Permalänk

Val av nytt headset.

Är lite splittrad mellan Siberia Elite, Logitech G35 och Logitech g430. Är siberia verkligen värd den pengen och Logitech G serien verkar väldigt lovande. Spelar mycket CSGO och FPS så 7.1 är ju hyfsat viktigt för mig. Sen finns ju en budgetversion på teknikmagasinet som heter Arachnid Cicurina. Om någon testat några av dessa kanske ni kan rekommendera något? Och vad gör Siberia Elite så dyr?

Mvh Jonas

Permalänk

Det som främst gör Elite så dyr är alla lampor, SteelSeries SuperTechTM etc. Min rekommendation skulle vara QPAD QH-90 eller HyperX Cloud, de är grymma för priset. Om 7.1 är viktigt så skulle jag rekommendera någon form av extern USB-ljudkort, men de funkar bra utan 7.1 också. Razer surround kan kanske också funka.

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Det som främst gör Elite så dyr är alla lampor, SteelSeries SuperTechTM etc. Min rekommendation skulle vara QPAD QH-90 eller HyperX Cloud, de är grymma för priset. Om 7.1 är viktigt så skulle jag rekommendera någon form av extern USB-ljudkort, men de funkar bra utan 7.1 också. Razer surround kan kanske också funka.

Så razer kraken 7.1 skulle också kunna vara ett alternativ? Är ingen proffsgamer men ligger på hyfsat hög nivå så behöver ett par lurar så jag hör steps eller andra små detaljer i spelet. Vad vet du om logitech g serien? Det verkar bra, båda lurar och mjukvara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jonas2100:

Så razer kraken 7.1 skulle också kunna vara ett alternativ? Är ingen proffsgamer men ligger på hyfsat hög nivå så behöver ett par lurar så jag hör steps eller andra små detaljer i spelet. Vad vet du om logitech g serien? Det verkar bra, båda lurar och mjukvara

Skickades från m.sweclockers.com

du behöver inte "7.1 lurar" för att höra 7.1. Det är bara en gimmick

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879
Sennheiser PC360 framför Siberia Elite för det priset alla dagar i veckan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122
I den lägre prisklassen skulle jag köra på QPAD.

Som andra har varit inne på tidigare så är surroundhörlurar till 99% marknadsföringsmumbojumbo. Det är bättre att betala för ett par riktigt bra lurar istället för ett par som marknadsförs med 7.1 som sin största fördel.

Permalänk

Okej så nu börjar jag förstå lite haha Men jag fastnade lite för HyperX cloud, de såg riktigt nice ut. De verkar vara ett par hyfsat seriösa gaming lurar och slår nog till på dem medans de ändå är på rea. Tack för hjälpen allihopa.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625329
Samma hörlurar som QH-90, fast med lite fler tillbehör och billigare

edit: Du hann före

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas2100:

Okej så nu börjar jag förstå lite haha Men jag fastnade lite för HyperX cloud, de såg riktigt nice ut. De verkar vara ett par hyfsat seriösa gaming lurar och slår nog till på dem medans de ändå är på rea. Tack för hjälpen allihopa.

Gör det. Bara gör det.