Permalänk
Medlem

Min hemsida hittas inte!?

Är ganska ny när det gäller webbutveckling och har börjat göra en hemsida, den är online (använder 1apps.com för att hosta sidan) men ska nu börja fixa så att den visas på sökmotorer som Google, kollade upp saken och tydligen ska jag fixa en sitemap, då kan man använda en sitemap generator men problemet är att när jag skriver in min (ja hela) url för hemsidan så får jag error meddelande (här) och kan inte få en sitemap. Någon som vet vad orsaken kan vara?

Permalänk
Hedersmedlem

Går jag till teamhogs.1apps.com ser jag bara ut att få 1apps hemsida med reklam.
Har du "publicerat" sidan och sånt?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Går jag till teamhogs.1apps.com ser jag bara ut att få 1apps hemsida med reklam.
Har du "publicerat" sidan och sånt?

Ja den finns men av någon anledning måste man skriva hela namnet (alltså: http://teamhogs.1apps.com/Homepage/) och jag kan komma in på sidan via alla mina enheter, även några jag känner som bor långt härifrån kunde det.

Permalänk
Medlem

Om sidan (som det ser ut) inte har mer än en sida så är en sitemap överflödigt.

Indexering på google tar tid, steg ett är att registrera ett google webmaster tools konto där du kan begära indexering, se problematik som googles indexeringsrobotar hittar och dyl.

https://www.google.com/webmasters/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sondmat:

Om sidan (som det ser ut) inte har mer än en sida så är en sitemap överflödigt.

Indexering på google tar tid, steg ett är att registrera ett google webmaster tools konto där du kan begära indexering, se problematik som googles indexeringsrobotar hittar och dyl.

https://www.google.com/webmasters/

Just nu har den bara en sida, tänker utveckla den mer ju mer jag lär mig och hur jag kommer vilja använda sidan i framtiden. Gick in på Google för att göra på annat sätt, jag skulle skriva in en meta tag dom hade som skulle fungera som ett id, la in den i <head> givetvis som man skall men dom hittade inte sidan och fick error där med. Googlade även på "Google submit website" och kunde bara skriva in sidan och trycka ok, stod ingenting om dom hittat sidan utan det ska ta några dagar. Men dom är inte samma sak eller?

Förresten försökte jag använda "logga in till din domännamnsleverantör" men 1apps fanns inte med i listan så det funkade ju inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Just nu har den bara en sida, tänker utveckla den mer ju mer jag lär mig och hur jag kommer vilja använda sidan i framtiden. Gick in på Google för att göra på annat sätt, jag skulle skriva in en meta tag dom hade som skulle fungera som ett id, la in den i <head> givetvis som man skall men dom hittade inte sidan och fick error där med. Googlade även på "Google submit website" och kunde bara skriva in sidan och trycka ok, stod ingenting om dom hittat sidan utan det ska ta några dagar. Men dom är inte samma sak eller?

Förresten försökte jag använda "logga in till din domännamnsleverantör" men 1apps fanns inte med i listan så det funkade ju inte.

Din verifikationskod ligger i headen som den ska:

Skrivet av Firefox firebug:

<meta content="DO52gBwWOwm4BWYTiA7P8CcK4mpF_FZD1hKDgmytkB8" name="google-site-verification">

Så det dröjer nog bara ett tag innan du kan använda denna för att verifiera, dock så kan ju också google/1apps begränsa detta av någon anledning.

TANSTAAFL "There aint no such thing as a free lunch" är väl den bästa förklaringen, vill du att det verkligen ska fungera rekommenderar jag en betald host.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sondmat:

Din verifikationskod ligger i headen som den ska:

Så det dröjer nog bara ett tag innan du kan använda denna för att verifiera, dock så kan ju också google/1apps begränsa detta av någon anledning.

TANSTAAFL "There aint no such thing as a free lunch" är väl den bästa förklaringen, vill du att det verkligen ska fungera rekommenderar jag en betald host.

Vill helst inte betala för en host som det ser ut nu, kanske längre fram, om man nu inte kan få det för en extremt låg peng då:D

Permalänk
Inaktiv

Om du struntar i vettig support och inte ska ha någon särskild trafik eller databas belastning så kan du köra www.one.com (kostar men är rimligt billig för nykomlingar på nätet)

Alternativ två så faller min röst på Ballou.se, Deras "linux lilla" paket är prisvärt!

Och angående att du kanske inte når din sida osv, prova att uppdatera din dns, flusha dnsen, prova en google dns exempelvis på din dator. Sådana gratis hosts är inte super snabba alltid.

Nu när jag gick in på länken får jag bara *Directory listing not allowed bla bla. Så du har förmodligen ingenting i /www/public_html/ mappen atm alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180898:

Om du struntar i vettig support och inte ska ha någon särskild trafik eller databas belastning så kan du köra www.one.com (kostar men är rimligt billig för nykomlingar på nätet)

Alternativ två så faller min röst på Ballou.se, Deras "linux lilla" paket är prisvärt!

Och angående att du kanske inte når din sida osv, prova att uppdatera din dns, flusha dnsen, prova en google dns exempelvis på din dator. Sådana gratis hosts är inte super snabba alltid.

Nu när jag gick in på länken får jag bara *Directory listing not allowed bla bla. Så du har förmodligen ingenting i /www/public_html/ mappen atm alls.

public_html mapp? Har ingen sådan, vad används den till?

Permalänk

För att synas på google så lägger du till <meta> taggar med information om din sida inom <header> taggen, därefter så går du till http://www.google.com/submityourcontent/ och lägger till din URL. efter någon dag (upp till en vecka) senare ska du kunna söka på din hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaleboobs:

För att synas på google så lägger du till <meta> taggar med information om din sida inom <header> taggen, därefter så går du till http://www.google.com/submityourcontent/ och lägger till din URL. efter någon dag (upp till en vecka) senare ska du kunna söka på din hemsida.

Ingen brådska, antog bara att det skulle gå lite fortare

Permalänk
Medlem

Behövde inte alls vänta så länge! Kunde hitta sidan nu genom att googla på t.ex "teamhogs dota 2"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180898:

Om du struntar i vettig support och inte ska ha någon särskild trafik eller databas belastning så kan du köra www.one.com (kostar men är rimligt billig för nykomlingar på nätet)

Alternativ två så faller min röst på Ballou.se, Deras "linux lilla" paket är prisvärt!

Och angående att du kanske inte når din sida osv, prova att uppdatera din dns, flusha dnsen, prova en google dns exempelvis på din dator. Sådana gratis hosts är inte super snabba alltid.

Nu när jag gick in på länken får jag bara *Directory listing not allowed bla bla. Så du har förmodligen ingenting i /www/public_html/ mappen atm alls.

Skulle hålla mig borta från one.com. Deras varnish cache är inte det roligaste att ha koll på när man är nybörjare. Skulle rekommendera lithiumhosting.com, $1.95 / månad.

Permalänk
Medlem

jag tycker det är mycket enklare o hosta sidorna sj

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaguaren:

jag tycker det är mycket enklare o hosta sidorna sj

Hade nog varit möjligt om jag bott själv och haft en dator som kan stå på 24/7 för att hosta sidan.

Permalänk
Medlem

CityNetwork tar just nu 10kr/mån för första året så det kanske kan vara nåt att kika på?

Är själv riktigt nöjd med CityNetwork.