 mil från mig vilket gör att den inatt var sorterad på sista sorteringsstället innan det levereras till mig.

Undra om Posten medvetet kommer fördröja eller om man får hem den redan idag...

Visa signatur

6700K / 16GB DDR4 / 1.5 TB SSD / Corsair CS750M / RTX 2070 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Jag har bokat på MM, men helt oförändrad information på min beställning.
Står: Vi gör i ordning din order för leverans, men det har det stått i 1v nu :/

Ska du hämta ut den i butik?

Jag fick en bekräftelse på email, sen ska det komma ett mail igen när du får hämta ut det.
Jag fick dock mitt 10 min efter bekräftelsen så ringde och hörde om jag kunde hämta mitt redan, men då bad hon om ursäkt och sa att hon gjort fel.

Permalänk
Skrivet av Dr.S:

Ser ut som att jag inte kommer att få min One från Cdon imorgon..

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, det ser verkligen inte ljust ut. På min order står det just nu "Mottagen av lagret".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Ska du hämta ut den i butik?

Jag fick en bekräftelse på email, sen ska det komma ett mail igen när du får hämta ut det.
Jag fick dock mitt 10 min efter bekräftelsen så ringde och hörde om jag kunde hämta mitt redan, men då bad hon om ursäkt och sa att hon gjort fel.

Nej jag ska få mitt skickat.
Men har inte fått något mail än, kan man kanske ända så man kan hämta i butik ist?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Fin support från MS!:) Ringde in ang. mitt Xbox Live. Där kunde de se min prenumeration, men jag kan inte se den oavsett var jag loggar in. Han kancellerade det jag hade köpt och skickade en ny kod:).

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Förboka mitt xbox på mediamarkt och får hämta ut det i butik imorgon.
Fast inget spel följer med.

Sååå just nu lutar det åt att jag köper Forza 5, om inte någon här kan komma med ett bättre förslag?

Skulle lagt pengarna på Forza Horizon 2 istället, släpps om 3 veckor.

Angående CDON, har inte fått någon info heller. Mottagen av lager, det är allt..

Permalänk
Medlem

Jag var otålig och la om min beställning från komplett(då dom inte fått in xbox one + kinect ännu...) till electroworld efter att ha pratat med dom. Dom har day one edition ink kinect på lager redo att skickas. Väljer man express frakt skickas det efter kl 16 och kommer till mig i morgon vid lunch om inget oväntat händer(fingers crossed....). Electroworld var dessutom 700kr billigare än komplett plus att jag nu får day one edition vilket jag inte kunde beställa via komplett Känns bra

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Nej jag ska få mitt skickat.
Men har inte fått något mail än, kan man kanske ända så man kan hämta i butik ist?

Jag hade nog ringt och hört med dom om det går.
Jag vill verkligen ha min konsol i morgon så jag valde att hämta ut det själv i butik.

Trisst för dom som inte får den imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Jag hade nog ringt och hört med dom om det går.
Jag vill verkligen ha min konsol i morgon så jag valde att hämta ut det själv i butik.

Trisst för dom som inte får den imorgon

Mailade dom nyss så får se om jag får svar inom kort.
Antar att jag får det nästa vecka :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om något som har release kan komma dagen innan för att Posten är snabba? Som det ser ut på mitt kollinummer kommer jag få det idag, då alla andra saker jag köpt via nätet som levererats via Posten anländer samma dag som den är sorterad på ett visst ställe.

Visa signatur

6700K / 16GB DDR4 / 1.5 TB SSD / Corsair CS750M / RTX 2070 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Skulle lagt pengarna på Forza Horizon 2 istället, släpps om 3 veckor.

Angående CDON, har inte fått någon info heller. Mottagen av lager, det är allt..

Tänker inte sitta i 3v med en ny xbox one utan spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Tänker inte sitta i 3v med en ny xbox one utan spel.

Forza 5 är grymt, du kommer inte ångra dig!:) Lessnade på bilspel efter Gran Turismo, men Forza 5 har fått upp intresset igen! Grym grafik, känsla och äntligen så låter bilarna som bilar och inte trimmade dammsugare.... Enda tråkiga med dagens spel är att de kan kosta hur mycket som helst om man räknar in alla "in-app"-köp, inte så konstigt att det är så utbrett numera då utgivarna har förstått vilken guldgruva det är. Jag anser dock att betalar man 500-700 för ett spel så ska allt ingå! Detta har tyvärr helt pajat mobilspelen...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Sedär ja, nu ligger min x1 nordic day one å väntar på utlämningsstället. Synd att jag jobbar bara ><
Beställde från spelbutiken

Visa signatur

Brakka en Krabba