Permalänk
Medlem

Tja! Har haft min Sony Vaio Pro 13 sedan slutet av augusti förra året. Nu senaste veckan har skärmen började bugga ur rejält (hårdvarumässigt), gissar att en sladd eller något är lös i anslutning till skärmen. Jag kommer behöva lämna in den på reparation, tänkte höra om era synpunkter på hur Sony hanterar sådana ärenden? Är det kanske bättre att lämna in till typ Alina/Inet om de klarar problemet? Har aldrig behövt skicka in något för reparation/retur förut och har framförallt inga erfarenheter av Sony.

Fint litet klipp på mitt härliga problem: https://www.youtube.com/watch?v=Kab-v1hB22o&feature=youtu.be

Permalänk
Medlem

Efter över en månads fram och tillbaka på service-verkstaden har jag äntligen fått pengarna tillbaka eftersom dom inte kunde fixa problemet :/ Köpte en Asus Zenbook istället. Om någon är intresserad av tillbehör till sin Sony Vaio Pro 13 så kolla gärna in min annons.

Skrivet av nimber:

Tja! Har haft min Sony Vaio Pro 13 sedan slutet av augusti förra året. Nu senaste veckan har skärmen började bugga ur rejält (hårdvarumässigt), gissar att en sladd eller något är lös i anslutning till skärmen. Jag kommer behöva lämna in den på reparation, tänkte höra om era synpunkter på hur Sony hanterar sådana ärenden? Är det kanske bättre att lämna in till typ Alina/Inet om de klarar problemet? Har aldrig behövt skicka in något för reparation/retur förut och har framförallt inga erfarenheter av Sony.

Du ska alltid, i första hand, vända dig till återförsäljaren som sålde dig datorn. Dom skickar datorn till sin service-partner som tittar på den och det brukar kunna ta upp till två veckor.

Permalänk
Medlem

Hur mycket skulle en 1års begagnad Vaio Pro 13 med 8GB RAM, och 256Gb SDD utan touch skärm gå för?

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Spel hackar & dålig internet...

Har en SVP1321C5E, men stör mig på den rejält pga.
1. Vilket spel jag en startar och vill spela så hackar/laggar det rejält. Sitter jag på flera års gamla stationära datorn så funkar allt perfekt, men inte på denna. Vad är felet, går det att fixa?
2. Vart jag bor så har jag 100 Mbit/s Fiber, Bredbandsbolaget, men när jag kör bredbandskollen så brukar mitt resultat sluta på (mellan) 6-11 "ta emot" och 2-4 "skicka". Sen när jag är hos föräldrarna så har de 250 Mbit/s, Comhem då brukar resultatet sluta på 12-15 Mbit/s "ta emot" och 7-10 "skicka". Så är det fel på nätverkskortet eller är det något på datorn som måste ändras eller avinstalleras?

Specs:
Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E
Win. 8.1, 64-bit
Inte Core i7-4500U, 1.80 GHz
Intel HD 4400 Graphic
8GB Ram
256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av adotb:

Spel hackar & dålig internet...

Har en SVP1321C5E, men stör mig på den rejält pga.
1. Vilket spel jag en startar och vill spela så hackar/laggar det rejält. Sitter jag på flera års gamla stationära datorn så funkar allt perfekt, men inte på denna. Vad är felet, går det att fixa?
2. Vart jag bor så har jag 100 Mbit/s Fiber, Bredbandsbolaget, men när jag kör bredbandskollen så brukar mitt resultat sluta på (mellan) 6-11 "ta emot" och 2-4 "skicka". Sen när jag är hos föräldrarna så har de 250 Mbit/s, Comhem då brukar resultatet sluta på 12-15 Mbit/s "ta emot" och 7-10 "skicka". Så är det fel på nätverkskortet eller är det något på datorn som måste ändras eller avinstalleras?

Specs:
Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E
Win. 8.1, 64-bit
Inte Core i7-4500U, 1.80 GHz
Intel HD 4400 Graphic
8GB Ram
256GB SSD

1. Grafikkortet Intel HD 4400 Graphic är inte gjort för spela....
2.Du kör på wifi förvänta dig inte att du år ut alla mbiten , kör själv på 250mbit hemma och får ut 20mbit via wifit

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av nickhe:

1. Grafikkortet Intel HD 4400 Graphic är inte gjort för spela....
2.Du kör på wifi förvänta dig inte att du år ut alla mbiten , kör själv på 250mbit hemma och får ut 20mbit via wifit

Jag håller med dig angående nr. 1. men jag har 100Mbit hemma och får ut 100 via WIFI. jag var dock tvungen att uppdatera drivrutinerna via intels hemsida. Jag använder 5GHz bandet. 2.4GHz får jag runt 70Mbit

Visa signatur

GPU: RX 6800 Referens|CPU: i7 7700K Delid&UV|Moderkort: MSi Z270I|Chassi: DAN A4 SFX|SSD: Samsung 960 EVO 512GB M.2 & 2x Extreme II 240GB I RAID 0|PSU: SF600|CPU kylning: NH-L9i |Ram: Corsair LP 2x8GB 3600Mhz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

1. Grafikkortet Intel HD 4400 Graphic är inte gjort för spela....
2.Du kör på wifi förvänta dig inte att du år ut alla mbiten , kör själv på 250mbit hemma och får ut 20mbit via wifit

Tackar för svar!

1. Jaha, då vet jag angående Grafikkortet, jag trodde att det fungerade väl när det gäller/man tänker vad man gav för datorn. Väldigt tråkigt...
2. Sen när det gäller Wifi här vart jag är nu vart föräldrarna har 250 när de kör bredbandskollen då får de ca. 60-70 trådlöst (tre olika, både billigare och dyrare datorer), så efter varje resultat hemma så har jag på ett sätt accepterat det, men sen hos föräldrarna då blir jag nästan sur när man tänker på vad andra datorerna får för resultat och vad jag får.

(sorry, ingen perfekt dator person, kan/vet saker men inte allt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av adotb:

Tackar för svar!

1. Jaha, då vet jag angående Grafikkortet, jag trodde att det fungerade väl när det gäller/man tänker vad man gav för datorn. Väldigt tråkigt...
2. Sen när det gäller Wifi här vart jag är nu vart föräldrarna har 250 när de kör bredbandskollen då får de ca. 60-70 trådlöst (tre olika, både billigare och dyrare datorer), så efter varje resultat hemma så har jag på ett sätt accepterat det, men sen hos föräldrarna då blir jag nästan sur när man tänker på vad andra datorerna får för resultat och vad jag får.

(sorry, ingen perfekt dator person, kan/vet saker men inte allt).

Datorn du köpt är inte tänkt för att spela på över huvud taget. Det är omöjligt (med dagens teknik) att få en dator som är både stark i spel, samtidigt som den är lätt och tunn. Man får helt enkelt välja mellan klumpedunsdator med bra prestanda eller liten lätt dator med sämre prestanda.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Datorn du köpt är inte tänkt för att spela på över huvud taget. Det är omöjligt (med dagens teknik) att få en dator som är både stark i spel, samtidigt som den är lätt och tunn. Man får helt enkelt välja mellan klumpedunsdator med bra prestanda eller liten lätt dator med sämre prestanda.

razor blade

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimber:

Tja! Har haft min Sony Vaio Pro 13 sedan slutet av augusti förra året. Nu senaste veckan har skärmen började bugga ur rejält (hårdvarumässigt), gissar att en sladd eller något är lös i anslutning till skärmen. Jag kommer behöva lämna in den på reparation, tänkte höra om era synpunkter på hur Sony hanterar sådana ärenden? Är det kanske bättre att lämna in till typ Alina/Inet om de klarar problemet? Har aldrig behövt skicka in något för reparation/retur förut och har framförallt inga erfarenheter av Sony.

