Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toube:

Ok.. så med andra ord är det något med xboxet.. har du ringt in o bett om en utbytesbox?

nä, tänkte att man ska köra in hdmi direkt till TVn först nån gång jag orkar för att se om det sprakar där med.. men annars så sprakar den inte, varken i andra spel eller i xbox music osv

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Har någon bjudit in dig till preview-programmet? Där. Kommer uppdateringar lite titt som tätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, vill inte ha nån buggig betat release. Tack ändå
Får väl förlita mig på den automatiska updaten och hålla kolla på live.com suppoorten.

Visa signatur

[Dell 8200] [P4, 2,0][256RDRAM][GF4 Ti 4600] [w2k3] [80+80 HD] []

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av Kuist Visa inlägg
Japp det är listan från swec lättare att hålla kollot folk så

Postar igen xbox lne live friendlist byggvidare !

Tänkte det var dags att uppdatera listan inför destiny

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall, PvZ, Destiny
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance
11.blodvite, pvzgw, Titanfall
12. Gu1dIvar, Titanfall, Ryse, Forza 5, Tomb Raider, Destiny
13.patsy XIII, destiny,titanfall, bf4, Diablo III

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

Ursprungligen inskrivet av Kuist Visa inlägg
Japp det är listan från swec lättare att hålla kollot folk så

Postar igen xbox lne live friendlist byggvidare !

Tänkte det var dags att uppdatera listan inför destiny

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall, PvZ, Destiny
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance
11.blodvite, pvzgw, Titanfall
12. Gu1dIvar, Titanfall, Ryse, Forza 5, Tomb Raider, Destiny
13.patsy XIII, destiny,titanfall, bf4, Diablo III

Lägg gärna till Marinlik också. Har Fifa 15 och Forza 5.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toube:

Ok.. så med andra ord är det något med xboxet.. har du ringt in o bett om en utbytesbox?

Har ett fix för det där nu efter jag snackade med xbox supporten. Ta bort sparfilen på boxen så slutar det spraka. Kommer nog komma ett fix för detta men tills vidare iaf.

Visa signatur

--------<<Toube>>--------

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig. Adm Berserk, Forza 5.
Har inte lagt in Fifa 15 eftersom jag vill prova Fifa 14 först, den finns i vault men går inte att ladda ner, stänger bara av hela tiden. Någon som har någon ide om vad jag ska göra?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Lägg gärna till mig. Adm Berserk, Forza 5.
Har inte lagt in Fifa 15 eftersom jag vill prova Fifa 14 först, den finns i vault men går inte att ladda ner, stänger bara av hela tiden. Någon som har någon ide om vad jag ska göra?

Testade fifa 15-demot igår. Rent visuellt är det magnifikt. Känslan är en liten förbättring från 14.

Btw, sweclockers driveclub till horizon 2 måste vara givet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

Ursprungligen inskrivet av Kuist Visa inlägg
Japp det är listan från swec lättare att hålla kollot folk så

Postar igen xbox lne live friendlist byggvidare !

Tänkte det var dags att uppdatera listan inför destiny

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall, PvZ, Destiny
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance
11.blodvite, pvzgw, Titanfall
12. Gu1dIvar, Titanfall, Ryse, Forza 5, Tomb Raider, Destiny
13.patsy XIII, destiny,titanfall, bf4, Diablo III

14. iaken - Forza Motorsport 5, Forza Horizon 2

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Avstängd

Hur mycket ska Xbox One låta? Mitt har ett märkligt ljud som inte låter riktigt rätt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Äntligen hemma och kan lira lite Destiny ikväll! Om ni vill lägga till mig som vän så är det bara att lägga till Laiijnus. Lirar PvZ: GW, Forza 5, Fifa 14 (15 vid release), BF4 och Destiny.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

Ursprungligen inskrivet av Kuist Visa inlägg
Japp det är listan från swec lättare att hålla kollot folk så

Postar igen xbox lne live friendlist byggvidare !

Tänkte det var dags att uppdatera listan inför destiny

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall, PvZ, Destiny
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance
11.blodvite, pvzgw, Titanfall
12. Gu1dIvar, Titanfall, Ryse, Forza 5, Tomb Raider, Destiny
13.patsy XIII, destiny,titanfall, bf4, Diablo III

Gamertag: Aurahead
Spel: Forza 5, BF4, Diablo 3 RoS, Ryse, FIFA14, FIFA15, Plants vs Zombies GW, NHL15, NFS Rivals, Destiny

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Gamertag: Daevilb
Spel: Forza 5, BF4, Diablo 3 RoS, Ryse, FIFA14, Plants vs Zombies GW, NFS Rivals, Destiny

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Hur är D3 RoS på Xbone? Har Seasons kommit till konsol också? Använder man samma battle.net konto som pc?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av nickhe:

Men det där är ju till Xbox 360?

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Slut

Permalänk
Medlem

GTA V släpps 18 november till X1 och PS4, 27 januari till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av patsyh:

Lade in de senaste i listan

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall, PvZ, Destiny
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance
11. blodvite, pvzgw, Titanfall
12. Gu1dIvar, Titanfall, Ryse, Forza 5, Tomb Raider, Destiny
13. patsy XIII, destiny,titanfall, bf4, Diablo III
14. Marinlik, Fifa 15, Forza 5.
15. Adm Berserk, Forza 5.
16. iaken. Forza Motorsport 5, Forza Horizon 2
17. Laiijnus. PvZ: GW, Forza 5, Fifa 14 (15 vid release), BF4 och Destiny
18. Aurahead, Forza 5, BF4, Diablo 3 RoS, Ryse, FIFA14, FIFA15, Plants vs Zombies GW, NHL15, NFS Rivals, Destiny
19. Daevilb, Forza 5, BF4, Diablo 3 RoS, Ryse, FIFA14, Plants vs Zombies GW, NFS Rivals, Destiny
20. Killbom, Destiny, Ryze

Permalänk
Medlem

När man sätter upp xbox:et för första gången så får man ju 30 dagars gratis xbox live som alternativ men hur får man tillgång till det nu?
Hade inte tid att ange kortuppgifter när jag gjorde det.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NoNamesWayne:

När man sätter upp xbox:et för första gången så får man ju 30 dagars gratis xbox live som alternativ men hur får man tillgång till det nu?
Hade inte tid att ange kortuppgifter när jag gjorde det.

För mig låg det en kod för det i lådan!

Permalänk
Skrivet av anon81912:

För mig låg det en kod för det i lådan!

Jag fick bara 14 dagar

Permalänk
Medlem

När man inte valde varken 1 månad eller 1 år utan klickade på no thanks så stod det något om att man fick prova Xbox One i en månad om man uppgav kontouppgifterna. Alltså när man konfigurerade xboxet för första gången.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

När man sätter upp xbox:et för första gången så får man ju 30 dagars gratis xbox live som alternativ men hur får man tillgång till det nu?
Hade inte tid att ange kortuppgifter när jag gjorde det.

Skrivet av H2O iBlue:

Jag fick bara 14 dagar

Fick också 14 dagar.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av H2O iBlue:

Jag fick bara 14 dagar

Skrivet av Lspn:

Fick också 14 dagar.

Vet att jag fick 30 dagar när jag skapade en ny profil som en polare skulle få använda på 360'n så det är säkert för icke guldmedlemmar för att locka dom att börja med det. Är man eller har nyligen varit så är det nog inte aktuellt att få det erbjudandet gissar jag.

Visa signatur
Permalänk

Är det någon som vill köpa FIFA 15 av mig?
Jag har en kod för spelet som jag fick med när jag köpte Xboxen men jag spelar aldrig Fifa

Permalänk
Medlem

Förbokade min Xbox One Nordic på Gamestop och hade i inbyte en Xbox 360 med spel o handkontroller.

Då jag bokade så sa de att jag kunde hämta min Nordiska version veckan efter. Sagt o gjort så åker jag dit men tydligen så var de slut för det vart problem med min bokning. De ringer mig två dar efteråt och talar om att den nu finns på lager med FIFA o Forza. Exakt som jag förbokade alltså en nordisk version med de spelen.

Igår så kopplar jag upp allt i min iver att sätta igång och märker att jag inte kan välja det Svenska språket på Xboxen. Jag tänkte inte mer på det och fick köra på Engelska. Nedladdning av Forza o NHL uppdateringar tar evigheter då den förmodligen hämtar från Brittiska servrar.

Idag så tittar jag noga på min kartong och ser att jag fått den TYSKA import versionen!!

Bluffmakarna försöker alltså bli av med sina import versioner! Vad gör jag?

Är min Xbox på något vis sämre? Att det är en tidigare version med eventuella problem osv.

.. Smått irriterad.. Hade jag velat köpa den som import hade jag köpt för längesedan!

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk

Gamertag: Suryoo
Spel: Fifa 14 (15), Forza 5, Titanfall, Destiny, Kinetct sports rival, Watchdogs, CoD, Ryse

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nucky:

Idag så tittar jag noga på min kartong och ser att jag fått den TYSKA import versionen!!

Bluffmakarna försöker alltså bli av med sina import versioner! Vad gör jag?

Är min Xbox på något vis sämre? Att det är en tidigare version med eventuella problem osv.

.. Smått irriterad.. Hade jag velat köpa den som import hade jag köpt för längesedan!

Det är precis exakt samma grej. Kanske något litet tryck på kartongen som skiljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Förbokade min Xbox One Nordic på Gamestop och hade i inbyte en Xbox 360 med spel o handkontroller.

Då jag bokade så sa de att jag kunde hämta min Nordiska version veckan efter. Sagt o gjort så åker jag dit men tydligen så var de slut för det vart problem med min bokning. De ringer mig två dar efteråt och talar om att den nu finns på lager med FIFA o Forza. Exakt som jag förbokade alltså en nordisk version med de spelen.

Igår så kopplar jag upp allt i min iver att sätta igång och märker att jag inte kan välja det Svenska språket på Xboxen. Jag tänkte inte mer på det och fick köra på Engelska. Nedladdning av Forza o NHL uppdateringar tar evigheter då den förmodligen hämtar från Brittiska servrar.

Idag så tittar jag noga på min kartong och ser att jag fått den TYSKA import versionen!!

Bluffmakarna försöker alltså bli av med sina import versioner! Vad gör jag?

Är min Xbox på något vis sämre? Att det är en tidigare version med eventuella problem osv.

.. Smått irriterad.. Hade jag velat köpa den som import hade jag köpt för längesedan!

Kan tycka att det är lågt av dom men det skiljer absolut inget mellan dom. Jag skulle säga att de gjorde dig en tjänst som gav dig import då de flesta Day One Nordic har problem med missljud och behöver skickas in till Tyskland. Det jag skulle rekommendera dig nu är att du ringer dom och klagar, du ber om en kompensation såsom en kontroll. Tjatar du tillräckligt så får du det, begär en med Play & Charge kit. Du får ju göra situationen till något positivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Kan tycka att det är lågt av dom men det skiljer absolut inget mellan dom. Jag skulle säga att de gjorde dig en tjänst som gav dig import då de flesta Day One Nordic har problem med missljud och behöver skickas in till Tyskland. Det jag skulle rekommendera dig nu är att du ringer dom och klagar, du ber om en kompensation såsom en kontroll. Tjatar du tillräckligt så får du det, begär en med Play & Charge kit. Du får ju göra situationen till något positivt.

Håller med om ovanstående försök få nån kompensation men känn dig glad att du fick en import version så du slipper massa missljud