Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Du måste köpa Horizon 2! Grymt peppad för det spelet

Det är just därför jag vill köpa via Hong Kong, kostar knappt 500kr för Ultimate där!
Har spelat demot, grymt imponerande! Ser fram emot att ta alla SweClockares rekord gång på gång!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad låten heter som är i Forza Horizon 2 när du åker första racet till horizon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZereCool:

Nån som vet vad låten heter som är i Forza Horizon 2 när du åker första racet till horizon?

Om du har en Windows Phone kan du använda Bing för att identifiera musik. Finns liknande till andra telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frozrr:

Det är just därför jag vill köpa via Hong Kong, kostar knappt 500kr för Ultimate där!
Har spelat demot, grymt imponerande! Ser fram emot att ta alla SweClockares rekord gång på gång!

Hur gör man för att köpa från Hong Kong? Kan man lägga till sitt vanliga kredikort och bara handla eller är det något särskilt man skall tänka på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZereCool:

Nån som vet vad låten heter som är i Forza Horizon 2 när du åker första racet till horizon?

Eric Prydz - Liberate

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Eric Prydz - Liberate

Stort tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Hur gör man för att köpa från Hong Kong? Kan man lägga till sitt vanliga kredikort och bara handla eller är det något särskilt man skall tänka på?

Precis samma sak som jag undrar, tyckte jag läste om någon som hade gjort det här på SweClockers. Men kan tyvärr inte hitta vem det var som skrev det :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av frozrr:

Precis samma sak som jag undrar, tyckte jag läste om någon som hade gjort det här på SweClockers. Men kan tyvärr inte hitta vem det var som skrev det :/

Här är info för er som undrar hur man köper spel utanför sin region(Usa/Hong Kong mfl.). Själv köpte man ifrån USA, 428:- för day one edition. Plus att spelet blir tillgängligt 30/9. Istället för 2/9 som är Hong Kong. Vi ses på vägarna!

PS: Använde Svenska Kyrkans adress i San Francisco. Fungerade kanon!

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Visa signatur

CPU: Intel i5 3450 @3.1GHz |GPU: Gigabyte GeForce GTX 770 OC| Mobo: MSI H77MA-G43 |RAM: Corsair Vengeance LP DDR3 1600MHz, 8GB |HDD: Seagate Barracuda 1TB |Nätagg: Corsair CX 500W |Chassi: Fractal Design Arc Mini

Mus: Razer Mamba |Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4

Permalänk

Fick en helt ny konsol från webhallen idag och den låter värre än den förra.... asså vafan

Permalänk
Skrivet av sudjuk004:

Fick en helt ny konsol från webhallen idag och den låter värre än den förra.... asså vafan

Köpte en idag också på Elgiganten och den låter också. Känns lagom kul, men det är väl min vanliga otur med sådant här. Får fan alltid defekta grejer.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Är det någon som skickat in sin konsol för reparation eller gjort "advanced exhange" den senaste tiden, och fått tillbaka en tyst och fungerande enhet?

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Köpte en idag också på Elgiganten och den låter också. Känns lagom kul, men det är väl min vanliga otur med sådant här. Får fan alltid defekta grejer.

Bytte in den och fick en ny med missljud. Lämnade tillbaka den också och fick pengarna tillbaka utan några konstigheter. Åkte sedan till MediaMarkt där jag köpte en annan som jag bad få pröva direkt i butiken, den hade också missljud som de andra. Vi prövade ytterligare en där i butiken med samma ljud. De berättade också att det hade haft väldigt många människor inne med samma problem. Fantastisk service där inne dock, bland det bättre jag varit med om.

Alltså hade 4 av 4 konsoler (olika serienr) missljudet som kan beskrivas som en högt rasslande hårddisk. Börjar misstänka att det är så Xboxen ska låta, men det är absolut inget jag kan tänka mig ha i mitt vardagsrum. En fläkt som varvar upp högt när man spelar är ingenting mot det här. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, vill inte ha en PS4, utan får väl helt enkelt avvakta och så om det är något som kommer bli bättre i framtiden. Men just nu verkar Xbox One vara ett totalt jävla misslyckande.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Beställde min ifrån cdon, med kinect. Ej import. 1409x och den är helt tyst.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3450 @3.1GHz |GPU: Gigabyte GeForce GTX 770 OC| Mobo: MSI H77MA-G43 |RAM: Corsair Vengeance LP DDR3 1600MHz, 8GB |HDD: Seagate Barracuda 1TB |Nätagg: Corsair CX 500W |Chassi: Fractal Design Arc Mini

Mus: Razer Mamba |Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Jag köpte min från Electroworld och det var ett missljud från fläkten i den. Kontaktade supporten som skickade en ny Xbox. Denna var som tur var betydligt tystare, om än med en något rasslande hårddisk. Det är dock inte så farligt, det hörs endast ibland så jag är relativt nöjd.

Permalänk
Medlem

Irriterande att det ska vara så mycket problem med missljud. Vågar man jue inte köpa en.

Permalänk

Är det någon som vet vad Outlast kostar på Hong Kong Xbox Store? :S
Jag har Svenska Xbox Store och vill inte krångla och byta om det inte är någon större skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av H2O iBlue:

Är det någon som vet vad Outlast kostar på Hong Kong Xbox Store? :S
Jag har Svenska Xbox Store och vill inte krångla och byta om det inte är någon större skillnad

Tror inte Outlast finns på den Hong Kongksa(?) Storen.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Som jag har skrivit tidigare i tråden. Det är bara de svenska konsolerna som lider av missljud. Köp en import så låter de inte. Det är ingen skillnad på import och svensk förutom nätkabeln.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Bytte till xbox one förlorade accountet

Hej! Idag köpte jag mitt Xbox one, direkt när jag kom hem så startade jag det. När jag hade laddat ner Updaten så kom jag direkt till dashboarden. Där skulle jag logga in så jag skrev in mitt Microsoft accounts email o lösenord. Det var då jag fick ett nytt account o jag vet inte vad jag ska göra!

Någon som vet vad man kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Tror inte Outlast finns på den Hong Kongksa(?) Storen.

Man kan ju söka efter spel. Det var så jag hittade Forza Horizon. Fanns inte i listorna. Men det enklaste är ju om personen i fråga bara switchar location i konsolen lite snabbt och kollar efter själv..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Jag har blivit väldigt sugen på ett Xbox One efter Halo och Horizon 2...
Min fråga, är det värt pengarna för främst de spelen, och mediauppspelning, om jag redan har en speldator? Hur känner ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Jag har blivit väldigt sugen på ett Xbox One efter Halo och Horizon 2...
Min fråga, är det värt pengarna för främst de spelen, och mediauppspelning, om jag redan har en speldator? Hur känner ni?

Jag tänkte ungefär samma har inte ångrat det en sekund! nu tyckte jag om Titanfall och Destiny osså Mediauppselning är riktigt bra nice med skype allt sånt o snacka med polarna när man inte är vid datan är rikttigt nice.

Permalänk
Avstängd

Man kan alltså köpa Forza Horizon 2 från US butiken redan nu, Och ladda ner ? så kan man spela det den 30e när det släppts ? eller har jag fel.

Vore ju kanon så jag kan ladda ner det före , så jag kan sitta beredd vid tolvslaget den 30e.

Permalänk
Skrivet av Gubbkroppen:

Man kan alltså köpa Forza Horizon 2 från US butiken redan nu, Och ladda ner ? så kan man spela det den 30e när det släppts ? eller har jag fel.

Vore ju kanon så jag kan ladda ner det före , så jag kan sitta beredd vid tolvslaget den 30e.

Du kan köpa Forza Horizon 2 nu, och förinstallera det. Spelet blir först tillgängligt 30/9 kl 12.01 AM EDT. Vilket om jag räknat rätt blir kl 06.01 svensk tid den 30/9.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3450 @3.1GHz |GPU: Gigabyte GeForce GTX 770 OC| Mobo: MSI H77MA-G43 |RAM: Corsair Vengeance LP DDR3 1600MHz, 8GB |HDD: Seagate Barracuda 1TB |Nätagg: Corsair CX 500W |Chassi: Fractal Design Arc Mini

Mus: Razer Mamba |Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Jag har blivit väldigt sugen på ett Xbox One efter Halo och Horizon 2...
Min fråga, är det värt pengarna för främst de spelen, och mediauppspelning, om jag redan har en speldator? Hur känner ni?

Det är HALO!

HALO!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Är forza 2 horizon värt att skaffa om man gillar forza 5 men inte vill ha något sämre, utan man vill ha lika bra eller bättre ?

Om nån är intresserad har jag fifa15 för typ halva priset (digital) bara skicka pm

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Skrivet av Automan:

Är forza 2 horizon värt att skaffa om man gillar forza 5 men inte vill ha något sämre, utan man vill ha lika bra eller bättre ?

Om nån är intresserad har jag fifa15 för typ halva priset (digital) bara skicka pm

Forza Horizon har något mer "arkadig" fysik, men kompenserar med lättare drifting och en galet stor värld! Jag trodde att jag inte skulle gilla det, då jag älskade Forza 4, men Forza Horizon (1) är ett av de bästa spelen någonsin i mitt sinne!

Skrivet av Hattifnatten:

Det är HALO!

HALO!

Det är sant, missade att det är HALO Blir ett köp!

Skrivet av OutlaW^:

Jag tänkte ungefär samma har inte ångrat det en sekund! nu tyckte jag om Titanfall och Destiny osså Mediauppselning är riktigt bra nice med skype allt sånt o snacka med polarna när man inte är vid datan är rikttigt nice.

Kanon, då blir det ett köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maacus:

Som jag har skrivit tidigare i tråden. Det är bara de svenska konsolerna som lider av missljud. Köp en import så låter de inte. Det är ingen skillnad på import och svensk förutom nätkabeln.

Ok tack för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Forza Horizon har något mer "arkadig" fysik, men kompenserar med lättare drifting och en galet stor värld! Jag trodde att jag inte skulle gilla det, då jag älskade Forza 4, men Forza Horizon (1) är ett av de bästa spelen någonsin i mitt sinne!

Har aldrig provat forza horizon 1, har bara kört alla forza spelen ifrån 1an till den senaste och alltid gillat dem skarpt, den senaste forza dock tyckte jag var oerhört lätt att drifta i, men annars så har jag faktiskt inte haft horizon 1 men bara provat lätt demot på horizon 2 och... jag vet inte, känns lite ytligt och tråkigt, men det kanske är demot.

Tycker det känns som att hårddisken i xbox1 fylls upp snabbt... blir väl att försöka byta ut den emot en ssd 1tb eller nåt snart, det ska väl inte vara några större problem eller ?

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Automan:

Har aldrig provat forza horizon 1, har bara kört alla forza spelen ifrån 1an till den senaste och alltid gillat dem skarpt, den senaste forza dock tyckte jag var oerhört lätt att drifta i, men annars så har jag faktiskt inte haft horizon 1 men bara provat lätt demot på horizon 2 och... jag vet inte, känns lite ytligt och tråkigt, men det kanske är demot.

Tycker det känns som att hårddisken i xbox1 fylls upp snabbt... blir väl att försöka byta ut den emot en ssd 1tb eller nåt snart, det ska väl inte vara några större problem eller ?

Eller så köper du en USB 3.0 disk. Jag själv kör en 4TB-variant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz