Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Forza Horizon 2 Launch Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=YQFiWpp5Y5w

I MUST HAVE IT!

Grymt taggad. Jag köper på releasedagen. MY BODY IS READY.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Körde aldrig Forza Horizon §, men ser lite ut som att Forza Horizon 2 är vad uppföljaren till första Test Drive Unlimited borde ha varit. Är det en hyfsad jämförelse?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Forza Horizon 2 Launch Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=YQFiWpp5Y5w

I MUST HAVE IT!

Verkligen sett fram emot detta spelet länge nu!

Hoppas på en Sweclockers Driveclub

Permalänk
Medlem

Om nån vill lira lite destiny så lägg till mig om ni vill, Kimpanen.

Sen en fråga.. räcker det med att byta region på konsolen för att köpa spel från US store?

Visa signatur

PII 965 BE | GA-MA770-UD3 | Kingston 4 Gb 1066 mhz | 8600GTS | Corsair VX450 Watt | WD Black 500 Gb | WD Black 500 Gb | WD Green 1000 Gb | Fractal Design R2 | Win 7 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marinlik:

Körde aldrig Forza Horizon §, men ser lite ut som att Forza Horizon 2 är vad uppföljaren till första Test Drive Unlimited borde ha varit. Är det en hyfsad jämförelse?

På sätt och vis lika. Men finns inte ett bilspel som är bättre än Forza Horizon.
Anledningen till att jag köpte min XBONE var för att FH2 skulle släppas till den.

Sitter just nu och kör igenom första på 360n för kanske 10e gången. Tänkte jag skulle köra igenom det en sista vända innan tvåan kommer.

Permalänk
Medlem

Ringde supporten nu idag då min konsol knastrar och ilar störande när man tittar på film och liknande. Frågade om dom kunde skicka en ny till mig innan jag behövde skicka in min, vilket gick bra, 430 € är reserverat på mitt konto. Hoppas på att allt går bra!

Skrivet av Oggmeiler:

Forza Horizon 2 Launch Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=YQFiWpp5Y5w

I MUST HAVE IT!

Ah!!! Blev grymt taggad för lite offroad-körning i nattens regn med en vråltrimmad Impreza just nu!

Permalänk
Medlem

Går det få chatljud till headset samt TV samtidigt? Funkar ju för spelljudet i alla fall. Funkar ju klockrent på Xbox 360. Anledningen till att jag undrar är att jag vill kunna använda TS med polarna samt kunna tjöta med dom jag spelar med public. Underlättar även videoinspelning och streaming.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Forza Horizon 2 Launch Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=YQFiWpp5Y5w

I MUST HAVE IT!

Verkar helt galet bra!! Sanslöst snyggt också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Skrivet av Kuist:

Japp det är listan från swec lättare att hålla kollot folk så

Postar igen xbox lne live friendlist byggvidare !

Tänkte det var dags att uppdatera listan inför destiny

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall, PvZ, Destiny
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance
11.blodvite, pvzgw, Titanfall
12. Gu1dIvar, Titanfall, Ryse, Forza 5, Tomb Raider, Destiny

Bra det
Håller på att installera Destiny nu, dock så har jag lite kass uppkoppling till den 15e så jag kanske inte är online
jättemycket innan dess.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | 32GB Corsair Vengance RGB DDR4 3600Mhz | WD Black SN850X 1TB Gen 4 | Samsung 980 1TB | RADEON RX6800XT Red Devil | Corsair PSU RM750x | Samsung LC49G95T 5120x1440 49" | CORSAIR H150i Elite LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Det den lyssnar på är xbox on, och om du kör din xbox på svenska så gör den inte änns det. Eller är du rädd att NSA är ute efter dig?

Alltid dom lurar i snåren
Testade köra den i instant on men då är ju powerbricken alltid på, den lyser vitt hela tiden. Den går ju ner i "vila" i energy saving läget i alla fall(orange lampa)
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Körde aldrig Forza Horizon §, men ser lite ut som att Forza Horizon 2 är vad uppföljaren till första Test Drive Unlimited borde ha varit. Är det en hyfsad jämförelse?

Tyvärr mycket mindre värld men annars ett klockrent spel, speciellt om det blir free roam vilket saknades i första Horizon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av xSWEDEx:

Pratade med Xbox supporten i 1 timma i förmiddags. Dom sa att jag skulle åka till webhallen och få den utbytt DIREKT! Dom tom gav mig ett ärende nr som jag skulle visa upp för webhallen.

Kommer dit men jag får EJ en ny, dom MÅSTE kolla den på Måndag för det är en kille som sköter detta. Ärligt, Webhallen har sjunkit lågt dom sista åren. Jag har handlat sedan deras första butik öppnade inne på Kungsholmen. Skandal att negliera kunder på detta vis. Visade supportens ärende nr där dom hänvisar Webhallen att byta ut direkt, det struntar vi i sa säljaren på webhallen!

Beställde även blackbox med Kinect och dayone acheivement bla bla, vilket webhallen har bytt till en greenbox! Jag kollar sällan min mail och förväntar mig inte ett sånt mail att man var tvungen att ändra sin order.... I alla fall så ska dom kolla min box på Måndag och sedan så bokade dom en black box edition åt mig och hoppas på att det finns nån som ångrat sig elr ej hämtat ut sin. Då kanske dom stiger lite.

Så nu sitter jag hela helgen utan XBONE Inte hela världen men hade bokat om denna helg för att njuta...

Duktigt besviken på webhallen, mtp vad Microsoft ordnade åt mig via supporten.

Hur gick det? Fick du en ny Xbox?

Permalänk

Jag är nöjd. Fick en tyst konsol idag via advance exchange.

Permalänk
Skrivet av At The Gates:

Jag är nöjd. Fick en tyst konsol idag via advance exchange.

Jag har funderar på att göra en "advance exchange" men får man bara en ny konsol eller får man ett helt nytt paket? Alltså handkontroll kablar etc

Permalänk

Bara konsollen.

Permalänk
Skrivet av At The Gates:

Bara konsollen.

Tack, jag tror jag ska ta och göra en sån jag också!

Permalänk

Hur kollar man om det finns nyare konsol update?
Hittar konsol-information.
Men vill ha en knapp "uppdatera", som sen säger du har senaste versionen. Som på apple tv och ALLA andra prylar .

irriterande

Visa signatur

[Dell 8200] [P4, 2,0][256RDRAM][GF4 Ti 4600] [w2k3] [80+80 HD] []

Permalänk
Medlem

Kollade på gameplay för horizon 2, kan någon vänligt förklara det roliga med spelet är? Funderar på om jag ska köpa eller ej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Kollade på gameplay för horizon 2, kan någon vänligt förklara det roliga med spelet är? Funderar på om jag ska köpa eller ej

Du kan väl testa demot när det blir tillgängligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwestlund:

Hur kollar man om det finns nyare konsol update?
Hittar konsol-information.
Men vill ha en knapp "uppdatera", som sen säger du har senaste versionen. Som på apple tv och ALLA andra prylar .

irriterande

Det finns en sådan, men finns det ingen uppdatering, då finns inte knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Det finns en sådan, men finns det ingen uppdatering, då finns inte knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite så uppfattade jag det med, men känns fel eller inte rätt IMO

Visa signatur

[Dell 8200] [P4, 2,0][256RDRAM][GF4 Ti 4600] [w2k3] [80+80 HD] []

Permalänk
Entusiast

Någon här som vet om det är möjligt att hyra en Xbox One någonstans?
Jag har ingen lust att punga ut för en konsol då jag är en 100% PC-gamer men Halo-serien ligger mig varmt om hjärtat och att kunna spela igenom Master Chief Collection i någon vecka eller så för en peng vore grymt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwestlund:

Lite så uppfattade jag det med, men känns fel eller inte rätt IMO

Har någon bjudit in dig till preview-programmet? Där. Kommer uppdateringar lite titt som tätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av davitto:

Kollade på gameplay för horizon 2, kan någon vänligt förklara det roliga med spelet är? Funderar på om jag ska köpa eller ej

Skickades från m.sweclockers.com

Man kör bil. Bilar är kul.

Permalänk
Medlem

Är förvirrad vilken version det är man ska köpa. Ska hjälpa en kompis att hitta billigaste butiken.

Här är ett paket med två spel fast utan Kinect: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/201646-xbox_one_...

Här är utan spel men med Kinect fast det står att det är en "EU version": http://www.inet.se/produkt/6609026/microsoft-xbox-one-500gb

Kan någon ge mig lite klarhet?

Permalänk
Medlem

ljudproblem

Är det bara jag som har fått ett sprakande ljud på ena bakhögtalaren och allmänt konstigt ljud, ibland lågt osv via min xbox one?
Har nån annan det här felet? Isf kan man ju få den utbytt tänkte jag.

Visa signatur

--------<<Toube>>--------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Är förvirrad vilken version det är man ska köpa. Ska hjälpa en kompis att hitta billigaste butiken.

Här är ett paket med två spel fast utan Kinect: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/201646-xbox_one_...

Här är utan spel men med Kinect fast det står att det är en "EU version": http://www.inet.se/produkt/6609026/microsoft-xbox-one-500gb

Kan någon ge mig lite klarhet?

EU-versionen är densamma som de som började säljas i fredags. Jag skulle ta den med Kinect , spel går alltid att köpa billigare nån annanstans än Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Lägg till mig på Live ifall ni vill lira någon gång. Har Forza 5, Destiny och COD Ghosts.

Gamertagen är Marcu9.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toube:

Är det bara jag som har fått ett sprakande ljud på ena bakhögtalaren och allmänt konstigt ljud, ibland lågt osv via min xbox one?
Har nån annan det här felet? Isf kan man ju få den utbytt tänkte jag.

jag får sprakande ljud från frontar när jag spelar Forca 5...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jag får sprakande ljud från frontar när jag spelar Forca 5...

Ok.. så med andra ord är det något med xboxet.. har du ringt in o bett om en utbytesbox?

Visa signatur

--------<<Toube>>--------