iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Är de telefoner man köper utan abonnemang hos Telia operatörslåsta?

Ska vara upplåsta, det är anledningen till att jag köpte hos Telia. Alla andra verkar tvinga på en abonnemang.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Ska vara upplåsta, det är anledningen till att jag köpte hos Telia. Alla andra verkar tvinga på en abonnemang.

Tvingar? Det är frivilligt att välja operatör. Sen kan man köpa direkt från Apple utan abb också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tvingar? Det är frivilligt att välja operatör. Sen kan man köpa direkt från Apple utan abb också.

Såklart, men såvitt jag ser så är det enbart Telia som erbjuder ett kontantval just nu, nästa Fredag kan man säkert välja kontant men då är telefonerna förmodligen redan slut pga förbokningen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Fick bli en iPhone 6 64 gb guld som jobb telefon. Gratis är gott.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Generös arbetsplats du har. Så dyra telefoner får inte vi välja.

Permalänk
Medlem

Comviq kör med fastpris 395:- per månad för iP6+ 64gig vilket är helt OK pris måste jag erkänna.

Skrivet av Robster:

Iphone 6+ 64gb för 449kr hos halebop tycker jag är hel ok, visst bara 1gb surf, men jag har tillgång till wifi så pass ofta att det inte bör bli något problem..

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Comviq kör med fastpris 395:- per månad för iP6+ 64gig vilket är helt OK pris måste jag erkänna.

Ja fast det är med otroligt lite datatrafik. För 445 får man 3GB data vilket är ett bra pris. De är nog billigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja fast det är med otroligt lite datatrafik. För 445 får man 3GB data vilket är ett bra pris. De är nog billigast.

Inte om man är student, då är det 395 kr/mån med 5GB surf. Jag lade en telefonbeställning 01.00 inatt som sedan har tappats bort och tjejen på comviq bad mig göra en ny beställning och hamna sist i kön, ska se om jag kan prata med någon annan så är lite mer medgörlig. Har reserverat en telefon på Telia så kan hämta ut den men då får jag betala 1700 mer för att få telefonen en månad tidigare, jag överväger alternativet starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Inte om man är student, då är det 395 kr/mån med 5GB surf. Jag lade en telefonbeställning 01.00 inatt som sedan har tappats bort och tjejen på comviq bad mig göra en ny beställning och hamna sist i kön, ska se om jag kan prata med någon annan så är lite mer medgörlig. Har reserverat en telefon på Telia så kan hämta ut den men då får jag betala 1700 mer för att få telefonen en månad tidigare, jag överväger alternativet starkt.

Jag är inte student, dvs. det är otroligt lite datatrafik.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Inte om man är student, då är det 395 kr/mån med 5GB surf. Jag lade en telefonbeställning 01.00 inatt som sedan har tappats bort och tjejen på comviq bad mig göra en ny beställning och hamna sist i kön, ska se om jag kan prata med någon annan så är lite mer medgörlig. Har reserverat en telefon på Telia så kan hämta ut den men då får jag betala 1700 mer för att få telefonen en månad tidigare, jag överväger alternativet starkt.

Jaha. Då kunde du skrivit det kanske De flesta är inte studenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Generös arbetsplats du har. Så dyra telefoner får inte vi välja.

Ja min chef är ytterst generös jag hade säkert fått igenom en 6+ med men jag tror det kommer bli för stort. Han anser att "bonusar" som detta stärker arbetsmoralen och lusten till att jobba.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

299kr/mån för iPhone 6 16Gb med 3GB surf och gratis sms, tycker jag är helt okej

Permalänk
Medlem

Jag försöker hitta vad det är för surf som erbjuds med Comviq men har svårigheter att hitta det, är det 1GB?
Edit: Hittade det :D, 0,2GB är inte mkt.

Skrivet av ozo64:

Ja fast det är med otroligt lite datatrafik. För 445 får man 3GB data vilket är ett bra pris. De är nog billigast.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackan18:

299kr/mån för iPhone 6 16Gb med 3GB surf och gratis sms, tycker jag är helt okej

Tokbilligt.

Permalänk
Medlem

Tror den modell och företags abonnemangs form som jag fick går på en 549 kronor i månaden. Samt att det blev något tillägg för mobil växel m.m .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackan18:

299kr/mån för iPhone 6 16Gb med 3GB surf och gratis sms, tycker jag är helt okej

Var fick du det kompispriset?

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Edit: Så blev det icke..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Inte om man är student, då är det 395 kr/mån med 5GB surf. Jag lade en telefonbeställning 01.00 inatt som sedan har tappats bort och tjejen på comviq bad mig göra en ny beställning och hamna sist i kön, ska se om jag kan prata med någon annan så är lite mer medgörlig. Har reserverat en telefon på Telia så kan hämta ut den men då får jag betala 1700 mer för att få telefonen en månad tidigare, jag överväger alternativet starkt.

Vart hittar du IP6+ 64 gig för 395 i månaden som student? Går man via mecenat blir det dyrare än så för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Comviq kör med fastpris 395:- per månad för iP6+ 64gig vilket är helt OK pris måste jag erkänna.

var hittar du detta? Loggar jag in som student har jag iphone 6 + 16gb för 445kr, ingen möjlighet för + 64gb..

