Permalänk

21:9 skärm plus sidoskärmar! Tips?

hej! Jag har kollat lite på 21:9 skärmar 29" och min tanke är att skaffa en och sedan ha två mindre skärmar på sidorna, men vet inte hur jag ska lägga upp det i form av storlekar. Tanken är att bygga ett fäste till dom. Nått nice tips någon?

Permalänk

Se till att det finns fästen på baksidan, t.ex. Asus MX299Q har inget VESA-fäste.
Med en 29" 21:9 är det små skärmar som gäller om de ska ha samma höjd. För 16:9 är det 23.3" och 16:10 är det 21.6" som ska matcha exakt.
Annars kan jag bara säga att jag själv är väldigt nöjd med min MX299Q, älskar den men websidor skalar dåligt när de hamnar i fullskärm

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartadimman:

hej! Jag har kollat lite på 21:9 skärmar 29" och min tanke är att skaffa en och sedan ha två mindre skärmar på sidorna, men vet inte hur jag ska lägga upp det i form av storlekar. Tanken är att bygga ett fäste till dom. Nått nice tips någon?

Om du inte har köpt än så rekommenderar jag verkligen 29" 2560x1080. Köpte AOC varianten för nån vecka sedan och älskar den. Jag har den samt en 24 tum 144hz skärm på högra sidan.

Att ha en skärm på sidan är jag dock inte lika säker på. Skärmen är så pass bred att jag inte skulle tycka det var bekvämt. Men kan helt klart rekommendera en skärm på ena sidan. Störstskönt i spel som wow att ha en stream eller annat på sidoskärmen. Har också uppskattat det mycket som student med typ skriva labbrapport på stora och grafer och liknande på andra skärmen

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |