Bygga egen racing simulator cockpit!

Permalänk
Medlem

Bygga egen racing simulator cockpit!

Hallå där gott folk!

Fick hem min stol idag (740 Original förarsäte)
Och har planer på att bygga min egna racing sim cockpit..

Kollat runt på nätet efter vettiga ritningar etc men inte hittat något alls..
Har ni något o tipsa om?

Har G27 ratt & vxl spak + pedaler..

Själva chassit ska vara byggt utav stål/metall rör.

Tänkt mig något sådant.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Arc OS Win 8.1 CPU Intel i7-4770K MB MSI Z87-G45 Minne Kingston DDR3 HyperX Red 1600MHz 16GB GPU EVGA Geforce GTX 660 Ti Razer Anasi Gaming Keyboard Razer Naga 2012 Edition Razer BlackShark

Permalänk
Medlem

Måttband, papper och penna så får du till det. Man får en ganska bra ide om hur de har gjort på bilden så ta inspiration från den. Några klara ritningar tror jag inte att det finns, eftersom det mesta är custom byggt.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=nEhsLcjZDew
Kan detta vara något att gå efter? Dom använder sig ju utav trä men det kanske kan ge dig en aning om hur du kan gå tillväga.
Annars kan du ju kolla upp lite recensioner på youtube angående olika stolar, då ser du hur dom byggs ihop och det kanske kan ge dig några idéer också. Du får gärna göra ett galleri här på sweclockers när du börjat bygga så man får se hur det blir.
lycka till!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

När du säger cockpit menar du att du vill bygga så att du nästintill kliver in i din rigg ? Eller är det mer åt hållet att ha fäste till ratt / pedaler / växelspak (om du nu har en lös sådan) ? Samt stativ för skärm så klart.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Kommer detta bli en bygglogg?