Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Medlem

Dragit in de på burken nu, känns som Windows 8.1 men ändå en ganska stor skillad, går ju inte exakt säga varför.

Kommer köra det som main OS en tid framöver. Mina viktiga dokument ligger på OneDrive så även om jag skulle få en hårddisk krasch så kan jag bara installera 8.1 igen och vara good to go väldigt fort igen.

Permalänk
Medlem

Fick det att funka till slut, var att det krånglade med Intel grafik drivrutinerna tillsammans med AMD 280X. Måste disabla intel hd i felsäkert läge sen går det.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag skulle inte köra detta som primär os av flera anledningar. Som t.ex. Dataförlust och buggar.
Men det är bra att man funderar på detta innan man kör in det som primär os:

Citat från sidan http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso :

Om ni läser i länken i citatet så samlar de in information om namn, e-post, kontakter, program, filer, vad ni skriver på erat tangentbord (?)...
De använder väl detta för att förbättra Windows men känns lite mycket saker de samlar på sig.
Windows 10 verkar bli ett bra os men jag väntar nog till Final release innan jag byter bort mitt Win 7.

Om du inte är rädd för att de samlar data och inte har viktiga saker på hdn så kan du köra på.

Namn, adress har de ju annars också genom konto inloggningen. Programlistor och systemdata samlas ju friskt av andra program (Steam till exempel).

Mycket av vad de skriver där är ju för att friskriva sig, att man ska vara medveten om det. Tror knappast de per default samlar in tangentbordstryckningar och skickar till någon server (ganska lätt att kolla) utan det handlar ju om vad man skriver i specifika program som tex feeedback appen eller när det dyker upp någon fråga som det faktiskt gjort tre gånger sedan jag installerade igår.

Skulle de samla in allt man skriver skulle INGEN vilja testa något Microsoft system någonsin, det säger sig självt att de inte kan göra. Men visst ska man vara medveten om att mer än vanligt samlas in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twoiu:

Namn, adress har de ju annars också genom konto inloggningen. Programlistor och systemdata samlas ju friskt av andra program (Steam till exempel).

Mycket av vad de skriver där är ju för att friskriva sig, att man ska vara medveten om det. Tror knappast de per default samlar in tangentbordstryckningar och skickar till någon server (ganska lätt att kolla) utan det handlar ju om vad man skriver i specifika program som tex feeedback appen eller när det dyker upp någon fråga som det faktiskt gjort tre gånger sedan jag installerade igår.

Skulle de samla in allt man skriver skulle INGEN vilja testa något Microsoft system någonsin, det säger sig självt att de inte kan göra. Men visst ska man vara medveten om att mer än vanligt samlas in.

Jag förstår att de inte skulle samla allt man skriver, men ville poängtera att de säkert samlar på sig mycket mer eftersom det är beta. Vore ju intressant vad t.ex de samlar på sig. Om t.ex det bara är söksträngar i Windows sök eller om de undersöker om jag öppnar en bild i t.ex infanview eller bara öppnar filer i Paint.

Leker med det i Virtualbox och tycker om det än så länge. (tyvärr har inte virtualbox stöd helt än för win 10). De programmen jag installerar verkar funka klockrent direkt. På något sätt känns fönster, m.m. verkar finare än i win 8.1. Det måste väl vara ändrat på något sätt?

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Stör mig enormt mycket på att WIN+E går till nya "Home" istället för "This PC". Någon som vet ifall det går att ändra?

Hmm mitt var inställt på att öppna explorer redan från start med win+e

Jag tror att du ändrar det här i alla fall:

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Skrivet av altair4:

Någon fler som har problem med Bankid? Så fort jag klickar på något som ska starta Bankid så händer ingenting. Enda som sker är att processorn går upp i 100% i några sekunder sen inget mer.

*edit* Verkar nog som att det helt enkelt inte fungerar med nuvarande version av Bankid. Blir nog en väldigt kortvarig Windows 10 installation om de inte släpper en fungerande Bankid version...

Märkte precis detta också. Tur att jag har ytterligare en maskin som jag kan använda till sånt som kräver BankID på fil.

Skrivet av anon179444:

Jaha OK. Så du kan fortfarande installera de.
Vilka program är det som inte har följt med då?

INGA program har följt med, inte ens MS egna (som office).

Permalänk
Avstängd

Angående Övervakning.

Jag har datorn kopplad till en TV från LG som loggar vad jag tittar på och samlar in och skickar namnen på filerna jag har på mitt nätverk till en server som tillhör LG. När jag först kopplade TVn mot internet kom 20 sidor med walloftext där jag godkänner att de gör detta, samt att de får dela infon med vem de vill utan att behöva informera om vilka dessa är. Om jag svarar nej på detta så kan jag inte längre använda TVns smart funktioner som mediaspelare, youtube, facebook osv. osv. funktioner som var bidragande orsaker till att jag köpte denna för mig ganska dyra TV. Jag måste även gå med på att ickerelaterade ljud får spelas in av den mikrofonförsedda fjärrkontrollen och lagras och delas av LG utan mitt godtycke.

Jag kopplar upp mig mot internet via Telia som olagligt och i strid med EU-domstolen lagrar allt jag gör. I routern som ingick i mitt lägenhetsköp så är Telia Superuser. Inofficiellt har den antagligen både lagstadgade och hemliga bakdörrar så NSA, MUST och FRA kan komma och gå i min dator som de behagar.

USA avlyssnar alla i hela världen inkluderat politiker och företagsledare. Det bryter mot internationell rätt, men USA är en enorm handelspartner och har mer vapen än resten av världen har tillsammans (Som de oavbrutet använder). Så vi pratar inte mer om det.

När jag är på internet använder jag Chrome och Google. De analyserar varenda knapptryckning och säljer informationen till högstbjudande. De påstår att de värnar folks integritet men det har visat sig att amerikanska myndigheter har lagar som förbjuder företag att berätta vad de delar för info. Därför betyder inte deras lista med tillfällen då de lämnat ut info till myndigheter något alls. Listan de INTE har lov att prata om kan vara längre. Mycket längre.
De här sakerna är jag upprörd över.

Att MS samlar info om användningen är jag däremot inte upprörd över alls.
Hela syftet med insider programmet är ju att analysera och samla in info om hur det kan förbättras.
MS har inte bara varit öppna om detta utan det är ju så det har presenterats.
Om de fortsätter att samla info i den färdiga versionen så kommer ju saken i ett annat läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orber:

Hmm mitt var inställt på att öppna explorer redan från start med win+e

Explorer, ja, men den startar i Home-"mappen" istället för This PC.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Skrivet av Morgan:

Någon som lagt in windows 10 på en partition, så att den inte tar över hela disken utan lämnar de andra partitionerna intakta? Det fungerade bra på windows 8/8.1, men man vet ju aldrig.

Att installera Windows 10 Tech Preview på en hårddisk med flera partitioner är inga som helst problem.
Installationen sker, liksom alla andra versioner av Windows, på den partition man väljer.
Inget på de andra partitionerna berörs, så till vida att de inte är skapade av tidigare versioner av Windows.

Om man inte skapar en partition själv på disken skapar Windows en systempartition. För Windows 8 och 8.1 skapas ytterligare partitioner.
Jag som inte önskar fler än en partition för Windows skapar partitionerna innan jag installerar Windows.

I mitt fall använde jag den disk som jag hade Windows 7 på. Den är delad i två partitioner där den ena delen innehåller sparat material.
Jag installerade Windows 10 på den partition som jag hade Windows 7 på.
Inget på partition 2 berördes.

Jag kunde dock inte installera Windows 10 från DVDn jag bränt. Installationen meddelade att disken inte var startbar och att Windows inte kan installeras på disken.
Jag valde att installera WIndows 8.1 på disken, eftersom jag hade raderat Windows 7 redan.
Från Windows 8.1 installerade jag Windows 10 utan problem.

Orsaken till mina installationsproblem vet jag ännu inte men jag tror att det kan ha att göra med drivrutinerna till Marvell-shipet. Jag har inte lyckats få dem installerade i Windows 10 ännu. Håller på att leta efter drivrutiner som kan fungera i Windows 10. När så är gjort skall jag testa att installera Windows 10 igen från skivan.

En bugg har jag hittat.

Öppna Utforskaren.
Markera en disk eller USB-enhet, högerklicka och välj "Öppna i nytt fönster".
Välj att kopiera en fil/mapp från disken till den öppnade enheten genom att dra och släpp.
Ingen kopiering sker. Det tänkta materialet som skall kopieras bara försvinner.

Öppnas enheterna var för sig fungerar kopieringen.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på installationsstorleken? dvs när operativsystemet är installerat. Hur skiljer sig den mot Windows 7 och Windows 8.1?

Vore även spännande att höra om någon har testat följande spel, samt om några problem uppstod.

  • Heroes of Newerth

  • CS: GO

  • Hearthstone

Permalänk
Medlem

Verkar vara mer eller mindre identisk installationsstorlek som Windows 8.1.

Permalänk
Avstängd

With Windows 10, there will be a unified store for Windows, Windows Phone and Xbox One, Microsoft officials said this week. But the new single Store will include a number of changes and improvements, according to Niehus. From his blog post:

"The (new) Windows Store will also support more than just modern apps. It will add desktop apps, as well as other types of digital content. We will provide many different ways to pay for apps. And we'll provide an organization store within the public Windows Store, where an org can place their own curated list of public apps as well as specific line-of-business apps that their employees need."

http://www.zdnet.com/microsofts-windows-10-more-on-the-under-...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag försöker få task manager att autostarta med Windows. Det går inget vidare.

Jag är van att ha UAC avslaget och bara dra allt jag vill ha statat till "startup"-mappen, men som UAC nu fungerar så går ju inte det.

shell:startup och dra dit en genväg funkar alltså inte.

Jag har försökt med task scheduler också, och lagt in en uppgift att den ska starta taskmanager med högsta privilegier, men får 0x80070490 under "last run result" vilket tydligen innebär att den inte hittar filen, men sökvägen borde ju vara rätt för den är C:\Windows\System32\taskmgr.exe

Någon som har några idéer?

Edit: Tydligen funkar det om jag startar den manuellt, men inte vid autostart. Förbannade UAC. Det var så mycket lättare när man kunde stänga av det helt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

har installerat win10 på min speldator nu på morgonen, här kommer första inputen

installationen bråkade lite, fick fick starta om en gång efter att ha deletat alla partitioner innan den ville installera på disken.

har än så länge installerat WoW, Plex media server, firefox, µTorrent, och det fungerade fint. WoW krashar inte heller vid nerstängning som en annan användare rapporterade om.

Alla drivrutiner kom in, dock så drog jag ner de senaste för moderkortet och valde att uppdatera saker som brukar få generiska drivrutiner (usb, sata controller, IME osv)

Hyper-V buggar, även om jag nu kör en virtuell maskin atm så har den försvunnit från Hyper-V consolen, den syns inte där. Sen en gång när jag försökte starta den så sa den att det inte fanns tillräckligt med resurser för att starta.

sen som så många andra stör jag mig grymt mycket på Home i explorer

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

har installerat win10 på min speldator nu på morgonen, här kommer första inputen

installationen bråkade lite, fick fick starta om en gång efter att ha deletat alla partitioner innan den ville installera på disken.

har än så länge installerat WoW, Plex media server, firefox, µTorrent, och det fungerade fint. WoW krashar inte heller vid nerstängning som en annan användare rapporterade om.

Alla drivrutiner kom in, dock så drog jag ner de senaste för moderkortet och valde att uppdatera saker som brukar få generiska drivrutiner (usb, sata controller, IME osv)

Hyper-V buggar, även om jag nu kör en virtuell maskin atm så har den försvunnit från Hyper-V consolen, den syns inte där. Sen en gång när jag försökte starta den så sa den att det inte fanns tillräckligt med resurser för att starta.

sen som så många andra stör jag mig grymt mycket på Home i explorer

Glöm inte att rösta på "Assign Eplorer to Winkey+E" och liknande i feedback appen då

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Glöm inte att rösta på "Assign Eplorer to Winkey+E" och liknande i feedback appen då

har redan röstat samt skrivit lite extra input i en egen feedback

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Edit: Tydligen funkar det om jag startar den manuellt, men inte vid autostart. Förbannade UAC. Det var så mycket lättare när man kunde stänga av det helt.

Så med Windows 10 kan man inte stänga av UAC?
Det känns som ett jättestort minus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Så med Windows 10 kan man inte stänga av UAC?
Det känns som ett jättestort minus.

Frågan är varför man vill stänga av det?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

With Windows 10, there will be a unified store for Windows, Windows Phone and Xbox One, Microsoft officials said this week. But the new single Store will include a number of changes and improvements, according to Niehus. From his blog post:

"The (new) Windows Store will also support more than just modern apps. It will add desktop apps, as well as other types of digital content. We will provide many different ways to pay for apps. And we'll provide an organization store within the public Windows Store, where an org can place their own curated list of public apps as well as specific line-of-business apps that their employees need."

http://www.zdnet.com/microsofts-windows-10-more-on-the-under-...

En fungerande sökfunktion i store skulle vara trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Glöm inte att rösta på "Assign Eplorer to Winkey+E" och liknande i feedback appen då

kan man via startmenyn manuellt "assignera" http://imgur.com/tozznMX http://imgur.com/5tuSuV4 ??!?

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk

Efter den senaste uppdateringen så har jag inte haft några problem med Dota2 World of warcraft eller Middle-earth Shadow of Mordor.

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robert207:

Efter den senaste uppdateringen så har jag inte haft några problem med Dota2 World of warcraft eller Middle-earth Shadow of Mordor.

Vilken uppdatering?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Så med Windows 10 kan man inte stänga av UAC?
Det känns som ett jättestort minus.

Det har man inte kunnat göra sedan 8.0. "Never notify" beter sig inte på samma sätt som i Windows 7.

Skrivet av Cooling23:

Frågan är varför man vill stänga av det?

Dels för att slippa tramsiga rutor varje gång man gör något som har med systemet att göra, och dels för att vissa program (däribland task manager) inte går att autostarta på ett smidigt sätt.

Skrivet av Factorial112:

kan man via startmenyn manuellt "assignera" http://imgur.com/tozznMX http://imgur.com/5tuSuV4 ??!?

Hmm. Möjligen. Måste testas.. Men oavsett så känns det som ett onödigt extrasteg för något som borde vara självklart. Ingen verkar fatta vad det här nya "home" är till för och ska kan tro feedback-appen vill de flesta helst se att det försvinner.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tänkte installera det på min AMD laptop, efter att den "förbereder" efter installationen är klar och har startat om datorn är den fast vid boot logon och den snurrande saken och kommer inte därifrån. När jag startar om datorn via knappen återställer den tillbaka till mitt gamla OS och visar error code 0xC1900101 0x20017.. Någon som vet en eventuell lösning?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hmm. Möjligen. Måste testas.. Men oavsett så känns det som ett onödigt extrasteg för något som borde vara självklart. Ingen verkar fatta vad det här nya "home" är till för och ska kan tro feedback-appen vill de flesta helst se att det försvinner.

kände mig tvungen att testa skitet... här e länk till 32bit (kör själv som VM): http://iso.esd.microsoft.com/W9TPI/FD54DF81A4CCF4511BA1445C60...
går fint utan hotmail.. new microsoft account, sen offline account (typ..)

det bästa jag kom fram till var att "pinna" ThisPC: All Apps>Windows System> högerklicka This PC> Pin To Start...
blir samma effekt, men som "poweruser" tycker jag det blir fel med annat än explorer när man trycker Win+E...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

verkar ganska trevligt OS detta ju ... många som skriver om UAC, märker ingen skillnad från 7,8.. ställer man det längst ner så e det samma skit för min del

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag lyckas tyvärr inte få bort Home från explorer, men däremot har jag nu tömt skiten så när man öppnar explorer så möts man av en tom vy istället för skräp. har man tid och ork så lär man kunna få dit namespaces efter egna önskemål.

Bort med dessa 2 nycklar, kom ihåg att exportera dem först om ni vill ha tillbaka dem sen.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HomeFolder]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HomeFolder]

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

kände mig tvungen att testa skitet... här e länk till 32bit (kör själv som VM): http://iso.esd.microsoft.com/W9TPI/FD54DF81A4CCF4511BA1445C60...
går fint utan hotmail.. new microsoft account, sen offline account (typ..)

det bästa jag kom fram till var att "pinna" ThisPC: All Apps>Windows System> högerklicka This PC> Pin To Start...
blir samma effekt, men som "poweruser" tycker jag det blir fel med annat än explorer när man trycker Win+E...

citer mig själv för jag glömde nämna att när du pinnat This PC kan du högerklicka 2ggr så får du alternativen med properties... http://imgur.com/7NFRcnj

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Härligt fick bort watermark

Obs kör dubbla skärmar därav den konstiga bilden sry

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Hur fick du bort watermark?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig