Crimptång från Biltema; Hiss eller diss?

Permalänk
Medlem

Crimptång från Biltema; Hiss eller diss?

Hejsan, jag har kollat i lite gamla trådar men inte riktigt fått svar på den fråga jag har. Har någon erfarenhet av crimptången från Biltema? Funkar den?

Ska endast crimpa 2 - 3 kablar så jag är inte sugen på att lägga några större summor pengar på ett verktyg som inte kommer att användas särskilt mycket. Finns det bättre alternativ för ca. samma pris? Då jag gärna får tag i verktyget rätt så omgående så vill jag gärna att den ska finnas i en fysiskt butik som finns tillgänglig för mig (Biltema, Kjell, Claes, Jula)

Tången i fråga är denna: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Cri...

Det står 0,5 - 6mm, vilket i min värld betyder att en mini-fit jr terminalpin till en 24-pinskontakt borde gå att crimpa då en AWG 16 är 1,5mm. Eller är jag helt ute och cyklar? Är verkligen inte hemma i den här världen.

Tacksam för alla svar och synpunkter.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att den funkade bra. Inte världens snyggaste crimpningar, men ordentliga. Rekommenderas.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Kan meddela att den funkade bra. Inte världens snyggaste crimpningar, men ordentliga. Rekommenderas.

Hej, vart köpte du molex crimputtagen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kan din dator göra det här?