Fint litet klipp på mitt härliga problem: https://www.youtube.com/watch?v=Kab-v1hB22o&feature=youtu.be

Min skärm dog för några månader sedan, ringde sony-support som skickade budfirma som kom och plockade upp datprn och jag fick tillbaks den 10 arbetsdagar senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Min skärm dog för några månader sedan, ringde sony-support som skickade budfirma som kom och plockade upp datprn och jag fick tillbaks den 10 arbetsdagar senare.

Hur lång är garanti tiden på SVP13? Tjejens skärm stendog för ett par dagar sen, datorn funkar har testat med extern skärm.

Efter en (väldigt) lätt touch när hon la ner datorn på bordet så slocknade skärmen, exakt samma sak hände med en kompis SVP13 på samma sätt, en lätt touch när han la ner datorn så slocknade hans skärm. Måste vara nått fabrikationsfel när båda slocknar på precis samma sätt, båda är runt 1 år gamla.

Datorn är köpt augusti förra året och det verkar som datorn bara har 1 års garanti?

Har garantitiden gått ut så antar jag att man får stå för kostnaden av upphämtning, lagning och leverans själv? Isf lämnar jag nog datorn till en annan reparatör i närheten som jag har bra erfarenhet av.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Hur lång är garanti tiden på SVP13? Tjejens skärm stendog för ett par dagar sen, datorn funkar har testat med extern skärm.

Efter en (väldigt) lätt touch när hon la ner datorn på bordet så slocknade skärmen, exakt samma sak hände med en kompis SVP13 på samma sätt, en lätt touch när han la ner datorn så slocknade hans skärm. Måste vara nått fabrikationsfel när båda slocknar på precis samma sätt, båda är runt 1 år gamla.

Datorn är köpt augusti förra året och det verkar som datorn bara har 1 års garanti?

Har garantitiden gått ut så antar jag att man får stå för kostnaden av upphämtning, lagning och leverans själv? Isf lämnar jag nog datorn till en annan reparatör i närheten som jag har bra erfarenhet av.

Är det fabrikationsfel så kan man väl reklamera den? Det har du 3 år på dig att göra. Måste dock göras strax efter man upptäckt felet.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag måste uppdatera med mitt problem här.

Det första som hände var att skärmen på en kompis SVP13 stendog när han lätt la ner den i bordet.
Ett par veckor senare ungefär händer exakt samma sak med tjejens SVP13, en lätt touch när hon la ner den, skärmen slocknar, stendöd.

Båda datorerna fungerar fortfarande och visar bild med extern skärm.

Kompisen fick nyligen tillbaka sin SVP13 från lagning, dom påstår då att det har med mjukvaran att göra och dom har bara uppdaterat den och nu funkar den. Detta låter högst otroligt men varför skulle dom ljuga?

Har inte skickat in tjejens än och kan jag slippar vore det de bästa. Hittills har jag uppdaterat drivrutinerna för i5 4200U, kört en bios uppdatering och gjort dom uppdateringarna som fanns i vaio vare, det var dock inget relevant där, ingenting har hjälpt.

Är det någon som läst om något liknande och vad det kan vara isf? Jag har försökt söka men hittar bara om folk som fick problem med att datorn inte vaknar ur sleep efter win 8.1 uppdateringen.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Jag måste uppdatera med mitt problem här.

Det första som hände var att skärmen på en kompis SVP13 stendog när han lätt la ner den i bordet.
Ett par veckor senare ungefär händer exakt samma sak med tjejens SVP13, en lätt touch när hon la ner den, skärmen slocknar, stendöd.

Båda datorerna fungerar fortfarande och visar bild med extern skärm.

Kompisen fick nyligen tillbaka sin SVP13 från lagning, dom påstår då att det har med mjukvaran att göra och dom har bara uppdaterat den och nu funkar den. Detta låter högst otroligt men varför skulle dom ljuga?

Har inte skickat in tjejens än och kan jag slippar vore det de bästa. Hittills har jag uppdaterat drivrutinerna för i5 4200U, kört en bios uppdatering och gjort dom uppdateringarna som fanns i vaio vare, det var dock inget relevant där, ingenting har hjälpt.

Är det någon som läst om något liknande och vad det kan vara isf? Jag har försökt söka men hittar bara om folk som fick problem med att datorn inte vaknar ur sleep efter win 8.1 uppdateringen.

Här lite frågor som kan hjälpa dig på vägen:
1. Provat starta datorn i felsäkert läge?
2. Provat att se vilka skärmar som är angivna som anslutna i kontrollpanelen/bildskärm?
3. Är den interna skärmen "död" även vid uppstart/BIOS (med externskärmen urkopplad förstås), eller är det bara i Windows den är borta?
4. Provat att avinstallera grafikkortsdrivrutinen och låta datorn falla tillbaks till VGA-drivrutin?
5. Finns det någon inställning i BIOS för att slå av/på interna skärmen?
6. Finns det någon BIOS-inställning för att välja om intern eller extern skärm skall vara default?
7. Har du provatt att växla mellan intern och extern i kontrollpanelen/bildskärm och/eller Fn-F-nånting?
8. Funkar pekfunktionen på den inbyggda skärmen även när du inte har bild på den?
Sorry om en del frågor verkar väldigt basic/naiva, men man vet ju aldrig vem du är...

Personligen tycker jag att det låter som glapp i kontakten till skärmen, och att den åkte rätt igen under frakten på din kompis dator. Men jag har å andra sidan aldrig hört talas om att det har hänt på den här Vaion...

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Här lite frågor som kan hjälpa dig på vägen:
1. Provat starta datorn i felsäkert läge?
2. Provat att se vilka skärmar som är angivna som anslutna i kontrollpanelen/bildskärm?
3. Är den interna skärmen "död" även vid uppstart/BIOS (med externskärmen urkopplad förstås), eller är det bara i Windows den är borta?
4. Provat att avinstallera grafikkortsdrivrutinen och låta datorn falla tillbaks till VGA-drivrutin?
5. Finns det någon inställning i BIOS för att slå av/på interna skärmen?
6. Finns det någon BIOS-inställning för att välja om intern eller extern skärm skall vara default?
7. Har du provatt att växla mellan intern och extern i kontrollpanelen/bildskärm och/eller Fn-F-nånting?
8. Funkar pekfunktionen på den inbyggda skärmen även när du inte har bild på den?
Sorry om en del frågor verkar väldigt basic/naiva, men man vet ju aldrig vem du är...

Personligen tycker jag att det låter som glapp i kontakten till skärmen, och att den åkte rätt igen under frakten på din kompis dator. Men jag har å andra sidan aldrig hört talas om att det har hänt på den här Vaion...

Extern skärm funkar inte i assist läge, bios eller felsäkertläge så där faller massa alternativ bort. Jag tror inte att det går att stänga av skärmen där dock då valen är ganska begränsande vad jag minns.
Den är helt död hela tiden och visar inget livstecken.
Detta är versionen utan pekfunktion.
Skärmen syns i alternativen på skärmupplösning men det ger ingenting att ändra inställningarna där.

Jag har ganska säker på att det är en kontakt som har åkt ur eller liknande men ville kolla om någon har hört om något liknande innan man skickar in den.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Extern skärm funkar inte i assist läge, bios eller felsäkertläge så där faller massa alternativ bort. Jag tror inte att det går att stänga av skärmen där dock då valen är ganska begränsande vad jag minns.
Den är helt död hela tiden och visar inget livstecken.
Detta är versionen utan pekfunktion.
Skärmen syns i alternativen på skärmupplösning men det ger ingenting att ändra inställningarna där.

