The Little Black Box - officiell tråd

Permalänk
Medlem

Kan denna hämta ned texter automatiskt liknande Boxee?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Stödjer denna XBMC's PVR funktionallitet mot en tvheadend server?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Stödjer denna XBMC's PVR funktionallitet mot en tvheadend server?

Japp, alla PVR-klienter finns under "inaktiverade tillägg" under "Live-TV".

Permalänk

Jag är nyfiken på denna.

Hur funkar det med subtitles, finns det någon funktion liknande den i Boxee Box?
Hur funkar AirPlay? Det stödet försvann ju från Boxee pga att Apple fuckade upp det med nån licensgrej (http://www.sweboxee.se/2013/02/21/slut-pa-airplaystod-pa-boxe...), konstigt att en icke-apple pryl kan köra det?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Kan denna hämta ned texter automatiskt liknande Boxee?

Ja, man använder XBMC subtitles "som vanligt".

Skrivet av davidrone:

Jag är nyfiken på denna.

Hur funkar det med subtitles, finns det någon funktion liknande den i Boxee Box?
Hur funkar AirPlay? Det stödet försvann ju från Boxee pga att Apple fuckade upp det med nån licensgrej (http://www.sweboxee.se/2013/02/21/slut-pa-airplaystod-pa-boxe...), konstigt att en icke-apple pryl kan köra det?

Det fungerar. Jag fick inte igång Viaplay på boxen så då "airplayade" jag en match från en iPhone till boxen.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar play tjänsterna? är det separata appar? är dom inbyggda i xbmc vid leverans? jag har laggt in några play tjänster i xbmc förut och det har väl fungerat men de uppdaterade inte med nya program så väldigt ofta, uppdaterar dessa direkt? Går det att få igång spotify?

Permalänk
Medlem

Ser att det inte har hänt så mycket i tråden här på ett tag men däremot har det hänt saker för TLBB-communityn. Verkar som att dom har släppt några firmware updates alldeles här kring årsskiftet.

Vi har ju sett Emil demonstrera TLBB och den hade då sina problem men undrar lite vad som är fixat av det med de nya uppdateringarna. Någon här på forat som har testat eller hört något om det här?

Permalänk
Medlem

Jag tycker den fungerar kanon. Det är en liten tröskel om man inte kört xbmc tidigare men sedan några veckor tillbaka kan man snabbt och lätt installera diverse addons med TLBB Installer.

De vanligaste playkanalerna fungerar bra, svtplay, tv3play, tv4play ... och Spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ritz99:

Jag tycker den fungerar kanon. Det är en liten tröskel om man inte kört xbmc tidigare men sedan några veckor tillbaka kan man snabbt och lätt installera diverse addons med TLBB Installer.

De vanligaste playkanalerna fungerar bra, svtplay, tv3play, tv4play ... och Spotify.

Har hört att i vissa format laggar 1080p men detta är inget du stött på eller upplevt som ett stort problem?

Permalänk
Medlem

Klarar inte 1080p SBS (HDMI 1.3), 24p, HD audio och jag tror inte den stöder passthrough.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Ingen lagg. Inget problem.
Mina 1080p fungerar bra.

Permalänk

Jag har köpt min första mediaspelare och valde TLBB. Har problem att spela upp isofiler från min nas. Har även problem med ljud på filmer som kommer och går. Någon som är insatta i hur man kan gå tillväga?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en "little black box", och mina första intryck är:
v1.06 som burken levereras med är skit.
Det krävs ganska avancerade linux-kunskaper om du får problem med nätverket.
Bland annat så är dhcp-klienten väldigt ostabil.
v1.11 verkar mer stabil, men det var en massa meck för att få nätet att funka, så den kunde tanka hem uppgraderingspaketet.

När man väl fått in v1.11 så är det en smutt och smidig box för en billig peng.

