Väldigt lågt brus i bakgrunden hela tiden

Permalänk
Medlem

Väldigt lågt brus i bakgrunden hela tiden

Jag uppdaterade min dator för någon dag sedan och nu så brusar det väldigt lågt hela tiden.
Jag körde med pci ljudkort på förra och detta moderkortet har inga pci slots, har testat att byta pcie express på grafikkortet, det brusar fortfarande när jag har mutat hela windows-volymen.

Kör med Qpad QH 90 headset och det var inget brus på förra systemet.
Kan det vara fel på det inbyggda ljudkortet?

Moderkortet är Gigabyte x99 gaming 5 (Creative Sound Blaster Recon3D)

Permalänk

Har samma problem.

Skrivet av kena91:

Jag uppdaterade min dator för någon dag sedan och nu så brusar det väldigt lågt hela tiden.
Jag körde med pci ljudkort på förra och detta moderkortet har inga pci slots, har testat att byta pcie express på grafikkortet, det brusar fortfarande när jag har mutat hela windows-volymen.

Kör med Qpad QH 90 headset och det var inget brus på förra systemet.
Kan det vara fel på det inbyggda ljudkortet?

Moderkortet är Gigabyte x99 gaming 5 (Creative Sound Blaster Recon3D)

Har samma problem med mina två corsair vengeance 1500 v2 or. I mitt fall så piper dem om man håller ett finger på micen. Dem piper även lite gran när man inte gör något. Men problemet för mig försvan när jag upgraderade min dator för ca 2 månader sedan. Men problemet är dock kvar på min andra dator och det värkar som om det är problem med den integrerade ljudkretsen.

Vart har du headsetet i kopplat? Om du har det i fronten av chassit så testa att koppla in det där bak.

Speccs på datorerna

Den nya datorn som inte har problemet.

Cpu Intel i7 4790 4.4Ghz
Gpu Asus R9 280X DirectCU II Top 3Gb
MB Asus Maximus VII Hero ---------------------------------------------- Vilket har en förbättrad ljudkrets mot ASUS M5A97 R2.0
Ram Corsair Vengence Pro Red 2x8=16Gb 2133Mhz
Psu Evga SuperNova G2 750W Gold
Chassi Cooler Master 912 Plus

Amd bygget som har problemet

Cpu : Amd 8320
Cooler : Cooler Master Hyper 212 Evo
Gpu : MSI GeForce GTX 760 4GB TwinFrozr
MB : ASUS M5A97 R2.0
Ram : Corsair XMS3 16GB DDR3 1600MHz CL9 (2x8GB)
Psu : XFX 750w Bronze
Chassi Cooler Master 912 Plus

Permalänk
Medlem

Har liknande problem med mina Corsaie Vengeance 2100.

Corsair gav mig väl mer eller mindre svaret att deal with it, så det är vad jag gör.

Det som jag dock tycker är väldigt spännande är att om jag rör vid Ikeas Led bordslampa för typ 50kr så ökas bruset extremt, olika faser eller? Inget som stör mig mera spännande.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Har liknande problem med mina Corsaie Vengeance 2100.

Corsair gav mig väl mer eller mindre svaret att deal with it, så det är vad jag gör.

Det som jag dock tycker är väldigt spännande är att om jag rör vid Ikeas Led bordslampa för typ 50kr så ökas bruset extremt, olika faser eller? Inget som stör mig mera spännande.

Skulle du kunna skriva vad du har för moderkort?

Märkte för länge sedan att man kunde få ner ljudet av bruset/pipet genom att sänka ner volymen till ca 10% och sen trycka på headsetets mute knapp och medans dem var mutade sänka volymen. Och efter att man har gjort det så blir ljudet av bruset lägre käns väldigt konstigt....

Permalänk

Mitt Sound blaster headset brusar också lite hela tiden när inget ljud är på..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Mitt Sound blaster headset brusar också lite hela tiden när inget ljud är på..

Skulle du kunna skriva vilket moder kort du har.

Permalänk
Skrivet av SUPERMACKAN:

Har samma problem med mina två corsair vengeance 1500 v2 or. I mitt fall så piper dem om man håller ett finger på micen. Dem piper även lite gran när man inte gör något. Men problemet för mig försvan när jag upgraderade min dator för ca 2 månader sedan. Men problemet är dock kvar på min andra dator och det värkar som om det är problem med den integrerade ljudkretsen.

Vart har du headsetet i kopplat? Om du har det i fronten av chassit så testa att koppla in det där bak.

Speccs på datorerna

Den nya datorn som inte har problemet.

Cpu Intel i7 4790 4.4Ghz
Gpu Asus R9 280X DirectCU II Top 3Gb
MB Asus Maximus VII Hero ---------------------------------------------- Vilket har en förbättrad ljudkrets mot ASUS M5A97 R2.0
Ram Corsair Vengence Pro Red 2x8=16Gb 2133Mhz
Psu Evga SuperNova G2 750W Gold
Chassi Cooler Master 912 Plus

Amd bygget som har problemet

Cpu : Amd 8320
Cooler : Cooler Master Hyper 212 Evo
Gpu : MSI GeForce GTX 760 4GB TwinFrozr
MB : ASUS M5A97 R2.0
Ram : Corsair XMS3 16GB DDR3 1600MHz CL9 (2x8GB)
Psu : XFX 750w Bronze
Chassi Cooler Master 912 Plus

Skriv gärna vilket moder kort ni har samt headset!

Permalänk
Skrivet av SUPERMACKAN:

Skulle du kunna skriva vilket moder kort du har.

Det är en laptop Asus G75vw, headsetet är trådlös via USB dongel från Creative. Verkar vara vanlig fenomen med brus.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Tinnitus?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUPERMACKAN:

Skulle du kunna skriva vad du har för moderkort?

Märkte för länge sedan att man kunde få ner ljudet av bruset/pipet genom att sänka ner volymen till ca 10% och sen trycka på headsetets mute knapp och medans dem var mutade sänka volymen. Och efter att man har gjort det så blir ljudet av bruset lägre käns väldigt konstigt....

Först ett ASRock z77 extreme6 sen ett Asus Maximus V (för z77 va?) Formula, samma sak på båda.

Dock så brusade även ASRock i högtalarna pga OC.

Vilken muteknapp? Finns inget på v2100, eller har jag missat det?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUPERMACKAN:

Har samma problem med mina två corsair vengeance 1500 v2 or. I mitt fall så piper dem om man håller ett finger på micen. Dem piper även lite gran när man inte gör något. Men problemet för mig försvan när jag upgraderade min dator för ca 2 månader sedan. Men problemet är dock kvar på min andra dator och det värkar som om det är problem med den integrerade ljudkretsen.

Vart har du headsetet i kopplat? Om du har det i fronten av chassit så testa att koppla in det där bak.

Speccs på datorerna

Den nya datorn som inte har problemet.

Cpu Intel i7 4790 4.4Ghz
Gpu Asus R9 280X DirectCU II Top 3Gb
MB Asus Maximus VII Hero ---------------------------------------------- Vilket har en förbättrad ljudkrets mot ASUS M5A97 R2.0
Ram Corsair Vengence Pro Red 2x8=16Gb 2133Mhz
Psu Evga SuperNova G2 750W Gold
Chassi Cooler Master 912 Plus

Amd bygget som har problemet

Cpu : Amd 8320
Cooler : Cooler Master Hyper 212 Evo
Gpu : MSI GeForce GTX 760 4GB TwinFrozr
MB : ASUS M5A97 R2.0
Ram : Corsair XMS3 16GB DDR3 1600MHz CL9 (2x8GB)
Psu : XFX 750w Bronze
Chassi Cooler Master 912 Plus

Kör alltid bakre kontakterna, antar att det är något med hårdvaran.