Permalänk
Avstängd

Ta bort tråden!

Ta bort tråden!

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem

90 grader är inom spec på en mobil CPU.
Och det är inte säkert att ny pasta kommer göra någon skillnad på temperaturen då fläktkurvorna troligen är justerade för att hålla CPU'n på just 90 grader som mest
Så kolla över fläktkurvor istället för att sabba garantin.

Permalänk
Inaktiv

Byta kylpasta gör enligt mig ingen större skillnad på dessa, den som sitter på är helt ok.
90grader på CPU låter lite mycket, men 90grader på GPU låter rimligt.
Men samtidigt Battlefield 4 är ändå rätt krävande för en laptop, men du bör kunna hålla handen överallt på överdelen av chassit utan att de känns som du bränner dig.
Upplever du att är onormalt rekommenderar jag att ringa Asus Kundtjänst för att rådgöra.
Jag har själv den datorn och jag kan köra t ex Starcraft2, Skyrim, Diablo3, Titanfall utan att den blir överdrivet varm. Inte testat BF4 tyvärr.

Permalänk
Medlem

90 grader är ok om du stressar cpu dvs spelar eller använder "tunga" program.
...The processor did not surpass 90 degrees Celsius (194 Fahrenheit) in the CPU test; the temperature settled to a stable 77 degrees Celsius (170.6 Fahrenheit) after the fan's highest speed was enabled....

http://www.notebookcheck.net/Asus-N550JK-CN109H-Notebook-Revi...