Visa signatur

Main> Amd Fx-8120 , 16gb ram, Geforce gtx 960 2gb, 2x Asus PB287Q
FW-01> Intel Atom CPU D2500 2x1.86GHz 4gb ram
Raspberry PI 2 för labb
Raspberry Pi 2 B en som Fil-server och en för Kodi
Qnap TS-451 Backup station

Permalänk
Medlem

Är detta en bra box eller skall jag kolla på någon annan?
Bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av look43:

Är detta en bra box eller skall jag kolla på någon annan?
Bra pris.

Läs igenom tråden och bilda dig en egen uppfattning, det är bara du som vet vad du har för krav och kunskaper.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

dc-plugg

Hej,

Jag saknar orginaladaptern.

Är det någon som har en som kan titta på adaptern vad som är plus och minus på dc-pluggen?

Det står 5v på min och sweclockers skriver att det är 12v, finns det olika versioner?

Permalänk
Medlem

Spelar TLBB .rar filer utan att man behöver packa upp dem från ett share t.ex.?

Permalänk
Medlem

ny firmware kom 1 juni 2014

Såg på hemsidan att ny firmware kom 140601: http://www.tlbbforum.com/threads/1-2-0-firmware-update-01-06-14.4229/

Permalänk

Har precis köpt mig en liten Black box. men kommer inte rikitgt överens med den. Vet inte riktigt hur jag skall hitta min externa hårdisk på den.. Om ngn kunde hjälpa mig med detta hade jag vart hjärtligt tacksam..

Mvh Softillera.

Permalänk
Medlem

The Little Black Box V2

Ny version av boxen har kommit.

Permalänk
Medlem

Någon som kan vägleda?

Hej, fick igår hen TLBB V2 och installerade den.
Jag går från BoxeeBox till denna och allt verkar jäkligt rörigt såhär i början.

Var hittar jag addons för Svenska playkanalerna och hur lägger jag till dessa?
Behöver man något speciellt addon för att hitta fler addons??

/Tack på förhand..

Permalänk
Medlem

Hur fungerar v2, bättre än första versionen? Streamar den .rar, hur är det med 23,976? Fixar den alla "vanliga" format på ljud och videoformat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lmoberg:

Hur fungerar v2, bättre än första versionen? Streamar den .rar, hur är det med 23,976? Fixar den alla "vanliga" format på ljud och videoformat?

Skickades från m.sweclockers.com

Kollar man Kodiforumet så verkar det inte som dom löst problemen.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Nu när Raspberry Pi 2 har kommit ut så finns det ett alternativ. Under tiden jag väntar på TLBB installerade jag OpenELEC på Rpi2 och den rullar på som inget annat just nu. Vet ej hur den presterar i längden men hittills har jag inte sett några problem med den.

Permalänk
Skrivet av xelente:

Spelar TLBB .rar filer utan att man behöver packa upp dem från ett share t.ex.?

Någon som vet om den fungerar som Boxee så jag slipper packa upp allt?

Visa signatur

Intel 8086 @ 5,0GHz, NZXT 210i, Windows 10 Pro, Asus ROG Strix Z390-I Gaming, 32GB Ram, Samsung 970 EVO Plus 1TB, 16 TB HDD Synology 212j NAS 2*2TB, NvidiaShield Pro 2019, Amplifi Alien AX, 1000/1000mbit fiber, Xbox One X, Switch, Samsung Galaxy S10+...

Permalänk
Medlem

Köp nåt annat än TLBB är det enda råd jag kan komma med.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Jag får inget ljud av någon anledning när jag försöker spela upp en film med DTS-MA.

Min förstärkare Yamaha RX-V1065 klarar av DTS-MA.

Har testat flera olika filmer med DTS-MA men får inget ljud alls.

Någon som har nån lösning eller idé vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Kan varna för TLBB V8 4K versionen. Det står att den har stöd för HEVC/H265 vilket stämmer. Men saken är den att den bara har stöd för 8bits material, inte 10bit. Försöker man spela upp HEVC/H265 10bit material så uppstår det artefakter och bilden uppdaterar inte som den ska.
Jag har precis gjort en felanmälan till butiken jag köpte den hoss och hoppas få skicka tillbaka den.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.