Jag har ganska säker på att det är en kontakt som har åkt ur eller liknande men ville kolla om någon har hört om något liknande innan man skickar in den.

Håller med om din analys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Håller med om din analys.

NetOnNet säger att jag får betala servicen om jag lämnar in hos dom och jag kan inte reklamera pga garantitiden. Hade jag några andra åsikter fick jag ta det med ARN.

Jag är inte helt säker på vad som gäller?

EDIT: Reklamationen är 3 år och mitt problem går under "Fel på fasta komponenter" jag har helt giltigt skäl att reklamera produkten. Får kontakta ARN och se vad dom säger, har aldrig varit i kontakt med dom innan.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Hedersmedlem

Klarar era av att visa Youtubevideos i 1080p ? Min i5:a hackar som aldrig förr. Vad är det för inställning jag missat..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av adotb:

Spel hackar & dålig internet...

Har en SVP1321C5E, men stör mig på den rejält pga.
1. Vilket spel jag en startar och vill spela så hackar/laggar det rejält. Sitter jag på flera års gamla stationära datorn så funkar allt perfekt, men inte på denna. Vad är felet, går det att fixa?
2. Vart jag bor så har jag 100 Mbit/s Fiber, Bredbandsbolaget, men när jag kör bredbandskollen så brukar mitt resultat sluta på (mellan) 6-11 "ta emot" och 2-4 "skicka". Sen när jag är hos föräldrarna så har de 250 Mbit/s, Comhem då brukar resultatet sluta på 12-15 Mbit/s "ta emot" och 7-10 "skicka". Så är det fel på nätverkskortet eller är det något på datorn som måste ändras eller avinstalleras?

Specs:
Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E
Win. 8.1, 64-bit
Inte Core i7-4500U, 1.80 GHz
Intel HD 4400 Graphic
8GB Ram
256GB SSD

Datorn har säkert ett dåligt nätverkskort. Det är säkert 2.4ghz också, vilket drar ner hastigheten rejält.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Skrivet av Sweede:

NetOnNet säger att jag får betala servicen om jag lämnar in hos dom och jag kan inte reklamera pga garantitiden. Hade jag några andra åsikter fick jag ta det med ARN.

Jag är inte helt säker på vad som gäller?

EDIT: Reklamationen är 3 år och mitt problem går under "Fel på fasta komponenter" jag har helt giltigt skäl att reklamera produkten. Får kontakta ARN och se vad dom säger, har aldrig varit i kontakt med dom innan.

Om ÅF vägrar att respektera reklamationsrätten har jag för mig att du har rätt att vända dig till distributör/tillverkare i stället. ARN svarar inte på sådana frågor, det gör däremot kommunens konsumentvägledare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Om ÅF vägrar att respektera reklamationsrätten har jag för mig att du har rätt att vända dig till distributör/tillverkare i stället. ARN svarar inte på sådana frågor, det gör däremot kommunens konsumentvägledare.

Ah bra, tack för hjälpen!

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

BIOS

Någon som sitter inne med äldre BIOS versioner? Jag uppgraderade min bios efter sommaren, helt i onödan, och nu är datorn slö och varvar som ett jetplan.

Någon annan som upplever liknande problem efter senaste bios uppdateringen?

SVP132A1CM är modellen jag har om någon undra

tackar på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimber:

Tja! Har haft min Sony Vaio Pro 13 sedan slutet av augusti förra året. Nu senaste veckan har skärmen började bugga ur rejält (hårdvarumässigt), gissar att en sladd eller något är lös i anslutning till skärmen. Jag kommer behöva lämna in den på reparation, tänkte höra om era synpunkter på hur Sony hanterar sådana ärenden? Är det kanske bättre att lämna in till typ Alina/Inet om de klarar problemet? Har aldrig behövt skicka in något för reparation/retur förut och har framförallt inga erfarenheter av Sony.

Fint litet klipp på mitt härliga problem: https://www.youtube.com/watch?v=Kab-v1hB22o&feature=youtu.be

Har exakt samma problem och inte nog med det lyckades den väcka sig själv ur sömnläge så dessa glitchar brände in. Hur gick det med serviceärendet för dig?

Kan nämna några andra problem som fanns med redan från början:
* Bristfällig kontakt med trådlöst nät, (främst dålig räckvidd).
* Mousepaden är kass när datorn placeras på något annat än ett slätt bord.
* Finns ett glapp mellan skärm och nedre skal samt att hela skärmen är lös med ett svängrum vertikalt på 2-3 mm.
* Har en tendens att väcka sig själv ur sömnläge när strömkabel dras ut/sätts in eller när datorn stöts vid.

Permalänk
Medlem

min sony vaio hade värdelös mousepad som slutade fungera då o då, lämnade in den till sony o fick tillbaka 100% av pengen jag köpte datorn för för 2 år sedan så om ni har problem så prova ringa/maila sony så kan det hända att ni får tillbaka alla pengar om dom inte har reservdelarna hemma. De har ju slutat göra vaio-datorer så för min del hade de inte reservdelar så fick tbx pengarna. Nöjd som fan!

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem

Otroligt att en sådan här tråd lever vidare.

RIP in peace Sony Vaio

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Det sämsta är imo kylningen, eller fläktkurvan. Den är acceptabel om man gimpar prestandan total genom att gå in i vaio control center(?) och välja silence-läget. Felet är bara att då räcker inte processorn längre till att ens kolla på twitch-streams. Ordbehandling och slösurf är väl typ vad den fixar, dvs den är i klass med en atom-baserad surfplatta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frazzer:

Har exakt samma problem och inte nog med det lyckades den väcka sig själv ur sömnläge så dessa glitchar brände in. Hur gick det med serviceärendet för dig?

Kan nämna några andra problem som fanns med redan från början:
* Bristfällig kontakt med trådlöst nät, (främst dålig räckvidd).
* Mousepaden är kass när datorn placeras på något annat än ett slätt bord.
* Finns ett glapp mellan skärm och nedre skal samt att hela skärmen är lös med ett svängrum vertikalt på 2-3 mm.
* Har en tendens att väcka sig själv ur sömnläge när strömkabel dras ut/sätts in eller när datorn stöts vid.

sonys service är det bästa jag varit med om, helt jaevkla otroligt bra.
ringde och felanmälde min, ups kom dagen efter och hämtade den. borta i 3 dagar sedan hemma igen, fixad och lagad! kostade? 0 kr..
och de ringde till och med från service/reparationsstället och beskrev vad de hade gjort, och ringde till och med och sa nu skickar vi hem den osv...
aldrig varit med om bättre service faktist blev totalt imponerad.

Permalänk
Medlem

Hejhopp!
Fråga angående musplattan.
När jag trycker in där uppe så sviktar hela chassit ner till trycket, istället för att bara trycka ner själva musplattan.

Normalt eller ej?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Hejhopp!
Fråga angående musplattan.
När jag trycker in där uppe så sviktar hela chassit ner till trycket, istället för att bara trycka ner själva musplattan.

Normalt eller ej?

Hej!

Skulle säga att det är normalt. Inget jag reagerar på längre, men när jag testar är det rätt tydligt att det sker.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Hej!

Skulle säga att det är normalt. Inget jag reagerar på längre, men när jag testar är det rätt tydligt att det sker.

Stör mig tyvärr en del på det, så tänkte ifall det skulle vara så eller om det är en kvalitetsmiss?
Kanske värt att nämna att min musplatta var en av dem som satt löst i början men satt bättre efter jag tryckt till underifrån. Sitter dock fortfarande lite löst.

Tänker ifall man skulle skicka in den kanske.
Fixar de den i så fall?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H