Däremot finns iphone 6 16gb för 395

Permalänk
Medlem

https://www.comviq.se/kop-iphone/?queuePositionId=&sessionId=...

Dock är det bara med 0,2GB data :/

Skrivet av mgscs:

var hittar du detta? Loggar jag in som student har jag iphone 6 + 16gb för 445kr, ingen möjlighet för + 64gb..

Däremot finns iphone 6 16gb för 395

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Najs. Tre hade fått in min beställning. Ngt strul med bekräftelsen bara. Har man tur sitter man med en 6'a nästa fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Najs. Tre hade fått in min beställning. Ngt strul med bekräftelsen bara. Har man tur sitter man med en 6'a nästa fredag.

Jag sitter och hoppas jag med 6 64 guld står fortfarande 1v leverans och har gjort hela dagen i deras beställnings läge iaf.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Tänkte se om någon kan klargöra lite mer ang flac och Iphone.

Läst att man måste göra om till ALAC (apples version av lossless ) sen går det att synca med itunes och spela upp med stock Iphone musikspelare, korrekt?

Men om man vill ha sina album i flac och inte apples grej då?
Går det att synca flac på något sätt, eller lägga över på enheten smidigt som man kan med android.

Apples mediaspelare stödjer inte flac eller? (flesta android stockspelare stödjer flac men apple är ju apple)

Orkar inte kladda med massa strunt då jag har massvis med flac album som jag vill kunna spela utan problem.

Så går det att lösa eller är det bara att skita i apple om man vill ha det smidigt?

Lite samma gällande .mkv, vill inte göra om skit utan ska funka direkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Lite samma gällande .mkv, vill inte göra om skit utan ska funka direkt.

mp4

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Fast det var precis det jag inte vill göra, vill inte konvertera massa till mp4 utan vill behålla mkv som funkar utan problem med android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tänkte se om någon kan klargöra lite mer ang flac och Iphone.

Läst att man måste göra om till ALAC (apples version av lossless ) sen går det att synca med itunes och spela upp med stock Iphone musikspelare, korrekt?

Men om man vill ha sina album i flac och inte apples grej då?
Går det att synca flac på något sätt, eller lägga över på enheten smidigt som man kan med android.

Apples mediaspelare stödjer inte flac eller? (flesta android stockspelare stödjer flac men apple är ju apple)

Orkar inte kladda med massa strunt då jag har massvis med flac album som jag vill kunna spela utan problem.

Så går det att lösa eller är det bara att skita i apple om man vill ha det smidigt?

Lite samma gällande .mkv, vill inte göra om skit utan ska funka direkt.

http://www.mcelhearn.com/why-itunes-doesnt-support-flac-files... en av få förklaringar jag hitta till varför Apple just inte stödjer FLAC i stock läge utan extra appar.
mkv har väl det med upphovsrätt att göra misstänker jag.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tänkte se om någon kan klargöra lite mer ang flac och Iphone.

Läst att man måste göra om till ALAC (apples version av lossless ) sen går det att synca med itunes och spela upp med stock Iphone musikspelare, korrekt?

Men om man vill ha sina album i flac och inte apples grej då?
Går det att synca flac på något sätt, eller lägga över på enheten smidigt som man kan med android.

Apples mediaspelare stödjer inte flac eller? (flesta android stockspelare stödjer flac men apple är ju apple)

Orkar inte kladda med massa strunt då jag har massvis med flac album som jag vill kunna spela utan problem.

Så går det att lösa eller är det bara att skita i apple om man vill ha det smidigt?

Lite samma gällande .mkv, vill inte göra om skit utan ska funka direkt.

Använd annan app i telefonen?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Använd annan app i telefonen?

Precis det jag undrar , om nu stock appen inte stödjer något som android gör så kan man enkelt bara lägga över musik mappar på enheten?
På android har det alltid varit enkelt, men på apple behövde man massa program o skit för att bara kunna koppla in och lägga över.

Är det fortfarande så korkat?

Gör inget om jag måste använda andra appar, använder mx player pro och poweramp till android nu ändå så.
Fast stock stödjer allt så är dom bättre.

Permalänk
Medlem

Nu har det dykt upp resultat från GFXBench på iPhone 6, ser betydligt bättre ut än Basemark X resultatet gjorde om de stämmer. 40% respektive 60% ökning jämfört med iPhone 5S: http://gfxbench.com/compare.jsp?benchmark=gfx30&D1=Apple+iPho...

Hoppas Anandtech släpper sin review snart så man får alla benchmark samlade.

Skrivet av JimmieSan:

Precis det jag undrar , om nu stock appen inte stödjer något som android gör så kan man enkelt bara lägga över musik mappar på enheten?
På android har det alltid varit enkelt, men på apple behövde man massa program o skit för att bara kunna koppla in och lägga över.

Är det fortfarande så korkat?

Gör inget om jag måste använda andra appar, använder mx player pro och poweramp till android nu ändå så.
Fast stock stödjer allt så är dom bättre.

Musik har jag ingen aning om då jag endast kör Spotify men för bildmedia så finns det flera spelare som klarar uppspelning av alla möjliga format utan någon konvertering och som inte kräver iTunes (Goodplayer, AVPlayerHD t ex).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Var fick du det kompispriset?

Tele2 kompis student