Mest prisvärda Fulltower chassit ?

Permalänk

Mest prisvärda Fulltower chassit ?

Hejsan jag letar efter ett fulltower chassi gärna med 2 eller fler fläktar i fronten budget ca 1000:-

Har följande komponenter

SSD Samsung 840 EVO Basic 250GB
en vanlig wd 1tb
AMD FX 8350 4.0GHZ
2st Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL10
corsair tx 850w nätagg
Asus redeon R9 280x
msi 890fxa-gd65

Permalänk

Ingen ?

Permalänk

Du har NZXT H440 och Phanteks chassien som är bra och prisvärda

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Primo Psu: EVGA G2 750W Mb: Asus Sabertooth P67 Cpu: I7 2600K Cpu-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo Gpu: GTX 660 SLI Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE SSD: Crucial MX100 256gb HDD: Seagate Barracuda 3tb

Permalänk
Avstängd

Ett fulltower för 1000kr? Närmast är väl Fractal Design Xl R2.
Annars kan jag rekommendera Enthoo Primo kostar dock runt 2000kr

Permalänk
Medlem

phanteks enthoo pro

Permalänk
Medlem

Skulle som Versions säger ovan köra på ett Enthoo pro. Phanteks är oslagbara på chassin just nu.

Permalänk

Sitter å funderar på något av dessa

http://www.inet.se/produkt/6911819/phanteks-enthoo-pro-svart

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/179365-fracta...

Vill ha mycket fläktar i fronten å ett chassi med bra lyftflöde i

Permalänk

Corsair Obsidian 750D tycker jag!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

Sitter å funderar på något av dessa

http://www.inet.se/produkt/6911819/phanteks-enthoo-pro-svart

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/179365-fracta...

Vill ha mycket fläktar i fronten å ett chassi med bra lyftflöde i

Ta den vanliga versionen av ARC istället, mindre klumpigt och har bortsett från en plats mindre i toppen samma fläktplatser. Du behöver inte nio pci platser när ditt moderkort bara har sju och två 5.25platser i fronten är mer än tillräckligt.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:
Skrivet av martin_xxx:

Se video fra Version og google selv på benchmark eller review for modellen! Hva som er et bra chassi er det jo kun du selv som kan avgjøre. Skal du ha en masse harddisker som trenger mye plass eller kjøre med SLI/Crossfire i fremtiden? Passer din nåværende kjøling inn i systemet og vil en fremtidig oppgradering med vannkjøling kunne passe inn? Har du behov for 5.25" enheter? Er det et lyd løst system der temperaturen kan få gå opp litt (pga av lyd isoleringen) du søker eller er det mest mulig kjølingen uten hensyn til lyd nivået?

Siden ville det være flott om du ikke bumper dine tråder i fremtiden (se forum reglene)! Kan se at du gjort det i annen tråd du startet om hvilken vannkjøling som ville passe bedr enn CM 212 EVO du kjører med i dag.

Permalänk

jag letar ett chassi som man kan bygga mycket i fram tiden och ett chassi som kyler bra

Skrivet av Gigantrix:

Se video fra Version og google selv på benchmark eller review for modellen! Hva som er et bra chassi er det jo kun du selv som kan avgjøre. Skal du ha en masse harddisker som trenger mye plass eller kjøre med SLI/Crossfire i fremtiden? Passer din nåværende kjøling inn i systemet og vil en fremtidig oppgradering med vannkjøling kunne passe inn? Har du behov for 5.25" enheter? Er det et lyd løst system der temperaturen kan få gå opp litt (pga av lyd isoleringen) du søker eller er det mest mulig kjølingen uten hensyn til lyd nivået?

Siden ville det være flott om du ikke bumper dine tråder i fremtiden (se forum reglene)! Kan se at du gjort det i annen tråd du startet om hvilken vannkjøling som ville passe bedr enn CM 212 EVO du kjører med i dag.

Permalänk
Medlem

Jag föreslår Phantek Enthoo Primo, om du är i tankarna att vattenkyla i framtiden. Min katt fick till och med plats i chassit. (:
Annars har du Lian-Li PC-600/666 som har mycket utrymme och expanderingsmöjligheter.

Visa signatur

Asus X99-Deluxe | Intel 5960X @ 4.2 med vattenkylning | G.Skill DDR4 32GB 3600MHz CL17 | EVGA GTX 980Tí 6GB

Permalänk
Medlem

Stort ska det vara! Gör som mig och var lite udda.

CoolerMaster HAF STACKER 935 + 915R

Är ju bara 93 cm högt

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Stort ska det vara! Gör som mig och var lite udda.

CoolerMaster HAF STACKER 935 + 915R

Är ju bara 93 cm högt

hur blev det till slut? kan man få se någon bild, tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

hur blev det till slut? kan man få se någon bild, tro?

Snart så! Du får nöja dig med de gamla bilderna!

Bild1
Bild2

Väntar på GTX 980 och vattenblock! Vill slutföra projektet snart. .

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk