Windows 8 installeraren hittar ej internet

Permalänk
Medlem

Windows 8 installeraren hittar ej internet

Tja..

Har försökt installera Windows 8 Pro i 2 dagar nu..
Men när jag startar programmet så söker den efter nåt på internet och så säger den "Går inte att ansluta nu, kontrollera internetanslutningen"

Internet fungerar men just programmet verkar inte lyckas koppla upp sig.. Har en helt ren installation av windows 7 och har har lagt till programmet i brandväggen men utan resultat.

Just nu har jag slut på idéer så tar gärna emot tips på hur jag ska gå tillväga för att lösa problemet.

/Copa

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Ingen riktig lösning men om du ändå ska formatera datorn med Windows 7 kan du ladda hem Windows 8 på en annan dator och skapa en DVD / USB-sticka från programmet.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset men just nu har jag inte tillgång till annan dator.. Hittade lite hjälp på microsoft sida så ska testa det.. Annars får jag försöka låna dator av någon

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Testar att ladda ner Win 8 iso och gör en bootbar usb-sticka så får vi se.. Annars skippar jag Win 8 och kör på 7an

EDIT:
Fungerade fint att göra en usb och installera.. Enda kruxet är att det är på engelska men får leva med det

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

I Windows 8 kan du ändra till vilket språk du vill.

Permalänk
Medlem

Såg det.. Men nu har jag massa andra problem så får nog gå tillbaka till Windows 7 igen

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copa:

Såg det.. Men nu har jag massa andra problem så får nog gå tillbaka till Windows 7 igen

Massa problem med win8 som du inte har med win7?
Vilka då? Nyfiken.

Permalänk
Medlem

USB enheter strular.. Får upp "USB enheten känns inte igen" Sen fungerar inte Windows Update eller store..

Har uppdaterat alla program, drivrutiner m.m

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]