Permalänk

Söker nytt chassi, hjälp!

Tjenare!

Jag söker då nytt chassi, har nu ett Thermaltake Level 10 GT som jag har tröttnat på och e lite sur på mig själv för att jag köpte det för några år sedan.

De jag vill ha i ett Chassi är att det inte ska kosta mig en hel förmögenhet. Ungefär 1500 eller mindre, kan gå över till lite mer om det blir kärlek vid första ögonkastet på chassit.

Så det jag vill ha mer är en Basement där Nätagget, Hårddiskburar och sådant är, det ska vara bra utrymme på baksidan för att dra kablar, lätt att plocka isär så ihoppsatt med skruvar så man kan modda enklare. Och så måste det ju se snyggt ut, fönster på sidan och clean look. Vill också kunna eventuellt i framtiden fixa en vattenkylningsloop så chassit måste ju funka bra till det.

Har spanat in ett Silverstone TJ07 och Corsair Obsidian 900D. Så ni har lite guidelines på vad jag tycker om.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6911830/phanteks-enthoo-luxe-svart Den har ingen "basement" men hårddiskarna och nätagget är täckta. Dessutom passar chassit väldigt bra för vattenkylning och går att plocka isär helt med bara en skruvmejsel då den använder skruvar istället för nitar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Avstängd

Phanteks ENthoo Primo !