1st Gen Hydro H50 -> H80i mounting bracket?

Permalänk
Medlem

1st Gen Hydro H50 -> H80i mounting bracket?

Hej!

Jag har ett gammalt Corsair Hydro H50, den första utgåvan med räfflade slangar och gigantisk pump. Denna har tjänat mig troget i otroligt många år, men nu har jag bestämt att pensionera den för en nyare H80i.

När jag hjälpt bekanta byta ut sina H50's av liknande generation så har man fått använda hårfön för att få bort den bakre mountingplaten då limmet på padsen har härdat och sitter som sten. Utöver hårfön har höga nivåer våld krävts, och jag vill ogärna utsätta mitt moderkort (och mina fingrar) för denna påfrestning.

Om jag inte minns fel så var det samma backplate oavsett processor sockel, det var bara front-mounten som varierade mellan AMD/Intel.

Utslagsfrågan lyder:
Någon med egen erfarenhet som vet om man kan använda samma Backplate för Corsair Hydro H50 1st gen som till Corsair Hydro H80i?

Tack på förhand!

Visa signatur

There's you, and there's Lionel Richie.

Permalänk
Medlem

Testa posta här, alternativt om moderator kan flytta tråden?

http://www.sweclockers.com/forum/127-corsair/

Permalänk
Medlem

Åh! De har ett eget sub-forum Jag försöker där

Visa signatur

There's you, and there's Lionel Richie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av numri:

Hej!

Jag har ett gammalt Corsair Hydro H50, den första utgåvan med räfflade slangar och gigantisk pump. Denna har tjänat mig troget i otroligt många år, men nu har jag bestämt att pensionera den för en nyare H80i.

När jag hjälpt bekanta byta ut sina H50's av liknande generation så har man fått använda hårfön för att få bort den bakre mountingplaten då limmet på padsen har härdat och sitter som sten. Utöver hårfön har höga nivåer våld krävts, och jag vill ogärna utsätta mitt moderkort (och mina fingrar) för denna påfrestning.

Om jag inte minns fel så var det samma backplate oavsett processor sockel, det var bara front-mounten som varierade mellan AMD/Intel.

Utslagsfrågan lyder:
Någon med egen erfarenhet som vet om man kan använda samma Backplate för Corsair Hydro H50 1st gen som till Corsair Hydro H80i?

Tack på förhand!

Borde funka så länge det är samma gäng, använde nyss original backplaten på mitt moderkort för att installera min h50 (fick den gratis här på sweclockers marknad) och de funka skit bra förutom att de va fel gäng på skruvarna men gick ändå ^^

Visa signatur

here we go!