App för att styra dator från surfplatta

Permalänk

App för att styra dator från surfplatta

Jag letar en app till en surfplatta som jag kan använda för att starta olika funktioner i en dator. Jag ska använda den för att styra en dator som används i en radiostudio. Jag vill inte ha en app där jag ser skärmbilden från datorn, jag vill ha ikoner som programmeras för att motsvara tangentbordskommandon.

T.ex en ikon som gör samma sak som F1, en annan som gör samma sak som F2, en tredje som gör samma sak som F3 osv. Det är inte bara F-tangenterna som används, jag behöver även kunna använda bokstäver och siffror. Kanske även kombinationer, t.ex shift + F1.

Några tips på en app som går att använda?
Jag har både en Androidplatta och en iPad så det kvittar vilket OS appen finns till.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Hej!

Har använt Splashtop en del och tycker det fungerar riktigt bra.

Vet dock inte ifall funktionerna med macro-knappar som du efterfrågar finns..

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Testa unified remote till android

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Splashtop använder jag. Macroknappar för league of legends skrev jag snabbt och enkelt med ahk. Funkar klockrent att spela även över 4g.

EDIT: Kom just ihåg att splashtop personal för plattor (Android +iOS) har ett valfritt tilläggsprogram, tror det kostar kanske 4€ som tillhandahåller programmerbara overlay knappar. Eftersom de inte hade det for WP 8.1 så var jag tvungen att koda egna. Så kolla med splashtop!

De kallar tilläggsprogrammet
Productivity Pack
Configurable Shortcuts and Gamepad

http://www.splashtop.com/personal

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell