Permalänk

Är skärmen pajj?

Tja!
Jag kör en setup med en benq main skärm och en samsung 23" som andra skärm, och idag när jag starta upp datorn funkade båda skärnarna men sedan åkte jag bort i några timmar och när jag kom tillbaka och startade upp datorn från viloläge är samsung skärmen helt svart. Inte ens power knappen lyser blått, som den alltid brukar göra. Men datorn identifierar skärmen som att den är ikopplad, tror ni de är skärmen som är pajj eller kan de vara sladden som glappar? Har testat att byta uttag och dra ut alla sladdar och sätta in igen, inget funkar.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du testat att använda skärmen i en annan dator?

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Permalänk
Skrivet av SALTIS:

Har du testat att använda skärmen i en annan dator?

Ja, samma sak där. Datorn hittar skärmen men den får ingen ström. Har även testat att byta ut power cord sladden till en som jag vet fungerar. Fortfarande ingen ström, så antar att antingen är skärmen pajj eller så är power adaptern trasig. Har tyvärr ingen annan adapter att testa med men vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Lys på skärmen med en stark ficklampa. Ifall du ser en liten bild då så är det bakbelysningen som är död.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Lys på skärmen med en stark ficklampa. Ifall du ser en liten bild då så är det bakbelysningen som är död.

Testade men såg ingenting.
http://imgur.com/1i3JY9j den start knappen brukar blinka blått hela tiden, men de gör den inte längre